Saltar la navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Na seguinte táboa recóllense os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens).

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA1.1 - Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución. Interpreta problemas de operacións e ordenación de fraccións e números decimais organizando os datos dados, representándoos e describindo a xerarquía correcta para a súa resolución. PE (Non incluída no REA) Fraccións e decimais 30
CA1.2 - Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas. Resolve problemas de operacións combinadas de fraccións e decimais aplicando a xerarquía de operacións e utilizando a estratexia máis adecuada segundo o tamaño dos números (mental, lapis e papel ou calculadora). PE (Non incluída no REA) Fraccións e decimais 40
CA1.3 - Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións. Expón variantes dun problema dado da vida cotiá en cuxa resolución se utilicen fraccións ou decimais modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións. PE (Non incluída no REA) Fraccións e decimais 30
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. Recoñece a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. Xestiona as emocións propias e desenvolve o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. Mostra unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. Colabora activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. Participa na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Ao desenvolver de maneira conxunta tres temas da programación modelo de PROENS, é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación inclúese a relación dos criterios de avaliación das competencias específicas avaliadas neste recurso.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
Fraccións e decimais
CA1.1 - Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.

2.1. "Fracciones en su sitio"

2.2. "Opción A. Buscando fracciones", "Opción B. Identificando fracciones", "Opción C. Clasificando fracciones"

3.1. "Cestas de agricultura", "La lista de la compra"

3.2. "Heladería "Xeados decimais"", "¡No te quedes helado!", "Heladería "Xeados Racionais""

3.3. "Conecta los espacios", "Encuentra tu espacio"

3.4. "Cada estante cuenta", "Helado de queso do Cebreiro"

3.6. "Opción A. Completa el árbol", "Opción B. Crea el árbol", "Opción C. Resuelve el problema"

Retroalimentación (en autocorrexibles)

CA1.2 - Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas.

2.2. "Opción D. Crea tu propio estudio"

3.1. "De la huerta a la puerta", "La lista helada"

3.3. "Divide los espacios", "Ordenando la estantería"

3.4. "Estantería de operaciones", "La lista de provisiones", "¿Caben o no caben?", "El candado de la trastienda"

3.5. "Tu presupuesto", "¡Decide la producción!", "Tu primera comanda", "Tus ganancias", "¡Ahorra en la heladería!"

3.6. "Opción D. Profundiza", "¿Y las ventas?", "¡Reparte tus ingredientes!"

Retroalimentación (en autocorrexibles)

CA1.3 - Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.

2.1. "¿Cuánta leche para un batido?"

3.2. "Crea tus propias recetas"

3.5. "Datos helados"

4.1. "Hazla realidad"

Retroalimentación (en autocorrexibles)

TEMA 13: Matemáticas para a vida e a sociedade
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.

2.1. "La cantidad correcta"

3.2. "Crea tus propias recetas"

Listas de cotexo.

CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.

2.2. "Opción A. Buscando fracciones", "Opción B. Identificando fracciones", "Opción C. Clasificando fracciones", "Opción D. Crea tu propio estudio"

4.1. "Hazla realidad"

Listas de cotexo.

Retroalimentación (en autocorrexibles)

CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.

3.6. "Opción A. Completa el árbol", "Opción B. Crea el árbol", "Opción C. Resuelve el problema", "Opción D. Profundiza", "¿Y las ventas?"

4.1. "Diseñando ideas"

5. "Sabor a éxito"

Listas de cotexo.

CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados.

3.5 "Datos helados"

5. "El gran día", "Valorando proyectos"

Listas de cotexo.

Rúbrica para avaliar o reto.

Rúbrica para avaliar o traballo en equipo.

CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.

1.1. "Sabor a equipo"

3.6 "¡Reparte tus ingredientes!"

5. "Presenta tu estantería"

Listas de cotexo.

Rúbrica para avaliar a exposición oral.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)