Eixes da proposta didáctica
O elemento vertebrador desta proposta didáctica é o debate sobre o benestar e os dereitos dos animais de compañía e sobre os dereitos e deberes dos seus coidadores. Trátase dun tema controversial polo que, o alumnado, terá a oportunidade de buscar, seleccionar e contrastar aquela información que considere relevante utilizando diversidade de fontes. Tamén será necesario reflexionar sobre as súas preconcepcións e prexuízos e ser capaz de elaborar argumentos que defendan unha determinada postura aínda que non se sinta especialmente identificado con ela. O estudo do verbo, dos xentilicios, as diferentes tipoloxías textuais e o afondamento nos textos argumentativos e de opinión, completan esta proposta na que a expresión oral e a oratoria teñen un peso importante, xa que o debate aúna a técnica comunicativa coa organización de ideas.
Produción de textos orais, no que o alumnado terá que:
- Transmitir a mensaxe a través da linguaxe oral e xestual.
- Practicar a entoación, dicción e fluidez.
- Traballar en equipo, chegando a acordos e respectando os roles.
Comprensión de textos orais e escritos, no que o alumnado terá que:
- Extraer información relevante.
- Destacar as palabras clave.
- Contrastar a información.
Investigación, no que o alumnado terá que:
- Seleccionar fontes de información fiables.
- Atopar información precisa e axeitada.
- Seleccionar a información necesaria.
Produción de textos escritos, no que o alumnado terá que:
- Elaborar argumentos e dar a súa opinión.
- Utilizar os signos de puntuación necesarios.
- Escribir con corrección ortográfica, poñendo os acentos necesarias e utilizando correctamente as maiúsculas.
Participación activa nos debates, no que o alumnado poderá:
- Practicar a escoita activa.
- Desenvolver o pensamento crítico.
- Participar asumindo un rol asignado.
- Respectar as quendas de intervencións.
Contribución á consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS):
- ODS 15, vida de ecosistemas terrestres. As metas que a ONU marca para a consecución deste obxectivo parecen estar máis encamiñadas á conservación de ecosistemas que a dar respostas ás necesidades dos animais de compañía. Aínda así, parece querer regular que especies poden ser ou non animais de compañía, coa eliminación da caza furtiva, o tráfico de especies e a introdución de especies exóticas potencialmente invasoras.
- One Health, un novo enfoque. O desenvolvemento desta proposta didáctica invita a reflexionar sobre a relación que establecemos os humanos coas comunidades animais e cal é a nosa consideración hacia eles. Tendemos a ter unha visión antropocéntrica con respecto a todo o que nos arrodea, e os animais non son unha excepción. O enfoque One Health pon de manifesto a estreita relación que existe entre as poboacións de seres vivos (animais, vexetais, microorganismos...) e os ecosistemas dos que forman parte, de xeito que a saúde duns repercute na dos outros. Polo tanto, e seguindo este enfoque, se coidamos da saúde dos nosos animais de compañía, estaremos coidando a propia, xa que formamos parte dun mesmo ecosistema.
- Lei 7/2023, do 28 de marzo, de proteción dos dereitos e o benestar dos animais. A lei de benestar animal persegue unificar os obxectivos de desenvolvemento sostible co enfoque One Health co fin de mellorar a saúde humana coidando da dos nosos compañeiros doutras especies.