Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA1.1 - Recoñecer as linguas oficiais de España e as variedades dialectais do español, con atención especial ao galego e ao castelán, identificando as nocións básicas das linguas, tanto de España como as que forman os repertorios lingüísticos do alumnado, e contrastando algúns do seus trazos en manifestacións orais, escritas e multimodais Diferenciar as linguas oficiais de España e comparar os trazos característicos básicos do galego e do castelán

PE (non incluída no REA)

1 22,5
CA1.2 - Identificar prexuízos e estereotipos lingüísticos adoptando unha actitude de respecto e valoración da riqueza cultural, lingüística e dialectal, a partir da observación da diversidade lingüística da contorna Valorar a riqueza cultural que supón a diversidade lingüística e actuar de forma respectuosa coas diferentes linguas e dialectos

TI _ Rúbrica Sociolingüística

1 12,5
CA1.3 - Identificar e evitar os usos discriminatorios da lingua e a manipulación a través da palabra, a partir da reflexión e da análise dos elementos lingüísticos, textuais e discursivos utilizados, así como dos elementos non verbais que rexen a comunicación entre as persoas Evitar os prexuízos e estereotipos lingüísticos e identificar, como mínimo, os elementos verbais que resulten discriminatorios

TI _ Rúbrica Sociolingüística

TI _ Rúbrica expresión escrita

1 15
CA3.3 - Planificar a redacción de textos escritos e multimodais sinxelos, atendendo á situación comunicativa, ao destinatario, ao propósito e á canle; redactar borradores e revisalos coa axuda do diálogo entre iguais e instrumentos de consulta e presentar un texto final coherente, cohesionado e co rexistro adecuado Producir textos utilizando o rexistro adecuado e presentando as ideas de maneira coherente e cohesionada

TI _ Rúbrica expresión escrita

TI _ Rúbrica vídeo

3 5
CA3.4 - Incorporar procedementos básicos para enriquecer os textos, segundo os aspectos discursivos, lingüísticos e de estilo, procurando a precisión léxica e a corrección ortográfica e gramatical Amosar vontade de estilo na creación do tríptico

TI _ Rúbrica tríptico

TI_ expresión oral

3 5
CA3.7 - Revisar os textos propios de maneira guiada e facer propostas de mellora argumentado as mudanzas a partir da reflexión metalingüística e interlingüística e cunha metalinguaxe específica, consultando de forma progresivamente autónoma dicionarios, manuais e gramáticas Detectar nos textos propios os erros formais (ortografía e signos de puntuación) e subsanar as incoherencias TI _ Rúbrica expresión escrita 3 5
CA3.8 - Utilizar estratexias para a resolución dialogada dos conflitos e para a procura de consensos, abarcando tanto o ámbito persoal coma o educativo e o social Respectar o turno de palabra, expoñer de forma concreta os problemas detectados e esforzarse por suxerir todas as alternativas de solución posibles

TI _ Rúbrica expresión escrita

TI_Táboa de observación votación

3 5
CA4.1 - Participar de xeito activo e adecuado en interaccións orais informais con relación a obras literarias no traballo en equipo e mais en situacións orais formais de carácter dialogado (como actos culturais vinculados co circuíto literario e co lector), mantendo actitudes de escoita activa e estratexias de cooperación coloquial e cortesía lingüística Realizar unha escoita activa, respectar as opinións alleas e expor con claridade as achegas TI _ Rúbrica expresión oral 3 5
CA4.2 - Comprender e interpretar o sentido global, a estrutura, a información máis relevante e a intención do emisor en textos literarios escritos e multimodais sinxelos, respondendo a diferentes propósitos de lectura Captar a idea principal e a información máis relevante dos textos literarios escritos PE (non incluída no REA) 3 5
CA4.3 - Valorar a forma e o contido de textos literarios sinxelos avaliando a súa calidade e a eficacia dos procedementos comunicativos empregados Localizar en textos literarios sinxelos os principais recursos expresivos e  valorar o seu efecto sobre o receptor PE (non incluída no REA) 3 5
CA4.5 - Compartir a experiencia da lectura en soportes diversos relacionando o sentido da obra coa propia experiencia biográfica e lectora Establecer conexións entre as obras, o seu contexto e outras expresións culturais próximas TI _ Rúbrica expresión escrita 3 5
CA4.7 - Establecer, de xeito guiado, vínculos argumentados entre os textos lidos e outros textos escritos, orais ou multimodais, así como con outras manifestacións artísticas e culturais en función de temas, tópicos, estruturas, linguaxe e valores éticos e estéticos, mostrando a implicación e a resposta persoal do alumnado na lectura Relacionar os textos polo emprego común de temas, estruturas ou códigos de comunicación PE (non incluída no REA) 3 5
CA4.8 - Crear textos persoais ou colectivos con intención literaria e conciencia de estilo en distintos soportes e con axuda doutras linguaxes artísticas e audiovisuais, partindo da lectura de obras ou anacos significativos en que se empreguen as convencións formais dos diversos xéneros e estilos literarios Producir textos de intención literaria usando os recursos expresivos aprendidos PE (non incluída no REA) 3 5
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Actividades e instrumentos empregados no REA

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.1 - Recoñecer as linguas oficiais de España e as variedades dialectais do español, con atención especial ao galego e ao castelán, identificando as nocións básicas das linguas, tanto de España como as que forman os repertorios lingüísticos do alumnado, e contrastando algúns do seus trazos en manifestacións orais, escritas e multimodais

1. Identifica as linguas de España e os lugares nos que se falan (Sección 2 >> A túa biografía lingüística)

2. Coñecendo palabras novas (Sección 2.1. >> O mapa lingüístico de España)

3. Que comunidade che gusta máis?  (Sección 2.1. >> O mapa lingüístico de España)

4. Non só existe o andaluz  (Sección 2.1. >> O mapa lingüístico de España)

5. Tarxetas de memoria sobre as características das linguas de España (Sección 3.1 >> O dicionario da túa viaxe por España)

6. O teu reto lingüístico: desafía o teu vocabulario, adiviñamos as palabras? ou unha palabra para cada situación (Sección 3.1 >> O dicionario da túa viaxe por España):

1. Retroalimentación

2. Retroalimentación

3. Retroalimentación

4. Retroalimentación

5. Retroalimentación

6. Retroalimentación

CA1.2 - Identificar prexuízos e estereotipos lingüísticos adoptando unha actitude de respecto e valoración da riqueza cultural, lingüística e dialectal, a partir da observación da diversidade lingüística da contorna

1. Coidemos as linguas (Sección 1.1. >> Se os idiomas non existen, as culturas desaparecen)

2. A defensa das linguas (Sección 2 >> A túa biografía lingüística)

3. As linguas son riqueza. Exercicio de relacionar.  (Sección 3 >> Percorremos o norte)

1. Retroalimentación

2. Rúbrica Sociolingüística

3. Retroalimentación

CA1.3 - Identificar e evitar os usos discriminatorios da lingua e a manipulación a través da palabra, a partir da reflexión e da análise dos elementos lingüísticos, textuais e discursivos utilizados, así como dos elementos non verbais que rexen a comunicación entre as persoas

1. Entramos en Asturias (Sección 3 >> Percorremos o norte)

1. Rúbrica Sociolingüística

CA3.3 - Planificar a redacción de textos escritos e multimodais sinxelos, atendendo á situación comunicativa, ao destinatario, ao propósito e á canle; redactar borradores e revisalos coa axuda do diálogo entre iguais e instrumentos de consulta, e presentar un texto final coherente, cohesionado e co rexistro adecuado

1. Diario de aprendizaxe

2. Lugares de España (Sección 4.1 >> Tomando decisións)

3. Non pecha a maleta! (Sección 4.1 >> Tomando decisións)

4. Por fin imos de viaxe! (Sección 4.1 >> Tomando decisións)

1. Rúbrica expresión escrita

2. Observación directa

3. Autoavaliación mediante lista de cotexo

4. Rúbrica vídeo

CA3.4 - Incorporar procedementos básicos para enriquecer os textos, segundo os aspectos discursivos, lingüísticos e de estilo, procurando a precisión léxica e a corrección ortográfica e gramatical

1. Praia ou montaña? Museo ou catedral? (Sección 4.1 >> Tomando decisións)

2. Comparte a túa aprendizaxe (Sección 5 >> Viaxar permite narrar belas historias)

1. Rúbrica tríptico

2. Rúbrica expresión oral

CA3.7 - Revisar os textos propios de maneira guiada e facer propostas de mellora argumentado as mudanzas a partir da reflexión metalingüística e interlingüística e cunha metalinguaxe específica, consultando de forma progresivamente autónoma dicionarios, manuais e gramáticas

1. E se paramos a comer no Val de Arán? (Sección 3 >> Percorremos o norte)

1. Rúbrica expresión escrita

CA3.8 - Utilizar estratexias para a resolución dialogada dos conflitos e para a procura de consensos, abarcando tanto o ámbito persoal como o educativo e o social

1. Cuestión de prioridades (Sección 4.1 >> Tomando decisións)

2. En tren? En bus? En avión? (Sección 4.1 >> Tomando decisións)

3. A vida de turista é moi dura! (Sección 4.1 >> Tomando decisións)

4. A romper a hucha! (Sección 4.1 >> Tomando decisións)

5. Votamos o mellor proxecto (Sección 5.1 >> Posta en común)

1. Retroalimentación

2. Rúbrica expresión escrita

3. Rúbrica expresión escrita

4. Rúbrica expresión escrita

5. Táboa de observación

CA4.1 - Participar de xeito activo e adecuado en interaccións orais informais con relación a obras literarias no traballo en equipo e mais en situacións orais formais de carácter dialogado (como actos culturais vinculados co circuíto literario e co lector), mantendo actitudes de escoita activa e estratexias de cooperación coloquial e cortesía lingüística 1. Ler, viaxar, explorar, aventurarse e, por fin, escribir (Sección 5 >> Viaxar permite narrar belas historias) 1. Rúbrica expresión oral
CA4.2 - Comprender e interpretar o sentido global, a estrutura, a información máis relevante e a intención do emisor en textos literarios escritos e multimodais sinxelos, respondendo a diferentes propósitos de lectura 1. Unha escritora para recordar (Sección 3 >> Percorremos o norte) 1. Retroalimentación
CA4.3 - Valorar a forma e o contido de textos literarios sinxelos avaliando a súa calidade e a eficacia dos procedementos comunicativos empregados 1. Rosco sobre os conceptos fundamentais da lingua literaria e as interferencias lingüísticas (Sección 2 >> A túa biografía lingüística) 1. Retroalimentación
CA4.5 - Compartir a experiencia da lectura en soportes diversos relacionando o sentido da obra coa propia experiencia biográfica e lectora 1. O teu caderno de bitácora (Sección 3.1 >> O dicionario da túa viaxe por España) 1. Rúbrica expresión escrita
CA4.7 - Establecer, de xeito guiado, vínculos argumentados entre os textos lidos e outros textos escritos, orais ou multimodais, así como con outras manifestacións artísticas e culturais en función de temas, tópicos, estruturas, linguaxe e valores éticos e estéticos, mostrando a implicación e a resposta persoal do alumnado na lectura 1. Chegamos a Aragón! (Sección 3 >> Percorremos o norte) 1. Heteroavaliación
CA4.8 - Crear textos persoais ou colectivos con intención literaria e conciencia de estilo en distintos soportes e con axuda doutras linguaxes artísticas e audiovisuais, partindo da lectura de obras ou anacos significativos en que se empreguen as convencións formais dos diversos xéneros e estilos literarios 1. Escribe (Sección 2.2. >> O país dos teus soños)  1. Heteroavaliación

Feito con eXeLearning (Nova xanela)