Temporalización do REA
| Fase | Seccións | Descrición do traballo a desenvolver | Temporalización |
|---|---|---|---|
| 1. Comeza o percorrido |
1.1. Camiño de vida 1.2. O noso reto |
Nesta primeira fase realízase unha recapitulación do que é a biodiversidade, servindo como punto de partida deste recurso educativo sobre os catro reinos. A continuación, preséntase o reto principal: un desafío práctico no que o alumnado converterase en científicos cidadáns empregando a plataforma Natusfera. A través de saídas á contorna, observarán, rexistrarán e documentarán organismos reais, contribuíndo así a proxectos de investigación global |
1 sesión |
| 2. Lembrando outras rutas |
2.1. Científicas con sona 2.2. Pero... ti que dis? |
O obxectivo desta fase é, por unha banda, lembrar os coñecementos sobre a clasificación dos seres vivos e os niveis tróficos, así como identificar o grao de comprensión do alumnado destes contidos. Por outra, búscase dar a coñecer dúas mulleres pioneiras no estudo da biodiversidade e desmontar un bulo relacionado cos contidos deste REA a través da realización dun experimento. |
2 sesións |
| 3. A misión comeza |
3.1. Moneras: o reino invisible 3.2. Protoctistas: o reino das excepcións 3.3. Fungos: o reino dos heroes silenciosos 3.4. Plantas o reino da luz 3.5. Recapitula e afonda |
Nesta fase abórdase o estudo dos catro reinos-Moneras, Protoctistas, Fungos e Plantas— cun enfoque centrado na comprensión das súas características principais, as funcións vitais que realizan, a súa clasificación e o papel esencial que desempeñan nos ecosistemas. Ao coñecer en profundidade os organismos que forman parte destes reinos, o alumnado adquirirá unha visión máis global do mundo vivo e do seu papel como parte activa na preservación do medio ambiente. |
10 sesións |
| 4. O reto: coñece, observa e protexe | 4.1. Xente naturalista e cientifica de seu |
Este reto ten como finalidade que o alumnado observe e clasifique os organismos presentes na súa contorna máis próxima, poñendo especial atención aos pertencentes aos catro reinos estudados. A través desta experiencia, búscase que desenvolvan unha maior conciencia sobre a diversidade biolóxica que os rodea. Ademais, pretende fomentar unha actitude de compromiso co medio ambiente, promovendo propostas e accións concretas que favorezan un uso responsable dos recursos naturais e contribúan á conservación dos ecosistemas locais. |
4 sesións |
| 5. Conclusión |
O obxectivo desta conclusión é recoller e sintetizar os contidos mediante a elaboración dun mapa conceptual que facilite a comprensión das ideas clave sobre os catro reinos, permitindo visualizar de forma clara as súas diferenzas en canto a características, clasificación e función de cada un deles. |
1 sesión |