Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA1.1 - Analizar e explicar conceptos e procesos
biolóxicos e xeolóxicos interpretando a información
obtida en diferentes formatos cunha actitude crítica e chegando a conclusións fundamentadas.
Analizar e explicar conceptos e procesos
biolóxicos e xeolóxicos.
TI 7 e 8 5
CA1.2 - Resolver cuestións sobre bioloxía e xeoloxía
localizando, seleccionando e organizando información de distintas fontes e citándoas correctamente.
Resolver cuestións sobre bioloxía e xeoloxía. TI 7 e 8 5
CA1.3 - Expor preguntas e hipóteses e intentar
realizar predicións sobre fenómenos biolóxicos ou
xeolóxicos que poidan ser respondidas ou
contrastadas utilizando métodos científicos.
Expor preguntas e hipóteses que poidan ser respondidas utilizando métodos científicos. TI 7 e 8 5
CA1.4 - Recoñecer a información sobre temas
biolóxicos e xeolóxicos con base científica
distinguíndoa de pseudociencias, boatos, teorías conspiradoras e crenzas infundadas... e mantendo unha actitude escéptica ante estes.
Recoñecer a información sobre temas
biolóxicos e xeolóxicos con base científica.
TI 7 e 8 5
CA1.5 - Deseñar e realizar a experimentación, a
toma de datos e a análise de fenómenos biolóxicos e
xeolóxicos de modo que permitan responder
preguntas concretas e contrastar unha hipótese
exposta.

Deseñar e realizar a experimentación, a
toma de datos e a análise de fenómenos biolóxicos e
xeolóxicos.
TI 7 e 8 5
CA1.6 - Presentar as conclusións do proxecto de investigación mediante o formato e as ferramentas
dixitais adecuadas, interpretando os resultados e a información obtida a través da experimentación e da
observación de campo.
Presentar as conclusións do proxecto deinvestigación mediante o formato e as ferramentas dixitais adecuadas. TI 7 e 8 5
CA1.7 - Cooperar dentro dun proxecto científico
asumindo responsablemente unha función concreta,
respectando a diversidade e a igualdade de xénero e
favorecendo a inclusión.
Cooperar dentro dun proxecto científico
respectando a diversidade e a igualdade de xénero e favorecendo a inclusión.
TI 7 e 8 5
CA1.8 - Valorar a contribución da ciencia á sociedade e o labor de persoas dedicadas a ela con independencia da súa etnia, sexo ou cultura,
destacando e recoñecendo o papel das mulleres
científicas e entendendo a investigación como un
labor colectivo e interdisciplinar en constante evolución.
Valorar a contribución da ciencia á
sociedade e o labor de persoas dedicadas a ela.
TI 7 e 8 5
CA2.1 - Facilitar a comprensión e a análise de información sobre procesos biolóxicos ou traballos científicos transmitíndoa de forma clara e utilizando
a terminoloxía e os formatos adecuados.
Facilitar a comprensión e a análise de información sobre procesos biolóxicos ou traballos científicos. PE 8 10
CA2.4 - Identificar as estruturas básicas dos
diferentes tipos de células empregando distintas estratexias de observación e comparación.
Identificar as estruturas básicas das
bacterias, fungos e protistas empregando
estratexias de observación nalgún caso
PE 7 15
CA3.2 - Recoñecer os criterios que serven para
clasificar os seres vivos identificando as principais categorías taxonómicas ás que pertencen os animais e as plantas máis comúns.
Identificar as principais categorias taxonómicas ás que pertencen os animais e as plantas máis comúns PE 8 15
CA3.3 - Describir as características xerais dos
grandes grupos de seres vivos utilizando as claves para a identificación e a clasificación de seres vivos.
Describir as características xerais dos
grandes grupos de seres vivos.
PE 7 20
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Actividades e instrumentos empregados no REA

[[Táboa na que se concretan as actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado]]

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.1. Analizar e explicar conceptos e procesos biolóxicos e xeolóxicos interpretando a información obtida en diferentes formatos cunha actitude crítica e chegando a conclusións fundamentadas.

Reto

TI

Lista de cotexo do reto

Rúbrica do reto

CA1.2 - Resolver cuestións sobre bioloxía e xeoloxía
localizando, seleccionando e organizando información de distintas fontes e citándoas correctamente.

Reto

3.1. Moneras. Clasificación. Actividade grupal "Bacterias en mundos insólitos"

3.3. O poder escondido dos fungos. Actividade "presentación visual"

3.4. Imprescindibles. Actividade grupal " prepárate para o reto: plantas invasoras"

TI

Lista de cotexo do reto

Rúbrica do reto

CA1.3 - Expor preguntas e hipóteses e intentar
realizar predicións sobre fenómenos biolóxicos ou
xeolóxicos que poidan ser respondidas ou
contrastadas utilizando métodos científicos.

2.2. Pero... ti que dís?

TI

Lista de cotexo do reto

Rúbrica do reto

CA1.4 - Recoñecer a información sobre temas
biolóxicos e xeolóxicos con base científica
distinguíndoa de pseudociencias, boatos, teorías conspiradoras e crenzas infundadas... e mantendo unha actitude escéptica ante estes.

2.2. Pero... ti que dís?

3.5. Recapitula e afonda. Misión cumprida Actividade "Durmiches algunha vez cunha planta?

TI

Diario de aprendizaxe

CA1.5 - Deseñar e realizar a experimentación, a
toma de datos e a análise de fenómenos biolóxicos e
xeolóxicos de modo que permitan responder
preguntas concretas e contrastar unha hipótese
exposta.

Reto

3.2. Protozoos. Miniexperiencia: crea o teu micro-xardin acuático e descobre os protozoos!

3.3. Fungos. Clasificación. Dúas miniexperiencias "Fermentos: bioloxía ou química"

3.4. Plantas. Nutrición. Dúas miniexperiencias: fotosíntese e pigmentos.

3.4 Plantas. Relación. Miniexperiencia: fototropismo

TI

Diario de aprendizaxe

Rúbrica do reto

CA1.6 - Presentar as conclusións do proxecto de investigación mediante o formato e as ferramentas
dixitais adecuadas, interpretando os resultados e a información obtida a través da experimentación e da
observación de campo.

Reto

3.2. Algas. Clasificación. Actividade "O mar nas nosas mans: elaborando un algario"

3.4. Plantas: o reino da luz. Actividade "Elaboración dun herbaro: descubrindo a flora da nosa terra"

TI

Lista de cotexo do reto

Rúbrica do reto

Diario de aprendizaxe

CA1.7 - Cooperar dentro dun proxecto científico
asumindo responsablemente unha función concreta,
respectando a diversidade e a igualdade de xénero e
favorecendo a inclusión.
Reto

Lista de cotexo do reto

Rúbrica do reto

Diario de aprendizaxe

CA1.8 - Valorar a contribución da ciencia á sociedade e o labor de persoas dedicadas a ela con independencia da súa etnia, sexo ou cultura,
destacando e recoñecendo o papel das mulleres
científicas e entendendo a investigación como un
labor colectivo e interdisciplinar en constante evolución.

2.1. Científicas con sona

3. A misión comeza. Actividade "estudamos os naturalistas"

TI

Diario de aprendizaxe

CA2.1 - Facilitar a comprensión e a análise de información sobre procesos biolóxicos ou traballos científicos transmitíndoa de forma clara e utilizando
a terminoloxía e os formatos adecuados.

Realización de proba escrita de contidos

3.4. De viaxe pola auga  Actividade " visita virtual". De viaxe polo monte Actividade "visita virtual"

PE (non se achega modelo neste REA)

CA2.4 - Identificar as estruturas básicas dos
diferentes tipos de células empregando distintas estratexias de observación e comparación.

Realización de proba escrita de contidos

3.4. Nutrición Actividade interactivas tipo mapa "a nutrición en imaxe". As plantas sen sementes " con lápis e papel"

PE (non se achega modelo neste REA)
CA3.2 - Recoñecer os criterios que serven para
clasificar os seres vivos identificando as principais categorías taxonómicas ás que pertencen os animais e as plantas máis comúns.

Reto

Realización de proba escrita de contidos

Actividades recaptitula e afonda

Rúbrica do reto

PE (non se achega modelo neste REA)

CA3.3 - Describir as características xerais dos
grandes grupos de seres vivos utilizando as claves para a identificación e a clasificación de seres vivos.

Reto

3.4. As plantas con sementes. Actividade "desafío: identifica utlizando clave dicotómica"

Actividades recaptitula e afonda

Realización de proba escrita de contidos

Rúbrica do reto

PE (non se achega modelo neste REA)

Feito con eXeLearning (Nova xanela)