3.1. Recomendacións de uso

Orientacións e recomendacións de uso

Recursos materiais necesarios

Os recursos materiais que serán necesarios para a realización do REA serán os seguintes:

  • Papel pautado e lápices: Para practicar a escrita de notas musicais e realizar ditados de ritmo e melodía.

  • Software ou aplicación de música: Para reproducir e gravar ritmos e melodías que os estudantes poidan reproducir e ditar.

  •  Libre Office Writer: Para a elaboración de actividades de redacción.
  • Gravacións de música vocal: Que abranguen unha variedade de xéneros, estilos e culturas musicais para que o alumnado descubra e identifique diferentes interpretacións vocais.

  • Gravacións de exemplos vocais clasificados: Que representen cada unha das clasificacións vocais (soprano, contralto, tenor e baixo) para que poidan identificar e comparar.

  • Materiais reciclados: Como botellas de plástico, latas, chapas, paus, cartón, etc., e ferramentas básicas de manualidades (as expostas no REA) para que elaboren os seus propios instrumentos musicais.

  • Letra da canción "A gaiteira de Lindín": Xunto con instrumentos musicais simples como frautas, pandeiretas ou percusión corporal  para acompanar a melodía.

  • Obxectos cotiáns: Para crear efectos sonoros para o conto musical, asubíos, papel etc.

  • Partituras impresas: Xunto con instrumentos musicais básicos para interpretar a música da partitura.

  • Recursos educativos sobre danzas e bailes da Península Ibérica: Como libros, vídeos ou gravacións de música que mostren unha variedade de danzas tradicionais de cada rexión.

  •  Disfraces, accesorios e escenografías simples: Para a representación do conto musical, xunto con instrumentos musicais e ferramentas para crear efectos sonoros.

Estes recursos materiais proporcionarán ao alumnado de 5º de primaria as ferramentas necesarias para explorar e expresar a súa creatividade musical, así como para comprender os conceptos e habilidades traballados neste REA. 

Proposta de agrupamentos para actividades grupais

Considerando a dinámica colaborativa das actividades propostas neste REA, é recomendable empregar diferentes estratexias de agrupamento para fomentar a participación activa e o traballo en equipo do alumnado. Aquí están algunhas das modalidades suxeridas:

1. Grupos Heteroxéneos: Formar grupos que integren estudantes con diferentes niveis de habilidades e coñecementos, ofrecendo así oportunidades de aprendizaxe e fomentando a colaboración.

2. Grupos de Interese: Agrupar ao alumnado segundo os seus intereses comúns relacionados coa música, danza e expresión artística, para incentivar a participación activa e a motivación intrínseca.

3. Parellas de Aprendizaxe: Organizar o traballo en parellas, onde o alumnado poida compartir ideas, resolver problemas e apoiarse mutuamente no desenvolvemento das actividades, promovendo a responsabilidade compartida e a construción de relacións.

4. Equipos Rotativos: Formar equipos nos que alternen as súas composicións ao longo das actividades, permitindo así que todos o alumnado traballe con diferentes compañeiros e desenvolvan as súas habilidades de colaboración e comunicación.

Ao seleccionar a modalidade de agrupamento máis axeitada para cada actividade, o profesorado pode crear un ambiente inclusivo e motivador, onde todo o alumnado teña a oportunidade de contribuír e aprender.

É importante notar que, neste REA, a elaboración do produto final é colectiva. Esta tarefa require do emprego de diversas habilidades cognitivas e expresivas, e a colaboración en equipo é fundamental para o seu éxito. Non obstante, queda ao criterio do docente realizar outro tipo de agrupamento que asegure que o alumnado poida aplicar o que aprendeu de maneira efectiva.

Produtos finais

O produto final consistirá na sonorización dun conto, onde o alumnado utilizará música, efectos de sonido e posiblemente diálogos ou narracións para crear unha atmósfera auditiva que acompañe a narrativa do conto. Este proceso implica seleccionar coidadosamente os elementos sonoros adecuados para cada parte da historia, sincronizalos cos eventos do conto e ensaiar a presentación para lograr unha execución fluída e efectiva.

A sonorización do conto permitirá ao alumnado desenvolver habilidades no uso creativo do son, así como na narración e na expresión oral. Ademais, brindaráselles a oportunidade de traballar en equipo, colaborando na selección e organización dos elementos sonoros e na coordinación da presentación.

O produto final será presentado nun evento con gallo da conmemoración do Día das Letras Galegas, onde o alumnado compartirá o seu traballo co resto da comunidade educativa. Esta experiencia non só fomentará a súa creatividade e expresión artística, senón que tamén lles permitirá desenvolver habilidades de comunicación e presentación en público.

Enfoque multinivel do reto

Do mesmo xeito, as diferentes fases inclúen algunhas actividades individuais multiniveladas, nas que o alumnado pode escoller, aquela coa que se sinte máis confortable ou que se adapte máis ás súas capacidades ou intereses.