Metodoloxía

A metodoloxía do Recurso Educativo Aberto (REA) Canto cantas cando contas, para a sonorización dun conto, está deseñada para proporcionar unha experiencia de aprendizaxe significativa, participativa e motivadora, seguindo os principios do Deseño Universal para a Aprendizaxe (DUA). Ao integrar o DUA con estratexias específicas de ensino musical, buscamos crear un ambiente inclusivo e equitativo onde todo o alumnado poida desenvolver as súas habilidades e apreciación pola música, tanto instrumental como vocal.
- Exploración activa da música: As actividades do REA promoven a participación activa do alumnado na exploración e descubrimento da música. A través de actividades prácticas como interpretación instrumental e vocal, así como a experimentación sonora, o alumnado interactúa dinamicamente co contido musical, creando ambientes sonoros que enriquecen a narrativa do conto.
- Colaboración Musical: Fomentarase a colaboración e o traballo en equipo entre o alumnado para crear e interpretar música conxuntamente. As actividades do REA inclúen a colaboración na creación de composicións, arranxos e interpretacións vocais e instrumentais que contribúen á sonorización e escenificación do conto.
- Construción de Instrumentos de Refugallo: O alumnado tamén terá a oportunidade de construír instrumentos musicais a partir de materiais refugallo, os cales empregarán para acompañar a sonorización do conto. Esta actividade fomenta a creatividade e a conciencia ambiental do alumnado, así como a conexión entre a música e a sustentabilidade, cumprindo cos criterios dos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable (ODS).
- Diversidade de Enfoques e Recursos: Recoñecemos a diversidade de intereses e estilos de aprendizaxe do alumnado e ofrecemos unha variedade de enfoques e recursos musicais para satisfacer as súas necesidades. As actividades do REA proporcionan unha ampla gama de experiencias musicais adaptadas aos intereses e habilidades individuais do alumnado, incluíndo actividades multiniveladas que lles permiten seleccionar o nivel de dificultade máis adecuado para eles.
- Tecnoloxía e Innovación Musical: Integrando a tecnoloxía na experiencia musical, aproveitamos as ferramentas tecnolóxicas e os recursos interactivos para enriquecer a aprendizaxe musical do alumnado. A través da aplicación eXeLearning e outros recursos en liña, o alumnado explora e experimenta con novas formas de crear, interpretar e apreciar a música.
- Avaliación Formativa e Reflexión: Implementamos unha avaliación continua e formativa que permite ao alumnado reflexionar sobre o seu progreso e desenvolvemento musical, tanto vocal como instrumental. As actividades do REA inclúen momentos de reflexión e autoavaliación onde o alumnado avalía as súas habilidades e comprensión musical, tanto a través de actividades autoavaliables, como con rúbricas.
- Actividades Multiniveladas: Para abordar as diferentes necesidades de aprendizaxe do alumnado, ofrecemos actividades multiniveladas que lles permiten seleccionar o nivel de dificultade que mellor se adapte ás súas habilidades e intereses, tanto no ámbito vocal como instrumental.
Recomendamos que durante os ensaios da sonorización do conto se fagan gravacións, coa finalidade de que quede rexistrado. Unha vez rematado, e en función do tempo dispoñible, poderemos seleccionar as mellores partes, editalas e publicar unha última versión ou, se o tempo escasea, escoller a mellor das versións rexistradas para a súa publicación.
A través desta metodoloxía centrada na música, buscamos inspirar e capacitar ao noso alumnado para que se convertan en persoas creativas e comprometidas, coñecendo e apreciando a diversidade da música ao seu redor. Ao abordar as necesidades diversas do alumnado e promover unha cultura inclusiva, estamos traballando para reducir a brecha de xénero e crear un ambiente educativo equitativo e enriquecedor para todas as persoas.