Saltar la navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada nos eixes da materia "Tecnoloxía e Dixitalización" de 1º de ESO:

  • Aplicación da resolución de problemas mediante unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos (ABP).
  • Incorporación das tecnoloxías dixitais nos procesos de aprendizaxe, na natureza interdisciplinaria propia da tecnoloxía.
  • Colaboración na consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS) e á súa conexión co mundo real. En concreto co ODS3  (saúde e benestar) potenciando o cumprimento das normas de seguridade durante a construción, así como promovendo a creación de espazos que favorezan a socialización e a saúde mental doa alumnado, o ODS4 (educación de calidade) contribuíndo a crear espazos inclusivos no centro educativo e o ODS9 (industria, innovación e infraestrutura) coñecendo e creando unha estrutura sostible, que propician o benestar humando e fai fincapé no acceso equitativo e accesible. Aínda que os anteriores son os principais ODS traballados, tamén se traballan outros como o ODS12 (produción e consumo responsable), potenciando o emprego de materiais reciclables.
  • Fomento de actitudes como a creatividade, a cooperación, o desenvolvemento tecnolóxico sostible ou o emprendemento.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Na programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de "Tecnoloxía e Dixitalización" de 1º de ESO, este REA contextualízase na terceira unidade didáctica "Proxecto de estruturas", impartida na primeira avaliación. Atópase no inicio do desenvolvemento do currículo para que o alumnado adquira as habilidades, destrezas e coñecementos necesarios para poder aplicalas nas seguintes unidades didácticas nas diferentes fases do proceso tecnolóxico.

O recurso englóbase nos seguintes bloques de contidos 1, 2, 3 e 5

  • Bloque 1: O proxecto tecnolóxico.
  • Bloque 2: Deseño e fabricación.
  • Bloque 3:  Elementos de máquinas, sistemas e robots.
  • Bloque 5: documentación e comunicación dixital.

 En conxunto con outros criterios de aprendizaxe traballados en outras unidades, o alumnado aprenderá a elaborar a documentación dos proxectos técnicos levados a cabo no taller. 

Contidos Bloque da materia
  • Estratexias, técnicas e marcos de resolución de problemas en diferentes contextos e as súas fases.
  • Estratexias de procura crítica de información durante a investigación e a definición dos problemas expostos.
  • Emprendemento, resiliencia, perseveranza e creatividade para abordar problemas desde unha perspectiva
    interdisciplinaria.
Bloque 1
  • Uso de materiais tecnolóxicos para a fabricación de obxectos ou modelos nun proxecto tecnolóxico e o seu impacto ambiental.
  • Uso e manipulación de ferramentas básicas. Técnicas de mecanización de materiais na construción de obxectos e prototipos.
  • Respecto das normas de seguridade e hixiene.
Bloque 2 
  • Estruturas para a construción de modelos.
  • Deseño de sistemas que incorporen estruturas, mecanismos e circuítos eléctricos sinxelos para a resolución de problemas técnicos. Interpretación, deseño e aplicación en proxecto.
  • Deseño de sistemas que incorporen estruturas sinxelas para a resolución de problemas técnicos. Interpretación, deseño e aplicación en proxecto.
Bloque 3
  • Vocabulario técnico apropiado.
  • Ferramentas dixitais para a elaboración de documentación técnica relativa a proxectos.
  • Ferramentas de edición e creación de contidos: instalación, configuración e uso responsable.
Bloque 5

Os principais obxectivos do currículo traballados ao longo deste REA son os seguintes:

Obxectivos Descrición
OBX 1 Buscar e seleccionar a información adecuada proveniente de diversas fontes, de maneira crítica e segura, aplicando procesos de investigación, métodos de análise de produtos e experimentando con ferramentas de simulación, para definir problemas tecnolóxicos e iniciar procesos de creación de solucións a partir da información obtida.
OBX 2 Abordar problemas tecnolóxicos con autonomía e actitude creativa, aplicando coñecementos interdisciplinarios e traballando de forma cooperativa e colaborativa, para deseñar e planificar solucións a un problema ou necesidade de forma eficaz, innovadora e sostible.
OBX 3 Aplicar de forma apropiada e segura distintas técnicas e coñecementos interdisciplinarios utilizando operadores, sistemas tecnolóxicos e ferramentas, tendo en conta a planificación e o deseño previo para construír ou fabricar solucións tecnolóxicas e sostibles que dean resposta a necesidades en diferentes contextos.
OBX 4 Describir, representar e intercambiar ideas ou solucións a problemas tecnolóxicos ou dixitais, utilizando medios de representación, simboloxía e vocabulario axeitados, así como os instrumentos e os recursos dispoñibles, e valorando a utilidade das ferramentas dixitais para comunicar e difundir información e propostas.
OBX 6 Comprender os fundamentos do funcionamento dos dispositivos e aplicacións habituais da súa contorna dixital de aprendizaxe, analizando os seus compoñentes e funcións e axustándoos ás súas necesidades para facer un uso máis eficiente e seguro destes e para detectar e resolver problemas técnicos sinxelos.

A continuación inclúense os descritores das competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso:

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL) CCL1, CCL3
Competencia Plurilingüe (CP) CP2
Competencia matemática, en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM) STEM1, STEM2, STEM3, STEM4, STEM5
Competencia dixital (CD) CD1, CD2, CD3, CD4, CD5 
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA1, CPSAA3, CPSAA4, CPSAA5
Competencia emprendedora (CE) CE1, CE3
Competencia da conciencia e expresións culturais (CCEC) CCEC3, CCEC4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)