Saltar navegación

Xogamos con disimulo

Quen está a dirixir?

Ilustración del concepto de búsqueda de curiosidad
storyset (Freepik). Ilustración del concepto de búsqueda de curiosidad (CC BY)
Alwin Brauns. Bumbumchack (CC BY)

Na seguinte actividade deberemos adestrar a nosa habilidade de disimulo! Lembrades o rol que ten a persoa encargada de dirixir aos intérpretes nunha gravación, non si? O normal é que todos os participantes coñezan de antemán quen é o director ou directora, para poder atender as súas indicacións sen trabucarse... e que ademais é a única persoa que se sitúa en fronte da banda! Pois ben, neste xogo cambiaremos un pouquiño as normas... xa veredes!

Xogaremos con tres tipos de participantes:

  • Director/a: creará as indicacións improvisando, e para iso pode empregar a percusión corporal, o movemento ou o canto da forma que considere. Total liberdade!
  • Músicos: copiarán en todo momento as indicacións da persoa encargada de dirixir.
  • Inspector/a: abandonará o espazo cando se escolla a persoa que dirixe, e será chamado/a unha vez a orquestra comece a tocar! Desta maneira non coñecerá a identidade da persoa que dirixe... ata que o adiviñe!

Luces...

Para comezar formaremos un círculo amplio, con espazo dabondo para poder movernos sen problema. Unha vez no noso sitio, tocará escoller á persoa que xogará o rol de inspector/a. Todos os participantes deberán saber quen desempeñará o papel de inspector/a, de maneira que o faremos públicamente, e unha vez nomeado/a deberá alonxarse do grupo (o ideal é abandonar a estancia) para non presenciar o nomeamento da persoa encargada de dirixir que realizaremos a continuación.

Cámara...

Unha vez o/a inspector/a abandona o espazo, nomearemos á persoa encargada de dirixir sen decir o seu nome, de maneira que así evitaremos que sexa escoitado. Como é de agardar, o director ou directora será a figura encargada de idear os movementos, modificalos e cambialos ao tempo que considere, mentres que o resto de persoas xogarán o papel de músicos de orquestra e copiarán en tempo e forma todas as súas indicacións.  Iso si, lembrade disimular un pouco e non mirar todo o tempo o director, xa que o inspector terá máis fácil darse de conta! 

Acción!

A persoa que dirixe comeza a súa intervención, e todos os músicos deberán facer exactamente o mesmo. Cando todo o grupo estea participando darémoslle a entrada ao inspector para que comece a súa investigación musical. 

O director deberá cambiar de forma de tocar constantemente, aproveitando os anacos de tempo nos que o inspector non estea mirando. Aquí se deixan algunhas suxerencias:

  • Saltos a pés xuntos
  • Palmas (nos xeonllos, no peito, etc)
  • Camiñar no sitio
  • Imitacións de instrumentos...

O inspector dispoñerá de tres intentos permitidos para adiviñar! De non acertar, será o director o que ocupará o posto de inspector na seguinte quenda.

No seguinte vídeo podedes atopar unha demostración do xogo para non perderse!

ACENTO Escuela de Animadores. Juego 𝗗𝗜𝗥𝗘𝗖𝗧𝗢𝗥 𝗗𝗘 𝗢𝗥𝗤𝗨𝗘𝗦𝗧𝗔. (fragmento) (CC BY)

Feito con eXeLearning (Nova ventá)