A forma musical é a
JXUwMDNkJXUwMDE2JXUwMDA3JXUwMDA2JXUwMDA3JXUwMDAxJXUwMDAxJXUwMDA3JXUwMDEz
das obras ou ideas musicais.
O elemento principal que define a forma dunha obra é a
JXUwMDNlJXUwMDE0JXUwMDEzJXUwMDEyJXUwMDE2
musical. Esta pode estar formada por dúas ou máis
JXUwMDJiJXUwMDE2JXUwMDA4JXUwMDA0JXUwMDBmJXUwMDE0JXUwMDEzJXUwMDEyJXUwMDE2JXUwMDE2
. Á súa vez, varias frases poden formar un
JXUwMDI4JXUwMDE1JXUwMDE3JXUwMDlmJXUwMDgyJXUwMDBiJXUwMDBi
ou sección.
Segundo o número de frases podemos ter unha forma
JXUwMDI4JXUwMDAyJXUwMDFiJXUwMDA0JXUwMDBjJXUwMDEzJXUwMDFiJXUwMDA4
(unha frase),
JXUwMDNhJXUwMDBiJXUwMDA3JXUwMDBmJXUwMDEzJXUwMDFiJXUwMDA4
(dúas frases) ou
JXUwMDJjJXUwMDExJXUwMDE3JXUwMDFjJXUwMDBmJXUwMDEzJXUwMDFiJXUwMDA4
(tres frases) e así sucesivamente.
As frases marcámolas con
JXUwMDM1JXUwMDBjJXUwMDA4JXUwMDkzJXUwMDg5JXUwMDEwJXUwMDE2JXUwMDE5JXUwMDBkJXUwMDEy
seguindo o alfabeto.
Para determinar os finais das frases empregamos as
JXUwMDNiJXUwMDAyJXUwMDA1JXUwMDAxJXUwMDBiJXUwMDBkJXUwMDBhJXUwMDA4JXUwMDEy
. Segundo os graos que as conforman temos:
Cadencia
JXUwMDE5JXUwMDM0JXUwMDAxJXUwMDlkJXUwMDg3JXUwMDFhJXUwMDFkJXUwMDBhJXUwMDAy
: V-I
Cadencia
JXUwMDExJXUwMDI0JXUwMDFkJXUwMDE1JXUwMDE3JXUwMDE0JXUwMDAzJXUwMDA2JXUwMDE3JXUwMDE1
: V-I (en investimento)
Cadencia Plagal:
JXUwMDExJXUwMDFmJXUwMDdiJXUwMDY0
Semicadencia:
JXUwMDExJXUwMDFmJXUwMDc5JXUwMDY2JXUwMDAwJXUwMDY0JXUwMDdi
Cadencia
JXUwMDBhJXUwMDNkJXUwMDFiJXUwMDE1
: V-VI
Todas elas poden dividirse en cadencias
JXUwMDNiJXUwMDBjJXUwMDAxJXUwMDBkJXUwMDBmJXUwMDE5JXUwMDA2JXUwMDFhJXUwMDFmJXUwMDE3JXUwMDEy
ou suspensivas. As primeiras dannos unha sensación de reposo, mentres que as suspensivas créannos a sensación de pausa, pero momentánea, de que a música vai continuar.
A auténtica, imperfecta e plagal son
JXUwMDNiJXUwMDBjJXUwMDAxJXUwMDBkJXUwMDBmJXUwMDE5JXUwMDA2JXUwMDFhJXUwMDFmJXUwMDE3JXUwMDEy
.
A semicadencia e a rota son
JXUwMDJiJXUwMDA2JXUwMDA2JXUwMDAzJXUwMDE1JXUwMDBiJXUwMDFkJXUwMDFhJXUwMDFmJXUwMDE3JXUwMDEy
.