Quecendo motores!
A estas alturas do curso, xa temos moi claro que antes de comezar a cantar temos que quentar a nosa voz. Hoxe imos a repasar algúns dos exercicios de articulación e vocalización.
Imos centrarnos nas vogais e na colocación da boca na súa pronunciación: vogais que provocan tensión horizontal (a, e, i) e vertical (o, u). A posición da boca cambia para poder pronuncialas correctamente. Fíxate nos debuxos.

Comezamos pois cos exercicios:
Xogos vocais falados
- pronunciaremos cada unha das vogais coa correcta posición da boca e os beizos, como no debuxo, e xogaremos coa intensidade, indo de pp a ff e viceversa, ou facendo ondas.
- empregaremos frases nas que se diferencien as vogais con tensión horizontal e vertical e teredes que inventar algunhas para facelas entre todas/os:
Tensión horizontal: Queda quieta! A estrela que vén! Síguea!
Tensión vertical: Luz como o sol! Soñou co sol! Collo o coco, rómpoo!
- as mesmas frases, farémolas con distintos ritmos sen cantar; un exemplo será o que segue, pero teredes que inventar un diferente e farémolo xuntas/os:
- podemos traballar tamén as consoantes máis sonoras como o m ou o p combinadas coas vogais: mam, mem, mum, pam, pim,... Repetimos cada unha e alongamos o son para sentir como ecoa a nosa cara.
Xogos vocais cantados
- cantaremos sobre unha mesma nota as frases do apartado anterior, seguindo a mesma orde.
Agora imos coa vocalización con estes exercicios:
- coa formación de arpexio en distintas notas, subindo e baixando cromáticamente, farémolo con sílabas como na, ma, ni, pi,...

- faremos o mesmo pero con outras secuencias melódicas como:

- para rematar, faremos a escala, ascendente e descendente, con distintas sílabas:
