Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Táboa na que se recollen os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de PROENS):

Códigos CA Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidade didáctica (PROENS)

% (Orientación de PROENS)
CA2.7 Situar o nacemento e desenvolvemento de distintas civilizacións e situalas no espazo e no tempo, integrando os elementos históricos, culturais, institucionais e relixiosos que as conformaron, explicando a realidade multicultural xerada ao longo do tempo e identificando as súas achegas máis relevantes á cultura universal. Describe e identifica as características básicas da civilización romana PE (non incluída no REA) 10 70%
CA2.8 Relacionar as culturas e civilizacións que se desenvolveron ao longo da historia antiga, coas diversas identidades colectivas que se foron construíndo ata a actualidade, reflexionando sobre os múltiples significados que adoptan e as achegas de cada unha delas á cultura humana universal. Entende a influencia de Roma na conformación da identidade europea PE (non incluída no REA) 10
CA1.1 Elaborar, expresar e presentar contidos propios en forma de esquemas, táboas informativas e outros tipos de formato mediante o desenvolvemento de estratexias de procura, selección e tratamento de informacións relativas a procesos e acontecementos relevantes do presente e do pasado.

Elaborar unha liña temporal

É quen de identificar as características básicas de obras clave propostas

PE (non incluída no REA), TI 10 e 12 30%
CA1.4 Adquirir e construír coñecemento relevante do mundo actual e da historia, a través de procesos indutivos, da investigación e do traballo por proxectos, retos ou problemas, mediante a elaboración de produtos que reflictan a comprensión dos fenómenos e problemas abordados Atopa na súa contorna pegadas da civilización romana TI 10
CA2.3 Argumentar de forma crítica sobre problemas de actualidade a través de coñecementos históricos, contrastando e valorando fontes diversas.
Responde preguntas sobre textos históricos
TI 10
CA2.4 Identificar e interpretar a conexión de España e Galicia cos grandes procesos históricos da época antiga, valorando o que supuxeron para a súa evolución e sinalando as achegas dos seus habitantes ao longo da historia. Atopa na súa contorna pegadas da civilización romana TI 10
CA3.4 Mostrar actitudes pacíficas e respectuosas e asumir as normas como marco necesario para a convivencia, demostrando capacidade crítica e identificando e respondendo de maneira asertiva ante as situacións de inxustiza e desigualdade. Coñece e interpreta criticamente a situación das mulleres e dos escravos en Roma TI 10
CA3.7 Valorar, protexer e conservar o patrimonio artístico, histórico e cultural como fundamento da identidade colectiva local, autonómica, nacional, europea e universal, considerándoo un ben para o gozo recreativo e cultural e un recurso para o desenvolvemento dos pobos. Recoñece o valor patrimonial da arte conservada e a importancia da súa conservación TI 12
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

O resultado final da aplicación destes criterios de avaliación e cualificación, deberanse ponderar sobre a parte da porcentaxe que representan na programación PROENS as unidades didácticas que engloban este REA (unidade 10 e unidade 12). 

Unidad didáctica (PROENS) Criterio de cualificación

% (Orientación de PROENS)

Total Peso do REA en relación ao total da Programación PROENS para ponderación na avaliación.
10 Proba escrita (non incluída no REA) 25% 70%

15%

(Unidade 12 = 5% + Unidade 10 = 10%)

10 Proba escrita (non incluída no REA) 20%
10 e 12 Proba escrita (non incluída no REA) 25%
10 Táboa de indicadores 5% 30%
10 Táboa de indicadores 5%
10 Táboa de indicadores 5%
10 Táboa de indicadores 5%
12 Táboa de indicadores 5%
12 Táboa de indicadores 5%

Actividades e instrumentos empregados no REA

Táboa na que se concretan as actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
CA2.7 Situar o nacemento e desenvolvemento de distintas civilizacións e situalas no espazo e no tempo, integrando os elementos históricos, culturais, institucionais e relixiosos que as conformaron, explicando a realidade multicultural xerada ao longo do tempo e identificando as súas achegas máis relevantes á cultura universal.
  • Sección 3. Conexión Tarefa: Como de grande foron os dominios de Roma?

Proba escrita

Rúbrica no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

CA1.1 Elaborar, expresar e presentar contidos propios en forma de esquemas, táboas informativas e outros tipos de formato mediante o desenvolvemento de estratexias de procura, selección e tratamento de información relativas a procesos e acontecementos relevantes do presente e do pasado.
  • Sección 3. Conexión actividade sobre como facer unha liña do tempo
  • Reto final.
 

Táboa de indicadores - Rúbrica no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

Táboa de indicadores - Rúbrica Reto final no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

CA1.4 Adquirir e construír coñecemento relevante do mundo actual e da historia, a través de procesos indutivos, da investigación e do traballo por proxectos, retos ou problemas, mediante a elaboración de produtos que reflictan a comprensión dos fenómenos e problemas abordados
  • Sección 3.2 Actividade traballo coa fototeca dixital do IGN
  • Reto final.
 

Táboa de indicadores - Rúbrica no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

Táboa de indicadores - Rúbrica Reto final no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

CA2.3 Argumentar de forma crítica sobre problemas de actualidade a través de coñecementos históricos, contrastando e valorando fontes diversas.
Identificar e interpretar a conexión de España e Galicia cos grandes procesos históricos da época antiga, valorando o que supuxeron para a súa evolución e sinalando as achegas dos seus habitantes ao longo da historia.

  • Sección 3.4 Actividade final "Traballo en equipo" sobre as principais diferenzas entre a sociedade romana e a nosa sociedade actual.
  • Reto final
 

Táboa de indicadores - Rúbrica no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

Táboa de indicadores - Rúbrica Reto final no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

CA2.4 Identificar e interpretar a conexión de España e Galicia cos grandes procesos históricos da época antiga, valorando o que supuxeron para a súa evolución e sinalando as achegas dos seus habitantes ao longo da historia.
  • Reto final.
     

Táboa de indicadores - Rúbrica Reto final no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.
CA3.4 Mostrar actitudes pacíficas e respectuosas e asumir as normas como marco necesario para a convivencia, demostrando capacidade crítica e identificando e respondendo de maneira asertiva ante as situacións de inxustiza e desigualdade.
  • Reto final.
 

Táboa de indicadores - Rúbrica Reto final no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

CA2.8 Relacionar as culturas e civilizacións que se desenvolveron ao longo da historia antiga, coas diversas identidades colectivas que se foron construíndo ata a actualidade, reflexionando sobre os múltiples significados que adoptan e as achegas de cada unha delas á cultura humana universal
  • Sección 3.2 Tarefa sobre a descrición dos principais monumentos da Roma Imperial.
  • Reto final

Proba escrita

Táboa de indicadores - Rúbrica Reto final no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

CA3.7 Valorar, protexer e conservar o patrimonio artístico, histórico e cultural como fundamento da identidade colectiva local, autonómica, nacional, europea e universal, considerándoo un ben para o gozo recreativo e cultural e un recurso para o desenvolvemento dos pobos.
  • Sección 3.2 Tarefa sobre a descrición dos principais monumentos da Roma Imperial.
  • Reto final

Táboa de indicadores - Rúbrica no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

Táboa de indicadores - Rúbrica Reto final no apartado 3.2. desta Guía Didáctica.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)