Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

-       O traballo sobre a información e as súas fontes a través de recursos variados.

-       A contextualización das aprendizaxes na contorna local e global.

-       O interese polos obxectivos de desenvolvemento sostible.

-       O uso de técnicas de representación do espazo e de vocabulario xeográfico que permita comunicar resultados dunha procura sinxela.

-       O exercicio da solidariedade, a cohesión social e a coeducación en igualdade mediante o traballo grupal.

Obxectivos ODS vinculados aor REA: 4 (Educación de calidade), 5 (Igualdade de xénero), 15 (Vida de ecosistemas terrestres) e 17 (Alianzas para acadar obxectivos).

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA está baseado na programación didáctica que PROENS propón para a materia de Xeografía e Historia de 1º de ESO.

O material recolle contidos do bloque 1: os da totalidade da Unidade 1 (O planeta Terra e a súa representación) e os da primeira parte da unidade 4 (Os medios naturais).

Contidos Bloque da materia

- Localización espacial: representación do espazo, orientación e escalas. Utilización de recursos dixitais e interpretación e elaboración de mapas, esquemas, imaxes e representacións gráficas. Tecnoloxías da información xeográfica (TIX).

- Tecnoloxías da información. Manexo e utilización de dispositivos, aplicacións informáticas e plataformas dixitais. Procura, tratamento da información e elaboración de coñecemento. Uso seguro das redes de comunicación. Lectura crítica de información.

- Sociedade do coñecemento. Introdución aos obxectivos e estratexias das Ciencias Sociais e ao uso dos seus procedementos, termos e conceptos. Uso de plataformas dixitais.

Bloque 1

- Métodos básicos de investigación para a construción do coñecemento da Xeografía e a Historia. Metodoloxías do pensamento xeográfico e do pensamento histórico.

Bloque 2

- Conciencia ambiental. Respecto, protección e coidado dos seres vivos e do planeta.

Bloque 3

Obxectivos da materia traballados especificamente no REA

Obxectivos Descrición
OBX1 Buscar, seleccionar, tratar e organizar información sobre temas relevantes do presente e do pasado, usando criticamente fontes históricas e xeográficas, para adquirir coñecementos, elaborar e expresar contidos en varios formatos.
OBX2 Indagar, argumentar e elaborar produtos propios sobre problemas xeográficos, históricos e sociais que resulten relevantes na actualidade, desde o local ao global, para desenvolver un pensamento crítico, respectuoso coas diferenzas, que contribúa á construción da propia identidade e a enriquecer o acervo común.
OBX3 Coñecer os principais desafíos aos que se enfrontaron distintas sociedades ao longo do tempo, identificando as causas e consecuencias dos cambios producidos e os problemas aos que se enfrontan na actualidade, mediante o desenvolvemento de proxectos de investigación e o uso de fontes fiables, para realizar propostas que contribúan ao desenvolvemento sustentable.
OBX4 Identificar e analizar os elementos da paisaxe e a súa articulación en sistemas complexos naturais, rurais e urbanos, así como a súa evolución no tempo, interpretando as causas das transformacións e valorando o grao de equilibrio existente nos distintos ecosistemas, para promover a súa conservación, mellora e uso sustentable.

Competencias clave e os descritores operativos traballados

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia matemática, en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM)  STEM3,STEM4, STEM5
Competencia dixital (CD) CD1, CD2
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA2, CPSAA3
Competencia en comunicación lingüística (CCL) CCL1, CCL2, CCL3
Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) CCEC1, CCEC3
Competencia cidadá (CC) CC1, CC2, CC3, CC4
Competencia emprendedora (CE) CE1, CE3

Feito con eXeLearning (Nova xanela)