Criterios de avaliación e mínimos de consecución
Lembramos que os criterios de avaliación que aquí se amosan son os que conteñen a unidade didáctica 5 de PROENS. Pode haber criterios de avaliación (CA) que aparezan máis dunha vez debido a que poden ter mínimos de consecución variados tamén un peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.
| Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación | Unidade didáctica (Proens) | % (Orientación de Proens) |
|---|---|---|---|---|
|
CA2.3 - Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos. |
Constrúe poemas con sentido completo e rima axeitada. | Táboa de indicadores | UD 5 | 7 |
|
CA3.4 - Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura. |
Analiza a métrica e a rima dun poema recoñecendo as estrofas. | Proba escrita | UD 5 | 9 |
| CA4.5 - Ler de maneira autónoma textos de diversas fontes, autores e autoras da literatura galega, axustados aos seus gustos e intereses avanzando na construción da súa identidade lectora. | Participa activamente nos comentarios de obras literarias en verso. |
Táboa de indicadores | UD 5 | 7 |
|
CA4.6 - Compartir oralmente a experiencia de lectura participando, de forma autónoma, en comunidades lectoras de ámbito escolar. |
Expresa en grupo a súa valoración persoal sobre os poemas propostos. |
Táboa de indicadores | UD 5 | 7 |
|
CA5.2 - Compartir a experiencia de lectura, en soportes diversos, participando en comunidades lectoras no ámbito escolar ou social. |
Expresa preferencias temáticas ou de |
Táboa de indicadores | UD 5 | 7 |
| CA5.3 - Valorar os textos literarios en calquera lingua e a literatura en xeral e especialmente en lingua galega, como vehículo de comunicación e como recurso de gozo persoal, utilizando a lectura como fonte de lecer e información. | Expresa un gusto correcto pola literatura en calquera das súas facetas. |
Táboa de indicadores | UD 5 | 7 |
|
CA5.4 - Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecasda aula, do centro e as virtuais, como escenario de actividades literarias compartidas. |
Utiliza momentos na biblioteca para comentar lecturas coas compañeiras e cos compañeiros amosando as súas preferencias. |
Táboa de indicadores | UD 5 | 7 |
|
CA5.5 - Incorporar a lectura expresiva e a comprensión e interpretación de textos literarios narrativos, líricos e dramáticos na práctica escolar. |
Participa activamente en lecturas |
Táboa de indicadores | UD 5 | 8 |
|
CA5.6 - Escoitar e ler textos literarios adecuados á súa idade, que recollan diversidade de autores e autoras, especialmente da literatura galega, relacionándoos en función dos temas e de aspectos elementais de cada xénero literario, e interpretándoos, e relacionándoos con outras manifestacións artísticas ou culturais de maneira acompañada. |
Recoñece a mensaxe e a intención en cancións e versos recitados. |
Táboa de indicadores | UD 5 | 8 |
|
CA5.7 - Producir, de maneira progresivamente autónoma, textos sinxelos individuais ou colectivos con intención literaria, reelaborando con creatividade os modelos dados, en distintos soportes e complementándoos con outras linguaxes artísticas. |
Produce textos para cancións ou recitado con acompañamento musical (regueifa, rap...) a partir dunha base rítmica. |
Proba escrita | UD 5 | 9 |
|
CA5.8 - Recoñecer e interpretar recursos básicos da linguaxe literaria e diferenza das principais convencións formais dos xéneros. |
Analiza un texto poético identificando o sentido literal e o sentido figurado. |
Proba escrita | UD 5 | 8 |
|
CA6.2 - Producir en galego textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición. |
Escribe un texto poético breve coidando a súa rima, a súa métrica e a súa correcta ortografía. |
Proba escrita | UD 5 | 8 |
| CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenciais co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. | Revisa e corrixe ortográficamente textos poéticos propios ou de compañeiras e compañeiros. |
Proba escrita | UD 5 | 8 |
| Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores | ||||