Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Lembramos que os criterios de avaliacions que aquí se amosan son os que coteñen a unidade didáctica 3 de PROENS. O peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)

CA2.1 - Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais básicos.

Identifica nun texto oído de unhas 200 palabras o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas.

Proba escrita 3 8
CA2.3 - Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos  formais sinxelos e utilizando correctamente recursos  verbais e non verbais básicos. Expresa as súas ideas con claridade e cun vocabulario e unha xestualidade  axeitados. Táboa de indicadores 3 8
CA2.5 - Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en  diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao  seu nivel a partir das experiencias e interaccións orais próximas. Expresa con claridade e cun vocabulario
axeitado vivencias persoais.
Táboa de indicadores 3 8
CA3.2 - Comprender distintos tipos de textos en lingua galega, valorando a lectura como medio para  ampliar o vocabulario e como gozo persoal. Expresa a súa valoración persoal sobre un texto escrito a proposta da mestra ou do  mestre. Proba escrita 3 7
CA3.3 - Utilizar estratexias para a  comprensión de textos de diversa índole en lingua galega,  identificando palabras clave e anticipando hipóteses. Identifica as palabras clave e a idea central nun texto breve. Proba escrita 3 8
CA3.4 - Analizar, de maneira autónoma o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos  escritos e multimodais, valorando o seu contido,  estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura. Resume textos multimodais nos que inclúe a información aportada polos  elementos paratextuais. Proba escrita 3 7
CA3.6 - Producir textos escritos e multimodais coherentes e adecuados de relativa complexidade,  en distintos soportes, seleccionando o modelo  discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas  gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da  cohesión textual e mobilizando estratexias, individuais ou grupais, de planificación,  textualización, revisión e edición. Redacta con coherencia e harmonía un texto dixital no que se inclúen elementos  textuais e paratextuais. Proba escrita 3 8
CA3.8 - Utilizar as bibliotecas da aula e do centro e as virtuais, cada vez con máis autonomía,  comprendendo como se organizan e colaborando no  seu coidado e mellora e interesarse por manter e ampliar unha biblioteca propia, tanto física como
virtual, con textos variados da literatura galega.
Xestiona correctamente o procedemento de procura e devolución de libros na  biblioteca Táboa de indicadores 3 8
CA4.1 - Desenvolver un proceso de investigación individual, sobre algún tema de interese, realizado  de maneira autónoma, que implique a localización,  selección e contraste de información de distintas fontes, incluídas as dixitais citándoas e recreándoas  mediante a adaptación creativa de modelos dados. Elabora un texto orixinal a partir de dúas ou máis fontes, citándoas. Táboa de indicadores 3 8
CA4.2 - Compartir os resultados dun proceso de investigación sinxelo, individual ou grupal sobre  algún tema de interese persoal ou ecosocial,  realizado de maneira autónoma ofrecendo información extraída de distintas fontes, citándoas e  recreándoas de maneira creativa. Realiza a presentación dun texto multimodal elaborado previamente,  argumentando con corrección e co apoio  dos elementos paratextuais. Táboa de indicadores 3 8
CA4.3 - Utilizar a biblioteca para localizar un libro determinado con seguridade e autonomía, aplicando  as normas de funcionamento desta. Recoñece a nomenclatura das temáticas na biblioteca así como a ubicación e a  organización dos libros nos estantes para  buscalos con facilidade. Táboa de indicadores 3 7
CA6.2 - Producir en galego textos escritos e
multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo  discursivo que mellor responda a cada situación  comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas e mobilizando estratexias  sinxelas, individuais ou grupais, de planificación,
redacción, revisión e edición.
Redacta textos de diferente tipoloxía con estrutura, ortografía e vocabulario  correctos. Proba escrita 3 8
CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta  aspectos diferenciais co castelán, para favorecer  unha comunicación máis eficaz. Identifica en textos os nomes, verbos, adverbios e adxectivos. Proba escrita 3 7
 Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación preséntase a táboa de criterios de avaliación relacionados coas actividades. Tamén se indica a ubicación exacta a actividade no REA. Por último indícase o instrumento de avaliación empregado para cada actividade. Deben terse en conta unha serie de cuestións:

  • Neste REA non se inclúen as probas escritas dos Criterios de Avaliación (CA) que en PROENS se avalían con ese tipo de instrumento. Porén, os CA, serían perfectamente avaliables  coas actividades que aquí se propoñen e os instrumentos alternativos que se facilitan; ou no seu defecto axudan a preparar para a súa avaliación.
  • Cando na táboa que segue se sinala unha actividade con “Proba escrita” como instrumento empregado, isto significa que é preciso que o alumnado realice unha produción escrita en menor ou maior medida. Algunhas delas son xa retroalimentadas algo que se indica co texto “Proba escrita con retroalimentación”.
Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
CA2.1-Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais básicos.

1. Sumamos información. (Sección 2>>Le as noticias>>)

2. Sumamos información. (Sección 2>> Os videoxogos galegos>>)

3. Actividade multinivel (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.2 Textos literarios. Narración)

4. Lista desordernada (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.4 Textos literarios. Diálogo)

5. Escoita e selecciona a resposta correcta. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.7 Repaso)

6. Ve o vídeo e identifica as respotas. (Sección 4 >> Comezamos coas personaxes >> Ve o vídeo e identifica as respotas)

1. Retroalimentación (Reflexiona).

2. Consulta de páxinas web. 

3. Táboa de indicadores

4. Táboa de indicadores

5. Proba escrita

6. Retroalimentación

CA2.3-Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos. Fai a presentación. Sección 4 >> Terminamos o reto: Presentamos o noso reto. 1. Taboa de indicadores
CA2.5-Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir de experiencias e interaccións orais próximas.

1. Opción C: Redacta e expón en voz alta un pequeno texto (Sección 2>>Importancia de repasar>>Ortografía: signos de puntuación)

2. Fai a presentación. Sección 4 >> Terminamos o reto: Presentamos o noso reto.

1. Exposición oral

2. Exposición oral

CA3.2 -Comprender distintos tipos de textos en lingua galega valorando a lectura como medio para ampliar o vocabulario e como gozo persoal. 1. Emparella (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.7 Repaso) 1. Proba escrita
CA3.3-Utilizar estratexias para a comprensión de textos de diversa índole en lingua galega identificando palabras clave e anticipando hipóteses. 1. Selecciona. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.6 Textos literarios. Argumentación) 1. Proba escrita
CA3.4-Analizar, de maneira autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura.

1. Actividade de encher ocos. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.1 Sabías que?)

2. Clasifica. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.2. Textos literarios. Narración)

3. Test SCORM. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.3. Textos literarios. Descrición)

4. Rosco. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.3. Textos literarios. Descrición)

5. Pregunta Verdadeiro-Falso. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.5. Textos literarios. Exposición)

6. Relaciona. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.5. Textos literarios. Exposición)

7. Selección múltiple. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.6 Textos literarios. Argumentación)

8. Relaciona. (Sección 3 >> Temos un problema>> 3.7 Repaso)

9. Sopa de letras.  (Sección 3 >> Temos un problema>> 3.7 Repaso)

10. Clasifica adxectivos físicos e adxectivos psicolóxicos. (Sección 4>> Comezamos coas personaxes >> Clasifica)

1. Proba escrita

2. Proba escrita

3. Proba escrita

4. Proba escrita

5. Proba escrita

6. Proba escrita

7. Táboa de indicadores

8. Actividade interactiva

9. Actividade interactiva

10. Actividade interactiva

CA3.6-Producir textos escritos e multimodais coherentes e adecuados, en distintos soportes, a partir do modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da cohesión textual e mobilizando estratexias, individuais ou grupais, de planificación, textualización, revisión e edición

1.Actividade multinivel (Sección 2>>Importancia de repasar>>Palabra, oración e texto>>)

2. Opción C: Redacta e expón en voz alta un pequeno texto(Sección 2>>Importancia de repasar>>Ortografía: signos de puntuación)

3. Creatividade ao poder: En equipo sempre mellor!(Sección 2>>Importancia de repasar>>Ortografía: signos de puntuación)

4. Actividade grupal (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.1 Sabías que?)

5. Lista desordenada. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.4 Textos literarios. Diálogo)

6. Preparamos os diálogos e o contexto (Sección 4 >> Comezamos coas personaxes)

7. Preparamos os diálogos e o contexto (Sección 4 >> Describimos o escenario)

8. Preparamos os diálogos e o contexto (Sección 4 >> Preparamos os diálogos e o contexto)

1. Proba escrita

2. Proba escrita

3. Táboa de indicadores

4. Táboa de indicadores

5. Proba escrita

6. Taboa de indicadores.

7. Taboa de indicadores.

8. Taboa de indicadores.

CA3.8- Utilizar as bibliotecas da aula, do centro e as virtuais, comprendendo como se organizan e colaborando no seu coidado e mellora e interesarse por manter e ampliar unha biblioteca propia, tanto física como virtual, con textos variados da literatura galega.

1. Actividade grupal (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.1 Sabías que?)

2. Tarefa. Elabora unha infografía. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.4 Textos literarios. Diálogo)

1. Táboa de indicadores

2. Táboa de indicadores

CA4.1-Desenvolver un proceso de investigación individual, sobre algún tema de interese, realizado de maneira autónoma que implique a localización, selección e contraste de información de distintas fontes, incluídas as dixitais citándoas e recreándoas mediante a adaptación creativa de modelos dados. 1. Tarefa. Elabora unha infografía. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.4 Textos literarios. Diálogo) 1. Táboa de indicadores
CA4.2- Compartir os resultados dun proceso de investigación sinxelo  individual ou grupal, sobre algún tema de interese persoal ou ecosocial, realizado de maneira autónoma, ofrecendo información extraída de distintas fontes, citándoas e recreándoas de maneira creativa.

1. Tormenta de ideas (Sección2 >> Activamos o que sabemos>> En equipo sempre mellor).

2. Debate en pequeno e gran grupo (Sección2>> Activamos o que sabemos>> En equipo sempre mellor).

3. Actividade grupal (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.1 Sabías que?)

1. Exposición oral

2. Exposición oral

3. Táboa de indicadores

CA4.3-Utilizar a biblioteca para localizar un libro determinado con seguridade e autonomía,  aplicando as normas de funcionamento desta. Plan Lector (Sección 1 >> Plan Lector) 1. Taboa de indicadores.
CA6.2- Producir en galego textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas e mobilizando estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición.

1. Creatividade ao poder: En equipo sempre mellor!(Sección 2>>Importancia de repasar>>Ortografía: signos de puntuación)

2. Opción A. Ordena a historia. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.2 Textos literarios. Narración)

3.Opción B. Idea principal e secundarias. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.2 Textos literarios. Narración)

4. Opción C. Inventa un final para a historia (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.2 Textos literarios. Narración)

5. Ordena. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.2 Textos literarios. Narración)

6. Opción A. Ordena a descrición (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.2 Textos literarios. Descrición)

7. Opción B. Arrastra os adxectivos. (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.2 Textos literarios. Descrición)

8. Opción C. Fai a descrición (Sección 3 >> Temos un problema >> 3.2 Textos literarios. Narración)

1.Táboa de indicadores

2. Táboa de indicadores

3. Táboa de indicadores

4. Táboa de indicadores

5. Proba escrita

6. Proba escrita

7. Proba escrita

8. Lista de cotexo

CA6.6-Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenciais co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz.

1. Actividade en grupo. (Sección 2>>Importancia de repasar>>Palabra, oración, texto>>)

2. Verdadeiro ou falso. (Sección 2>>Importancia de repasar>> Palabra, oración, texto>>)

3. Sopa de letras. (Sección 2>>Importancia de repasar>>Palabra, oración, texto>>)

4. Recoñece substantivos e adxectivos.(Sección 2>> Importancia de  repasar>>>) 

5. Lista desordenada. (Sección2>> Importancia de repasar>> Os substantivos e os adxectivos: graos>>)

6. Completa cos adxectivos correctos. (Sección 2>> Importancia de repasar>>Os substantivos e os adxectivos: graos>>)

7. Busca adxectivos no rosco. (Sección 2>> Importancia de repasar>> Os substantivos e os adxectivos: graos>>)

8. Escribe os substantivos masculinos en singular das seguintes oracións. (Sección 2>> Importancia de repasar>> Os substantivos e os adxectivos: graos>>)

9. Escribe os substantivos femininos en plural das seguintes oracións. (Sección 2>> Importancia de repasar>> Os substantivos e os adxectivos: graos>>)

10. Graos do adxectivo 3 actividades para escoller. (Sección 2>> Importancia de repasar>>Os subtantivos e os adxectivos:graos.

11. Relaciona cada tarxeta co tipo de palabra que é. (Sección 2>>Importancia de repasar>>Os verbos e os adverbios>>)

12. Completa as seguintes oracións. (Sección 2>> Importancia de repasar>> Os verbos e os adverbios>>)

13. Clasifica os seguintes adverbios. (Sección 2>> Importancia de repasar>> Os verbos e os adverbios>>)

14. Opción A:Cubre este modelo de táboa. (Sección 2>> Importancia de repasar>>Ortografía:signos de puntuación>>)

15. Opción B: Fai un esquema no programa Canva. (Sección 2>>Importancia de repasar>>Ortografía signos de puntuación>>)

16. Relaciona os usos dos seguintes signos de puntuación. (Sección 2>> Importancia de repasar>>Ortografía: signos de puntuación>>)

17. Borráronse os signos de puntuación. (Sección 2>>Importancia de repasar>>Ortografía: signos de puntuación>>)

18. Rosco (sección 4 >> Describimos o escenario >> Rosco)

19. Sopa de letras (sección 4 >> Describimos o escenario >> Sopa de letras)

20. Sopa de letras (sección 4 >> Preparamos os diálogos e o contexto >> Sopa de letras)

1. Proba escrita

2. Actividade interactiva

3. Actividade interactiva

4. Actividade interactiva

5. Retroalimentación (comprobar)

6. Actividade interactiva

7. Actividade interactiva

8. Actividade interactiva

9. Actividade interactiva

10. Actividade interactiva

11. Actividade interactiva

12. Proba escrita

13. Actividade interactiva

14. Táboa de indicadores

15. Actividade interactiva

16. Táboa de indicadores

17. Actividade interactiva

18. Actividade interactiva

19. Actividade interactiva

20. Actividade interactiva

Feito con eXeLearning (Nova xanela)