Este REA, correspóndese coa unidade didáctica 2 (Somos investigadoras e investigadores), da aplicación PROENS para a materia de Lingua Galega e Literatura de 6º de Educación Primaria. Xunto coa unidade 1 supón a porta de entrada para o resto de unidades didácticas que conforman a materia.
O recurso aborda os contidos presentes no bloque 1 As linguas e os seus falantes; no bloque 2 Comunicación oral; no bloque 3 Comunicación escrita e no bloque 6 Reflexión sobre a lingua e os seus usos no marco de proposta de produción e comprensión de textos orais, escritos ou multimodais.
Os contidos da materia que se recollen neste REA son:
| Contidos |
Bloque da materia |
- Valoración da diversidade de linguas na nosa contorna e na nosa comunidade autónoma.
- Consideración social equilibrada das dúas linguas oficia de Galicia.
- Estratexias de identificación de prexuízos e estereotipos lingüísticos, ofrecendo alternativas para estes.
- A diversidade etnocultural e lingüística como riqueza e ferramenta de reflexión interlingüística.
|
Bloque 1 |
- Contexto
- Xéneros discursivos
- Procesos: interacción oral: Estratexias para a utilización da linguaxe oral como
instrumento de comunicación e aprendizaxe: escoitar, recoller datos, preguntar, exposición de ideas e para a identificación interpretación do sentido global do texto e de integración da información explícita de textos orais e multimodais sinxelos e a realización de inferencias para superar o seu sentido literal.
- Procesos: interacción oral: Interacción oral adecuada en situacións de aula e en contextos formais pautados, con respecto ás estratexias de cortesía lingüística, evitando interferencias derivadas do bilingüismo.
- Procesos: interacción oral: Participación activa en situacións de comunicación, espontáneas e dirixidas, utilizando un discurso coherente, ordenado e lóxico, construíndo o discurso de acordo coas necesidades comunicativas de cada situación, valorando as normas que rexen a interacción oral e mobilizando a empatía na escoita e na expresión para transmitir necesidades, vivencias e emocións propias e alleas.
- Procesos: comprensión oral
- Procesos: produción oral.
|
Bloque 2 |
- Contexto: Incidencia entre os compoñentes do feito comunicativo (situación, participantes, propósito comunicativo, canle, rexistro) na comunicación escrita.
- Xéneros discursivos
- Procesos: comprensión lectora: Lectura individual de textos literarios e non literarios
con ritmo, velocidade e ton da voz adecuados.
- Procesos: comprensión lectora: Estratexias de identificación e valoración do sentido global do texto, de integración da información explícita e de realización de inferencias para superar o sentido literal de textos en fontes documentais diversas en procesos de comprensión e produción de textos escritos en lingua galega.
- Procesos: produción escrita: Elaboración de textos, con presentación coidada, utilizando a lingua galega con intención comunicativa e creatividade.
- Procesos: produción escrita: Estratexias elementais, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición de textos escritos multimodais complexos, con distintos propósitos comunicativos.
- Procesos: produción escrita: Produción de textos escritos e multimodais coherentes, en soporte físico ou dixital, con cohesión e adecuación textual mediante a selección, en cada situación comunicativa, do modelo discursivo que corresponda, usando as normas ortográficas axeitadas ao seu nivel e perfeccionándose na mobilización de estratexias individuais ou grupais de planificación, redacción, revisión e autocorrección.
|
Bloque 3 |
- Identificación das similitudes e diferenzas entre as linguas do seu ámbito escolar e social para acadar unha
competencia comunicativa integrada e progresar na súa aprendizaxe.
- Aproximación á lingua como sistema con distintos niveis: sons, letras, palabras, oracións e textos. Observación e comparación de unidades comunicativas básicas.
- Recoñecemento das distintas clases de palabras e características do seu uso en situacións concretas de comunicación (substantivo, verbo, adxectivo, preposición, adverbio, pronomes e artigos) e utilización das regras ortográficas e de puntuación.
- Procedementos elementais de adquisición e enriquecemento de vocabulario galego a través dos textos.
|
Bloque 6 |
Os obxectivos da materia que se traballan neste REA son os que seguen:
| Obxectivos |
Descrición |
| OBX 1 |
Recoñecer a diversidade lingüística do mundo a partir da identificación das linguas do alumnado e a realidade lingüística de Galicia e plurilingüe e multicultural de España para favorecer a reflexión interlingüística, para identificar e rexeitar estereotipos e prexuízos lingüísticos, e para valorar esa diversidade como fonte de riqueza cultural. |
| OBX 4 |
Comprender e interpretar textos escritos e multimodais, recoñecendo o sentido global, as ideas principais e a información explícita e implícita, e realizando con axuda reflexións elementais sobre aspectos formais e de contido, para adquirir e construír coñecemento e para responder a necesidades e intereses comunicativos diversos. |
| OBX 5 |
Producir textos escritos e multimodais, con corrección gramatical e ortográfica básicas, seriando correctamente os contidos e aplicando estratexias elementais de planificación, textualización, redacción, revisión e edición para construír coñecemento e para dar resposta a demandas comunicativas concretas. |
| OBX 9 |
Reflexionar de forma guiada sobre a linguaxe a partir de procesos de produción e comprensión de textos en contextos significativos, utilizando a terminoloxía elemental adecuada para iniciarse no desenvolvemento da conciencia lingüística e para mellorar as destrezas de produción e comprensión oral e escrita. |
A continuación inclúense os descritores das competencias clave que marca a normativa vixente e que son traballadas neste recurso.
| Competencias clave |
Clave dos descritores operativos |
| Competencia en comunicación lingüística (CCL) |
CCL1, CCL 2, CCL3, CCL5 |
| Competencia plurilingüe (CP) |
CP2, CP3 |
| Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (STEM) |
STEM1, STEM2 |
| Competencia dixital (CD) |
CD1, CD2, CD3 |
| Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) |
CPSAA4, CPSAA5 |
| Competencia cidadá (CC) |
CC1, CC2 |
| Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) |
CCEC1, CCEC3 |