Saltar navegación

2.3. Metodoloxía

Metodoloxía

Banner proxectgalo cREAO deseño deste REA ten como obxectivo ofrecer ao alumnado unha aprendizaxe significativa, baseada na resolución de retos conectados coa realidade, con impacto social e que esixen ás nenas e nenos a toma de decisións e a valoración dos resultados e do proceso.

O eixo fundamental do REA é o traballo colaborativo, para o que se crean grupos estables durante todas as fases do proxecto. 

As tarefas están relacionadas cos contidos de cada unha das fases e son de dous tipos:

Individuais: con gradación de dificultade e progresividade. Ofrécese ao alumnado a posibilidade de escoller actividades. 

Grupais: mediante uso de estratexias que teñan en conta os diferentes ritmos de aprendizaxe do alumnado, partindo das súas capacidades, valorando non só o resultado senón a progresión e o proceso da actividade motriz mesma favorecendo a capacidade de aprender por si mesmos.

Este REA está dentro do marco pedagóxico do proxecto cREAgal do que forma parte este recurso.

Desde o punto de vista metodolóxico, este REA é fundamentalmente activo e participativo, favorecendo o traballo individual e cooperativo do alumnado na aula para resolver as situacións que se lle propoñen. As situacións propostas buscan estar contextualizadas na vida diaria do alumnado e parten dos coñecementos previos adquiridos con anterioridade.

Para iso intégranse referencias á vida cotiá e á contorna do alumnado co fin de motivalo e facelo sentir parte activa do proceso de ensino-aprendizaxe, é dicir, buscar un enfoque que sexa:

  • Personalizado: buscamos a relación cos coñecementos previos do alumnado e propoñemos actividade multinivel.
  • Significativo: o alumnado constrúe os seus propios coñecementos, é dicir, aprende ao tempo que aprende a aprender, interioriza as diferentes experiencias e estratexias que lle fan afondar e desenvolver os seus coñecementos.
  • Funcional: búscase a utilidade do aprendido en situacións reais e con conexión co seu mundo real.

Os criterios metodolóxicos deste REA seguen as liñas da materia de Educación Física, cun carácter esencialmente práctico e cun enfoque competencial do currículo. A metodoloxía empregada será:

  • Flexible: adaptándose continuamente aos diferentes niveis de cada alumna e alumno.
  • Activa: fomentando alumnado autónomo e responsable das súas aprendizaxes.
  • Participativa: potenciando a cooperación-colaboración.
  • Integradora: facilitando poder sentirse capaces coas súas propias respostas motrices e coas súas diferenzas, mellorando a autoestima.
  • Contextualizada: o alumnado debe comprender o que está a facer, cales son os obxectivos e os pasos.
  • Lúdica: o xogo, elemento fundamental.
  • Creativa: propoñendo a procura de solucións aos problemas que vaian aparecendo ao longo da aprendizaxe.
    Progresiva: que expoña ao alumnado a novos retos e momentos de aprendizaxe cada vez máis complexos.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)