Un proxecto para organizar o noso espazo de traballo
Durante a aplicación do REA "Todo en orden", o alumnado de 2º de ESO poderá acercarse de novo ao mundo do deseño 2D e 3D, e aplicar as bases para crear un obxecto que axude a clasificar e poñer en orde espazos de uso cotiá como escritorios, paneis de ferramentas, medicinas, etc.
A través desta situación de aprendizaxe, o alumnado terá a oportunidade de investigar, analizar e deseñar solucións a problemas de ordenación, facendo uso de ferramentas dixitais e metodoloxías de deseño. É importante lembrar que este REA está pensado para ser usado como primeira situación de aprendizaxe de 2º de ESO, nel enlázamos contidos que xa estudaron no curso anterior e que servirán para a fase de deseño de obxectos das distintas situacións de aprendizaxe durante todo o curso actual.
O REA segue unha estrutura definida que é importante ter en conta por ser o seu primeiro proxecto do curso de aplicación:
- Fase 1: Descrición do reto.
- Fase 2: Exploración. Traballo cos coñecementos previos, proceso de deseño, vistas principais dun obxecto e escalas.
- Fase 3: Conexión. Introdución de novos conceptos teóricos, análise de obxectos, vistas dun obxecto, escalas e acotación, deseño en 2D en Libreoffice Draw e 3D en Tinkercad para sentar as bases do seu proxecto, tanto de forma manual como de forma dixital, coas que poderán deseñar para fabricar con ferramentas de control numérico, como a cortadora láser ou a impresora 3D.
- Fase 4: Reto final. Desenvolvemento do proxecto técnico, deseño dun clasificador para impresión 3D ou corte.
- Fase 5: Conclusión. Exposición e coavaliación dos produtos finais.
Seguindo as fases do método de proxectos, o alumnado identificará necesidades específicas de diferentes lugares nos que sexa necesario ordenar obxectos, investigará para atopar solucións creativas, executarán os seus deseños, construirán os seus prototipos e avaliarán os resultados. Este enfoque fomenta a aprendizaxe práctica, permitindo aplicar os coñecementos teóricos tratados no recurso nun contexto real.
O proxecto non só desenvolverá competencias técnicas e dixitais, senón que tamén fortalecerá habilidades como o traballo en equipo, a resolución de problemas e a xestión do tempo. A través desta experiencia, búscase preparar ao alumnado para enfrontar desafíos reais, promovendo unha formación integral e práctica.
Os diferentes bloques do REA están pensados tendo en conta o DUA, presentando distintas versións da información, de xeito que diversificamos o acceso á información ofrecendo unha variedade formatos e niveis, tentando chegar ao maior número de realidades individuais do noso alumnado.
Pretendemos que o alumnado lembre e comprenda a importancia do debuxo e deseño como método de expresión de ideas e que sexa capaz de aplicar procedementos de deseño dixital para levalas á práctica e transformar bosquexos en obxectos que resolvan unha necesidade práctica da vida cotiá.