Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada nos eixes da materia "Tecnoloxía e dixitalización" de 2º de ESO:

- Aplicación da resolución de problemas mediante unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos (ABP).
- Incorporación das tecnoloxías dixitais nos procesos de aprendizaxe e  na natureza interdisciplinaria propia da tecnoloxía.
- Colaboración na consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS) e á súa conexión co mundo real. En concreto co ODS4 (educación de calidade), contribuíndo a contar cunha contorna de traballo e estudo adecuado e adquisición de coñecementos para un desenvolvemento sostible, o ODS8 (traballo decende e crecemento económico), permitindo contar cunha contorna de traballo ordenado e eficiente e o ODS12 (produción e consumo responsable), ao fabricar obxectos á demanda, implantando unha cultura creativa e sostible no centro educativo.

- Fomento de actitudes como a creatividade, a cooperación, o desenvolvemento tecnolóxico sostible ou o emprendemento.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA, en relación coa programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de "Tecnoloxía e dixitalización" de 2º da ESO, contextualízase na primeira unidade didáctica "A tecnoloxía, deseño e fabricación". Atópase no inicio do desenvolvemento do currículo para que o alumnado adquira as habilidades, destrezas e coñecementos necesarios para poder aplicalas nas seguintes unidades didácticas nas diferentes fases do proceso tecnolóxico, facendo os deseños dos proxectos e elaborando a documentación técnica necesaria con rigorosidade.

O recurso englóbase nos seguintes bloques de contidos 1 e 2:

  • Bloque 1: O proxecto tecnolóxico.
  • Bloque 2: Deseño e fabricación.

Neste recurso trabállase o desenvolvemento de habilidades e métodos que permitan avanzar dende a identificación e a presentación dun problema técnico ata a súa solución construtiva. Todo isto lévase a cabo a través dun proceso planificado que busca a optimización de recursos e de solucións, así como a análise da contorna por parte das persoas discentes. Tamén se afonda no proceso de deseño e representación de pezas ou obxectos a escala e acoutados, así como no deseño de obxectos sinxelos en 3D e 2D, facendo uso de ferramentas CAD. Este proceso de deseño remata coa fabricación dixital, mediante impresión 3D ou por corte láser, de pezas sinxelas, respectando sempre as normas de seguridade e hixiene e analizando o impacto ambiental dos produtos xerados.

En conxunto con outros criterios de aprendizaxe traballados en unidades posteriores, o alumnado tamén aprenderá a elaborar a documentación dos proxectos técnicos levados a cabo no taller. 

Contidos Bloque da materia
  • Análise de produtos e de sistemas tecnolóxicos sinxelos para a construción de coñecemento desde distintos enfoques e ámbitos.
  • Desenvolvemento tecnolóxico: creatividade, innovación, investigación, obsolescencia e impacto social e ambiental.
  • Ética e aplicacións das tecnoloxías emerxentes e sostibles.
Bloque 1
  • Aplicacións CAD en 2D para a representación de esquemas, circuítos e planos.
  • Deseño de obxectos sinxelos en 3D.
  • Fabricación dixital. Deseño e construción de pezas con impresión 3D e/ou corte. 
Bloque 2

Tendo en conta o anterior, este recurso céntrase principalmente nos seguintes obxectivos da materia:

Obxectivos Descrición
OBX1

Buscar e seleccionar a información adecuada proveniente de diversas fontes, de maneira crítica e segura, aplicando procesos de investigación, métodos de análise de produtos e experimentando con ferramentas de simulación, para definir problemas tecnolóxicos e iniciar procesos de creación de solucións a partir da información obtida. 

OBX3

Aplicar de forma apropiada e segura distintas técnicas e coñecementos interdisciplinarios utilizando operadores, sistemas tecnolóxicos e ferramentas, tendo en conta a planificación e o deseño previo para construír ou fabricar solucións tecnolóxicas e sostibles que dean resposta a necesidades en diferentes contextos.

OBX7

Facer un uso responsable e ético da tecnoloxía, mostrando interese por un desenvolvemento sostible, identificando as súas repercusións e valorando a contribución das tecnoloxías emerxentes para identificar as achegas e o impacto do desenvolvemento tecnolóxico na sociedade e na contorna.

A continuación inclúense os descritores das competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL) CCL3 
Competencia matemática, en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM)

STEM1, STEM2, STEM5 

Competencia dixital (CD) CD1, CD4, CD5
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA1, CPSAA4
Competencia cidadá CC4
Competencia emprendedora (CE) CE1, CE3
Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) CCEC3

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)