Saltar navegación

2.3. Metodoloxía

Metodoloxía

Banner proxecto cREAgal



Este REA está dentro do  marco pedagóxico do proxecto cREAgal do que forma parte este recurs. Este proxecto conta cunha guía xeral do proxecto para o seu mellor aproveitamento.

Desde o punto de vista metodolóxico, este REA presenta un carácter eminentemente práctico e cun enfoque competencial, sendo fundamentalmente activo e participativo e favorecendo a combinación do traballo individual e cooperativo na aula. O eixe vertebrador é a resolución de problemas relacionados coa vida cotiá e a contorna do alumnado co fin de motivalo e facelo sentir parte activa do proceso de ensino-aprendizaxe, é dicir, buscar un enfoque que sexa:

  • Personalizado: búscase a relación cos coñecementos previos do alumnado e propóñense actividades multinivel.
  • Significativo: o alumnado constrúe os seus propios coñecementos, é dicir, aprende ao tempo que aprende a aprender, interioriza as diferentes experiencias e estratexias que lle fan afondar e desenvolver os seus coñecementos.
  • Funcional: búscase a utilidade do aprendido en situacións reais e con conexión co seu mundo real, neste caso farase partícipe de manter a orde e organización do seu centro educativo.

O alumnado terá a oportunidade de levar a cabo determinadas tarefas mentres explora, descobre, experimenta, aplica e reflexiona sobre o que fai, o que favorecerá a súa implicación no proceso de aprendizaxe e fará que este sexa máis significativo e duradeiro.
Promoverase a participación do alumnado, resaltando o traballo colectivo para afrontar os desafíos e os retos tecnolóxicos que propón a nosa sociedade, contribuíndo á desaparición de estereotipos que dificultan a adquisición de competencias en condicións de igualdade.

Entre os aspectos metodolóxicos aplicados neste REA e seguindo as liñas da materia de Tecnoloxía de Dixitalización destacan:

  • Aprendizaxe baseada en retos (ABR): o alumnado deberá resolver unha serie de retos e desafíos, para posteriormente obter un produto final, contribuíndo á resolución do problema de contar cun centro educativo ordenado e organizado onte todas as persoas usuarias poidan localizar diferentes elementos (material escolar, ferramentas, compoñentes electrónicos...) dun xeito fácil, eficaz e cómodo, grazas ao sistema organizador deseñado e construído polo alumnado. A creación de obxectos ten en conta o deseño, a elección de materiais e a súa fabricación dentro dunha contorna sostible e respectuosa co ambiente (ODS obxectivos de desenvolvemento sostible) e coas normas de seguridade e hixiene necesarias.
  • Aprender facendo (learning by doing): o alumnado desenvolve as súas habilidades técnicas no taller, planificando, deseñando e construíndo un elemento organizador, o que facilitará a comprensión do proceso de deseño en 2D e 3D, así como procemento a seguir na impresión 3D e/ou o corte láser, así como o funcionamento deste equipamento. Tamén se propiciará o desenvolvemento de habilidades dixitais e a interacción co seu ámbito social ao longo da súa vida, manexando diferente software, cumprindo as normas de etiqueta dixital e as licenzas de autoría. Empréganse estratexias que promovan un uso eficiente, ético, seguro e crítico de diferentes aplicacións dixitais para diversas funcións como o deseño, a comunicación e a difusión de ideas ou solucións, especialmente destinada á comunicación do proceso tecnolóxico.
  • Titoría entre iguais e aprendizaxe cooperativa: foméntase o traballo en parellas e pequenos grupos heteroxéneos ao longo da resolución do reto, mellorando e desenvolvendo as súas competencias mediante a colaboración e interacción entre iguais.
  • Deseño Universal para a Aprendizaxe (DUA): empréganse distintos métodos que teñen en conta os diferentes ritmos e estilos de aprendizaxe. Considérase a diversidade do alumnado, empregando métodos que favorezan a capacidade de aprender por si mesmos e que promovan o traballo en equipo, guiándoo desde a resolución de situacións máis sinxelas ata outras máis complexas e poñendo en práctica, de ser necesario, mecanismos de reforzo tan pronto como se detecten dificultades.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)