Orientacións e recomendacións de uso
Algunhas recomendacións para o uso deste recurso na aula son:
Recursos materiais necesarios
- Equipo Informático: Para o seguimento deste REA é preciso contar cun equipo con conexión a Internet por cada dous estudantes, aínda que é recomendable ter un equipo por persoa. O software demandado é de carácter libre e está instalado nos equipos Abalar da Consellería ou vía online.
Agrupamentos
Neste REA propóñense actividades individuais e grupais, considerando as seguintes premisas:
Recoméndase a creación de grupos de 3 – 5 alumnos/as, de xeito que leven a cabo o reto proposto.
A meirande parte do traballo realízase en actividades grupais onde se pretende que o alumnado traballe de xeito cooperativo e colaborativo. Con isto, preténdese que aprendan a coordinarse na realización de tarefas e aumenten a súa autonomía persoal. Búscase que os grupos sexan diversos e heteroxéneos, na procura do traballo en equipo, para que o alumnado aprenda a tomar decisións e accións conxuntamente, promovendo a “democracia de grupo”.
Para iso, recoméndase ao profesorado que implemente este REA na súa aula considerando as seguintes pautas:
- Organizar ó alumnado en función das súas diferentes capacidades, para crear equipos nos que cada un pon o seu gran de area, dende os máis proactivos, líderes, organizativos aos máis pasivos, non colaborativos, etc.
- Posibilitar o traballo simultáneo en diferentes actividades do reto dos membros do grupo, de xeito que poidan abordar tarefas en función dos seus intereses e capacidades e optimizar o tempo de realización do reto. Por exemplo pode dividirse ao equipo en 2 para que uns se encarguen da creación do nome da empresa e outros do organigrama. Tamén se podería adoptar a mesma estratexia para que uns se encarguen da creación do "logo" e outros da elaboración da "cuña publicitaria" ou de organizar a documentación e rematar o dosier.
- Asignar a cada alumno/a unha función no grupo na que amose as súas capacidades
- Crear un clima de traballo positivo e participativo, poñendo en valor os progresos e aconsellando nas dificultades.
- Tamén existen actividades individuais (multinivel) que procuran adaptarse a diferentes estilos ou ritmos de aprendizaxe.
Desenvolvemento da competencia dixital
O desenvolvemento da competencia dixital resulta intrínseco a este REA. Todas as actividades desta REA están pensadas para realizarse en formato dixital, aínda que hai a posibilidade de realizar algunhas en papel. O alumnado ten un diario de aprendizaxe dixital, de xeito que vaia reflexionando sobre o proceso.
Cumprir co reto final posibilitará aprender ou afianzar estratexias para facer un uso eficiente e seguro dos dispositivos dixitais, aplicar medidas de protección, organizar a información e crear contidos e elaborar materiais relacionados co uso seguro das TIC respectando os dereitos de autor e a etiqueta dixital. Para iso poderán empregar diferentes tipos de ferramentas como: procesador de texto, folla de cálculo, edición de son, vídeo e imaxes, etc.
Produto final
O produto final deste REA é un dossier dunha empresa de publicidade, co obxectivo de ser a empresa elexida para promover algunha actividade ou evento na súa comunidade (centro educativo, barrio, concello, etc.) empregando estratexias de comunicación eficaces, veraces e creativas.
Na produción deste "Dosier de empresa" o alumnado terá que abordar estas tarefas:
- Determinar o nome da empresa de márketing dixital.
- Realizar o organigrama (estructura) da empresa.
- Determinar os obxectivos da empresa.
- Deseñar a imaxe da empresa (Logo).
- Elaborar un decálogo de medidas de seguridade.
- Confeccionar un orzamento cos recursos (equipamento informático) que necesita a empresa para o seu funcionamento.
- Crear unha cuña publicitaria, para promocionar un evento.
- Especificar a información de contacto da empresa.
- Seleccionar e crear a Licencia de uso da documentación xerada.
- Organizar a documentación e realizar copias de seguridade.
Enfoque multinivel do reto
O reto pode abordarse desde diferentes niveis de dificultade xa que se propoñen diferentes alternativas na realización das tarefas que ten que levar a cabo o alumnado para a consecución do reto proposto. Por exemplo o "logo" da empresa pode deseñarse con diferentes ferramentas: a man, con software de deseño gráfico (LibreOffice Draw, Gimp, Inkscape, etc) ou con ferramentas en liña. A cuña publicitaria pode realizarse en formato texto, audio ou vídeo. E o orzamento elaborado coa folla de cálculo ten diferentes niveis de dificultade.
Todo isto aparece reflectido e graduado na Rúbrica do reto.