Saltar navegación

3.1. Recomendacións de uso

Orientacións e recomendacións de uso

Algunhas recomendacións para o uso deste recurso na  aula son:

Recursos materiais necesarios

  • Equipo Informático: Para o seguimento deste REA é preciso contar cun equipo con conexión a Internet por cada dous estudantes, aínda que é recomendable ter un equipo por persoa. O software demandado é de carácter libre e está instalado nos equipos Abalar da Consellería ou vía online.

Agrupamentos

Neste REA propóñense actividades individuais e grupais, considerando as seguintes premisas:

Recoméndase a creación de grupos de 3 – 5 alumnos/as, de xeito que leven a cabo o reto proposto.
A meirande parte do traballo realízase en actividades grupais onde se pretende que o alumnado traballe de xeito cooperativo e colaborativo. Con isto, preténdese que aprendan a coordinarse na realización de tarefas e aumenten a súa autonomía persoal. Búscase que os grupos sexan diversos e heteroxéneos, na procura do traballo en equipo, para que o alumnado aprenda a tomar decisións e accións conxuntamente, promovendo a “democracia de grupo”.

Para iso, recoméndase ao profesorado que implemente este REA na súa aula considerando as seguintes pautas:

  • Organizar ó alumnado en función das súas diferentes capacidades, para crear equipos nos que cada un pon o seu gran de area, dende os máis proactivos, líderes, organizativos aos máis pasivos, non colaborativos, etc.
  • Posibilitar o traballo simultáneo en diferentes actividades do reto dos membros do grupo, de xeito que poidan abordar tarefas en función dos seus intereses e capacidades e optimizar o tempo de realización do reto. Por exemplo pode dividirse ao equipo en 2 para que uns se encarguen da creación do nome da empresa e outros do organigrama. Tamén se podería adoptar a mesma estratexia para que uns se encarguen da creación do "logo" e outros da elaboración da "cuña publicitaria" ou de organizar a documentación e rematar o dosier.
  • Asignar a cada alumno/a unha función no grupo na que amose as súas capacidades
  • Crear un clima de traballo positivo e participativo, poñendo en valor os progresos e aconsellando nas dificultades.
  • Tamén existen actividades individuais (multinivel) que procuran adaptarse a diferentes estilos ou ritmos de aprendizaxe.

Desenvolvemento da competencia dixital

O desenvolvemento da competencia dixital resulta intrínseco a este REA. Todas as actividades desta REA están pensadas para realizarse en formato dixital, aínda que hai a posibilidade de realizar algunhas en papel. O alumnado ten un diario de aprendizaxe dixital, de xeito que vaia reflexionando sobre o proceso.

Cumprir co reto final posibilitará aprender ou afianzar estratexias para  facer un uso eficiente e seguro dos dispositivos dixitais, aplicar medidas de protección, organizar a información e crear contidos e elaborar materiais relacionados co uso seguro das TIC respectando os dereitos de autor e a etiqueta dixital. Para iso poderán empregar diferentes tipos de ferramentas como: procesador de texto, folla de cálculo, edición de son, vídeo e imaxes, etc.

Produto final

O produto final deste REA é un dossier dunha empresa de publicidade, co obxectivo de ser a empresa elexida para promover algunha actividade ou evento na súa comunidade (centro educativo, barrio, concello, etc.) empregando estratexias de comunicación eficaces, veraces e creativas.

Na produción deste "Dosier de empresa" o alumnado terá que abordar estas tarefas:

  1. Determinar o nome da empresa de márketing dixital.
  2. Realizar o organigrama (estructura) da empresa.
  3. Determinar os obxectivos da empresa.
  4. Deseñar a imaxe da empresa (Logo).
  5. Elaborar un decálogo de medidas de seguridade.
  6. Confeccionar un orzamento cos recursos (equipamento informático) que necesita a empresa para o seu funcionamento.
  7. Crear unha cuña publicitaria, para promocionar un evento.
  8. Especificar a información de contacto da empresa.
  9. Seleccionar e crear a Licencia de uso da documentación xerada.
  10. Organizar a documentación e realizar copias de seguridade.

Enfoque multinivel do reto

O reto pode abordarse desde diferentes niveis de dificultade xa que se propoñen diferentes alternativas na realización das tarefas que ten que levar a cabo o alumnado para a consecución do reto proposto. Por exemplo o "logo" da empresa pode deseñarse con diferentes ferramentas: a man, con software de deseño gráfico (LibreOffice Draw, Gimp, Inkscape,  etc) ou con ferramentas en liña. A cuña publicitaria pode realizarse en formato texto, audio ou vídeo. E o orzamento elaborado coa folla de cálculo ten diferentes niveis de dificultade. 

Todo isto aparece reflectido e graduado na Rúbrica do reto. 

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)