Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixos da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada nos eixos da materia "Tecnoloxía e dixitalización" de 2º de ESO:

  • Aplicación da resolución de problemas mediante unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos (ABP).
  • Desenvolvemento do pensamento computacional.
  • Incorporación das tecnoloxías dixitais nos procesos de aprendizaxe e  na natureza interdisciplinaria propia da tecnoloxía.
  • Colaboración na consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS) e á súa conexión co mundo real.  En concreto, os ODS traballados son:
    • ODS 8: Traballo Decente e Crecemento Económico - A simulación da creación dunha empresa contribúe a implicar ao alumnado no desenvolvemento económico e á xeración de emprego de calidade.
    • ODS 9: Industria, Innovación e Infraestrutura - Este reto fomenta o desenvolvemento de infraestruturas tecnolóxicas, a innovación dixital e o uso de software e hardware axeitados.
    • ODS 12: Producción e Consumo Responsable - A compra de hardware e software de maneira responsable e sostible contribúe á redución do impacto ambiental e ao uso eficiente de recursos tecnolóxicos.
  • Fomento de actitudes como a creatividade, a cooperación, o desenvolvemento tecnolóxico sostible ou o emprendemento.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA, "Utilización das TIC no proceso tecnolóxico", está en relación coa programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de "Tecnoloxía e dixitalización" de 2º da ESO, contextualízase na unidade 3 e ten os seguintes contidos curriculares: 

Contidos Bloque da materia
  • Ferramentas dixitais para a elaboración de documentación técnica relativa a proxectos.
  • Dispositivos dixitais. Elementos do hardware e do software. Identificación e resolución de problemas técnicos sinxelos.
  • Ferramentas e plataformas de aprendizaxe: configuración, mantemento e uso crítico.
  • Ferramentas de edición e creación de contidos: instalación, configuración e uso responsable.
  • Propiedade intelectual e etiqueta dixital.
  • Técnicas de tratamento, organización e almacenamento seguro da información. Copias de seguridade.
  • Seguridade na rede: riscos, ameazas e ataques.
  • Medidas de protección de datos e información. Benestar dixital: prácticas seguras e riscos (ciberacoso, sextorsión, vulneración da propia imaxe e da intimidade, acceso a contidos inadecuados, adiccións...).
Bloque 5

Tendo en conta o anterior, este recurso céntrase principalmente nos seguintes obxectivos da materia:

Obxectivos Descrición
OBX6

Comprender os fundamentos do funcionamento dos dispositivos e aplicacións habituais da súa contorna dixital de aprendizaxe, analizando os seus compoñentes e funcións e axustándoos ás súas necesidades para facer un uso máis eficiente e seguro destes e para detectar e resolver problemas técnicos sinxelos.

A continuación inclúense os descritores das competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia Plurilingüe (CP) CP2
Competencia dixital (CD) CD2, CD4, CD5
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA4, CPSAA5

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)