Metodoloxía
Este REA está dentro do marco pedagóxico do proxecto cREAgal do que forma parte este recurso. Fai clic aquí para acceder á guía xeral do proxecto.
Desde o punto de vista metodolóxico, este REA é fundamentalmente activo e participativo, favorecendo o traballo individual e cooperativo do alumnado na aula.
Para iso intégranse referencias á vida cotiá e á contorna do alumnado co fin de motivalo e facelo sentir parte activa do proceso de ensino-aprendizaxe, é dicir, buscar un enfoque que sexa:
- Personalizado: buscamos a relación cos coñecementos previos do alumnado e propoñemos actividade multinivel.
- Significativo: o alumnado constrúe os seus propios coñecementos, é dicir, aprende ao tempo que aprende a aprender, interioriza as diferentes experiencias e estratexias que lle fan afondar e desenvolver os seus coñecementos.
- Funcional: búscase a utilidade do aprendido en situacións reais e con conexión co seu mundo real.
Nesta situación de aprendizaxe, aplicanse liñas metodolóxicas da materia de Tecnoloxía de Dixitalización, co obxectivo de facilitar o desenvolvemento integral das competencias do alumnado:
- Aprendizaxe baseada en retos (ABR): O alumnado afrontará o reto de crear unha empresa de márketing dixital. En grupo, deberán construír esta empresa desde cero, aplicando coñecementos de compoñentes informáticos, medidas de seguridade dixital, manexo de software e ferramentas colaborativas. O obxectivo será utilizar estas habilidades para desenvolver un proxecto que non só cumpra coas esixencias tecnolóxicas, senón que tamén contribúa de maneira positiva á súa comunidade, reducindo barreiras dixitais e promovendo solucións inclusivas.
- A aplicación de distintas técnicas de traballo (complementarias) promovendo a participación do alumnado, favorecendo unha visión integral da disciplina que resalte o traballo colectivo para afrontar os desafíos e retos que propón a nosa sociedade reducir as fendas dixital e de xénero, prestando especial atención á desaparición de estereotipos que dificultan a adquisición de competencias en condicións de igualdade.
- Aprender facendo (learning by doing): A práctica será o eixo central do proceso de aprendizaxe. Os estudantes adquirirán habilidades dixitais mediante o uso de software, o respecto da etiqueta dixital e os dereitos de autor. Aprenderán a empregar ferramentas tecnolóxicas de maneira ética, segura e eficiente, orientadas ao deseño, á comunicación e á difusión de solucións innovadoras.
- Aprendizaxe cooperativa e titoría entre iguais: O traballo en equipo terá un papel destacado, fomentando a colaboración e a aprendizaxe mutua. A interacción entre iguais potenciará o desenvolvemento de competencias dixitais, sociais e tecnolóxicas.
- O emprego de «Documentación e comunicación dixital», que implique un desenvolvemento de habilidades dixitais que faciliten a interacción do alumnado co seu ámbito social ao longo da súa vida.
- Deseño Universal para a Aprendizaxe (DUA): Incorporaranse estratexias que teñan en conta a diversidade do alumnado, adaptándose aos diferentes ritmos e estilos de aprendizaxe. Estas estratexias garantirán que todos os estudantes teñan oportunidades equitativas para participar e destacar, desde a resolución de problemas sinxelos ata retos máis complexos, proporcionando apoios específicos cando sexa necesario.