Orientacións e recomendacións de uso
Algunhas recomendacións para o uso deste recurso na aula son:
Recursos materiais necesarios
- Equipo Informático: Para o seguimento deste REA é preciso contar cun equipo con conexión a Internet por cada dous estudantes, aínda que é recomendable ter un equipo por persoa. O software demandado é de carácter libre e está instalado nos equipos Abalar da Consellería ou vía online:
- Kit de construción de circuítos eléctricos de PHET (Universidad de Colorado) Creative Commons Attribution 4.0 license (CC BY 4.0): Versión en castelán aloxada no banco de recursos cREAgal (https://www.edu.xunta.gal/centros/creagal/pluginfile.php/3009/mod_resource/content/1/circuit-construction-kit-dc_es.html), que permite construír circuítos eléctricos sinxelos.
- Simulador de electricidade e electrónica de TINKERCAD. Permite realizar circuítos eléctricos mais complexos. Recoméndase a creación e uso dunha conta educativa para o docente e a posterior creación de contas con datos non identificativos para o alumnado do xeito que se explica no seguinte vídeo:
- Aula-taller: é moi recomendable ter dispoñible unha aula-taller, como a dotada para o departamento de tecnoloxía, para realizar a fase de construción da maqueta.
- Materiais e ferramentas: precisarán como material principal cartón (preferiblemente de refugallo e de dúas capas), regra, lapis, pegamento, placas protoboard, cables de conexións, pilas, motores de corrente continua con voltaxe de funcionamento: 1.5-9V. , fío de cobre esmaltado de diámetro 0,6 mm, imáns de neodimio.
Proposta de agrupamentos para actividades grupais
Neste REA propóñense actividades individuais e grupais, considerando as seguintes premisas:
Recoméndase a creación de grupos de 3-5 alumnos/as. Logo, terán que expoñer o seu resultado ao resto de compañeiras/os.
O groso do traballo realízase en actividades grupais onde se pretende que o alumnado traballe de forma cooperativa e colaborativa. Con isto, preténdese que aprendan a coordinarse na realización de tarefas e aumenten a súa autonomía persoal. Búscase que os grupos sexan diversos e heteroxéneos, na procura do traballo en equipo, para que o alumnado aprenda a tomar decisións e accións conxuntamente, promovendo a “democracia de grupo”. Para iso, recoméndase ao profesorado que implemente este REA na súa aula considerando as seguintes pautas:
- Organizar ó alumnado en función das súas diferentes capacidades, para crear equipos nos que cada un pon o seu gran de area, dende os máis proactivos, líderes, organizativos aos máis pasivos, non colaborativos, etc.
- Asignar a cada alumno/a unha función no grupo na que amose as súas capacidades (consignar na memoria técnica).
- Crear un clima de traballo positivo e participativo, poñendo en valor os progresos e aconsellando nas dificultades.
Tamén existen actividades individuais (multinivel) que procuran adaptarse a diferentes estilos ou ritmos de aprendizaxe.
Produtos finais
O produto final deste REA é construír unha maqueta sinxela na que se inclúan innovacións, con circuítos eléctricos e electrónicos, que axuden a conseguir un futuro más sosible.
Os requisitos do proxecto son:
- Realizar un prototipo que poida almacenarse nunha caixa de folios estándar (30 cm x 22 cm x 11 cm).
- Instalar vas innovacións nunha maqueta sinxela que simule un parque ou calquera outro entorno en calquera outro entorno.
- Construír un xerador de electricidade que funcione con enerxía renovable e que sexa capaz de encender un LED.
- Construír polo menos un circuíto electrónico que axude a sostibilidade. O alumnado pode elixir algunha destas opcións:
a) Un circuíto que axude a optimizar o consumo de auga mediante un sensor que detecte humidade nun terreno regable.
b) Un circuíto que detecte cando é de noite e accione automaticamente o alumado urbano.
c) Calquera outro circuíto electrónico que axude a conseguir un futuro máis sostible.
Enfoque multinivel do reto
O reto pode abordarse desde diferentes niveis de dificultade xa que se propoñen diferentes alternativas na realización das tarefas que ten que levar a cabo o alumnado para a consecución do reto proposto.
Por exemplo o alumnado pode elixir o tipo de xerador que vai construír (no REA propóñense 3 alternativas diferentes), tamén poden elixir o tipo de circuíto electrónico, ou incluso pode, se así o desexa, montar máis de un circuíto que axude a conseguir un futuro máis sostible. Por outra banda, os circuítos que se propoñen no REA se describen con dous niveis diferentes de dificultade.