Orientacións e recomendacións de uso
Algunhas recomendacións para a correcta implementación deste REA na aula son:
Recursos materiais necesarios
Para empregar este REA será necesario contar con un ordenador con conexión a Internet para cada estudante, tanto para o traballo individual como grupal.
Será necesario para visualizar o REA, realizar investigacións, obter o modelo de IA, programar a aplicación intelixente e documentar o progreso do proxecto así de como o seu aprendizaxe.
O software demandado é de carácter libre e é de acceso vía online ou está instalado nos equipos Abalar da Consellería.
Contas docentes na plataforma LearningML
Non é necesario poseer ningunha conta para poder acceder a plataforma LearningML, xa que se pode traballar directamente en ela unha vez que accedas.
Si se traballa con a aplicación en liña, o único requisito e ter acceso a Internet.
Produto final
O produto final do REA "BienestarIA" consiste en deseñar e construír un asistente intelixente que trate dun tema relacionado coa saúde e o benestar do centro educativo, cubrindo os diferentes membros dun grupo os diferentes espazos do centro educativo.
Para o anterior entregarase unha carpeta por cada integrante co seguinte contido:
- Modelo de IA adestrado en LearningML (ficheiro .json).
- Proxecto de Scratch onde se usa ese modelo (ficheiro .sb3)
- Texto que explique de forma clara: (ficheiro .pdf)
- Para que sirve o asistente.
- Que entradas recoñece.
- Como debe usarse.
Proposta de agrupamentos para actividades grupais
Recoméndase a creación de grupos de 4 alumnos/as, asignados polo profesorado.
Para o anterior, a hora de poñer en práctica o REA na aula, recoméndase ao profesorado que teña en conta as seguintes pautas:
- Organizar ao alumnado en función das súas diferentes capacidades para crear equipos no que cada un poña a súa achega, dende os mais proactivos, líderes, organizativos aos mais pasivos, non colaboradores, etc.
- Asignar a cada alumno/a una zona do centro educativo. Como exemplo se propoñen as seguintes zonas: cafetería, saída do centro, aulas (temáticas y/ou xerais) e espazos comúns (corredores, patios, baños...)
- É importante axudar ao alumnado a escoller o tipo de datos e a tema mais axeitado ás súas capacidades e coñecementos.
- Crear un clima de traballo positivo e participativo, poñendo en valor os progresos e motivando nas dificultades.
- Durante o REA intercalaranse actividades individuais nas que o alumnado deberá adestrarse para a posterior realización do reto. Estas actividades están organizadas e secuenciadas atendendo á diversidade do alumnado.
Enfoque multinivel do reto
O proceso de aprendizaxe para a obtención do modelo de IA en LearningML e bastante sinxelo; a dificultade radica nos datos elixidos para entrenar a IA, xa que poden ser texto ou imaxes.
Por outra banda, e moi frecuente atopar grandes diferenzas entre o alumnado a hora de programar en Scratch.
Tendo en conta as dúas reflexións anteriores, recoméndase ao profesorado especial atención á escolla dos tipos de datos a introducir, así como o tema a tratar por cada grupo e a complexidade da programación.
Desenvolvemento da Competencia Dixital do alumnado
Todas as actividades do REA están pensadas para realizarse en formato dixital.
O alumnado ten un diario de aprendizaxe que pode cubrir de forma dixital, de xeito que vaia reflexionando sobre o proceso, aínda que se dispón dunha copia en formato PDF.
Cumprir co reto final posibilita aprender ou afianzar no emprego de todo tipo de ferramentas para a programación, o deseño, a edición e presentación dixital, etc.