Temporalización do REA
Este recurso está pensado para desenvolverse ao longo de 19 sesións e, segundo a programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de "Tecnoloxía e dixitalización" de 2º de ESO, englóbase no terceiro trimestre, como unidade final.
A continuación, inclúese unha estimación da temporalización recomendada para cada fase deste recurso:
| Fase | Seccións | Descrición do traballo a desenvolver | Temporalización |
|---|---|---|---|
| 1. ¡Despegue inminente! (mobilizar) |
1. "¡Despegue inminente! 1.1. Control del espacio 1.2. ¡A por la misión! |
Sesión de motivación e presentación do reto a desenvolver, onde se explica a importancia dos robots e o control automático para o desenvolvemento de proxectos como poden ser os proxectos aeroespaciais. | 1 sesión |
| 2. Revisión de sistemas (activar e recordar) |
2. "Revisión de sistemas" 2.1. Órbita en solitario 2.2 Órbita compartida |
Sesións de revisión e activación de coñecementos previos nesta materia en relación coa robótica, repasanse os conceptos de sensores, microcontroladores e actuadores estudados en cursos anteriores. | 2 sesiones |
| 3. Ruta de vuelo (explorar, revisar a estruturar) |
3. "Ruta de vuelo" 3.1. Sensores y actuadores 3.2. El cerebro de nuestro explorador 3.3. IoT 3.4. Pruebas de entrenamiento |
Sesións con actividades en diferentes formatos sobre distintos sensores, actuadores e microcontroladores. Faise unha introdución a IoT e a súa importancia. Inclúense entrenamentos para dúas placas (microbit e ciberpi) a escoller en función da dispoñibilidade das mesmas. Nos entrenamentos propostos traballase diferentes funcionalidades, sensores e actuadores das placas. |
7 sesións |
| 4. Robot en órbita (aplicar e comprobar) |
4. "Robot en órbita" 4.1. Manual de instrucciones 4.2. Análisis e investigación 4.3. Propuesta y selección de ideas 4.4. Diseño y planificación 4.5. Construcción y programación 4.6. Evaluación y verificación |
Sesións dirixidas ao desenvolvemento e execución do reto proposto está pensada para o deseño e construcción dun prototipo de itinerario con varias paradas que implicarán a programación das placas para resolver mini retos que permitan prepara o robot para unha misión espacial en Marte. |
9 sesións |
| 5. Bitácora final (concluír e comunicar) | 5. "Bitácora final" |
Sesións vinculadas á síntese dos resultados obtidos nos retos da fase 5. Auto-reflexión, individual e en grupo, sobre a utilidade do aprendido e comunicación dos resultados co resto do grupo onde o alumnado realizará unha demostración práctica en vivo de como o seu robot explorador recorre as diferentes paradas e supera os entrenamentos do escenario diseñado e construido. |
1 sesión |