Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica artéllase a través dos seguintes eixes:

  • Traballar de forma colaborativa e individual para adquirir unha serie de competencias que lle axude ao alumnado a reflexionar e a coñecer de forma profunda os contidos traballados.
  • Ampliar o coñecemento e poñer en práctica os principais ODS da axenda  2030 traballados de forma transversal no REA.
  • Relacionar acontecementos do mundo actual como consecuencias de procesos históricos pasados.
  • Recoñecer o papel da muller e doutros colectivos ao longo da Historia como axentes principais e non secundarios da mesma.
  • Acadar unha sociedade na que destaquen os valores da paz, da igualdade e da xustiza. 

Por outra banda, o REA está pensado para traballar de xeito transversal moitos dos ODS da Axenda 2030, como, por exemplo; -saúde e benestar (obxectivo 3)-, -educación de calidade (obxectivo 4)-, -igualdade de xénero (obxectivo 5), -redución das desigualdades (obxectivo 10)- ou -paz, xustiza e institucións sólidas (obxectivo 16).

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA está baseado na programación didáctica que PROENS propón para a materia de Xeografía e Historia de 2º de E.S.O.

O material recolle contidos dos tres bloques, en concreto os das unidades 6 (A Monarquía Hispánica) e 7 (A conquista e colonización de América)

Contidos Bloque da materia
  • Competencia e conflito polos recursos e o territorio. Mercados rexionais, políticas comerciais e movementos migratorios. Tensións internacionais, choques e alianzas entre civilizacións.
Bloque 1
  • Tempo histórico: construción e interpretación de liñas do tempo a través da linealidade, cronoloxía, simultaneidade e duración.
  • Violencia e conflitos armados. A guerra na Idade Media e na Idade Moderna. Os conflitos civís durante as guerras.
  • Autoridade e complexidade social durante a Idade Media e a Idade Moderna. Os estamentos.
  • A organización política do ser humano e as formulacións estatais no mundo medieval e moderno. Evolución da teoría do poder.
  • O papel da relixión na organización social, a lexitimización do poder e a formación de identidades. Herexías, persecucións e guerras de relixión.
  • A disputa pola hexemonía e a xeopolítica no nacemento e evolución da modernidade. Viaxes, descubrimentos e sistemas de intercambio na formación dunha economía mundial.
  • España no tempo e a súa conexión cos grandes procesos da historia medieval e moderna da humanidade. O legado histórico e o acervo cultural na formación das identidades colectivas. Galicia na Idade Media: a era compostelá e as crises baixomedievais.
Bloque 2
  • Ciclos vitais, uso do tempo libre e hábitos de consumo. Diferenzas e cambios nas formas de vida nas sociedades actuais e nas do pasado.
Bloque 3

Obxectivos da materia traballados especificamente no REA

Obxectivos Descrición
OBX 1
Buscar, seleccionar, tratar e organizar información sobre temas relevantes do presente e do pasado, usando criticamente fontes históricas e xeográficas, para adquirir coñecementos, elaborar e expresar contidos en varios formatos.
OBX 2
Indagar, argumentar e elaborar produtos propios sobre problemas xeográficos, históricos e sociais que resulten relevantes na actualidade, desde o local ao global, para desenvolver un pensamento crítico, respectuoso coas diferenzas, que contribúa á construción da propia identidade e a enriquecer o acervo común.
OBX 3
Coñecer os principais desafíos aos que se enfrontaron distintas sociedades ao longo do
tempo, identificando as causas e consecuencias dos cambios producidos e os problemas aos que se enfrontan na actualidade, mediante o desenvolvemento de proxectos de investigación e o uso de fontes fiables, para realizar propostas que contribúan ao desenvolvemento sustentable.
OBX 4
Identificar e analizar os elementos da paisaxe e a súa articulación en sistemas complexos naturais, rurais e urbanos, así como a súa evolución no tempo, interpretando as causas das transformacións e valorando o grao de equilibrio existente nos distintos ecosistemas, para promover a súa conservación, mellora e uso sustentable.
OBX 5
Analizar de forma crítica formulacións históricas e xeográficas explicando a construción dos sistemas democráticos e os principios constitucionais que rexen a vida en comunidade, así como asumindo os deberes e dereitos propios do noso marco de convivencia, para promover a participación cidadá e a cohesión social.
OBX 6
Comprender os procesos xeográficos, históricos e culturais que conformaron a realidade multicultural na que vivimos, coñecendo e difundindo a historia e a cultura das minorías étnicas presentes no noso país, e valorando a achega dos movementos en defensa da igualdade e a inclusión, para reducir estereotipos, evitar calquera tipo de discriminación e violencia, e recoñecer a riqueza da diversidade.
OBX 7
Identificar os fundamentos que sosteñen as diversas identidades propias e as alleas, a través do coñecemento e posta en valor do patrimonio material e inmaterial que compartimos para conservalo e respectar os sentimentos de pertenza, así como para favorecer procesos que contribúan á cohesión e solidariedade territorial no tocante aos valores do europeísmo e da Declaración Universal dos Dereitos Humanos.

Competencias clave e os descritores operativos traballados

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL) CCL1, CCL2, CCL3, CCL5
Competencia Plurilingüe (CP) CP3
Competencia matemática, en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM) STEM3, STEM4, STEM5
Competencia Dixital (CD) CD1, CD2
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA1, CPSAA2, CPSAA3
Competencia cidadá (CC) CC1, CC2, CC3, CC4
Competencia emprendedora (CE) CE1, CE3
Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) CCEC1, CC3C3

Feito con eXeLearning (Nova xanela)