Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Táboa na que se recollen os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens)

Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidade didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)
CA4.3 - Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.

Busca a partir dunha relación entre dúas variables dadas (variable dependente e  independente), variables novas que garden a mesma relación expoñendo variantes do problema dado.

PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 25
CA4.4 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.

Realiza correctamente as operacións elementais con polinomios e identidades descompoñendo un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.

PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 50
CA4.8 - Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.

Identifica e traduce a linguaxe alxébrica (expresións alxébricas
ecuacións lineais ou cadráticas ou sistemas lineais) situacións da vida cotiá utilizando a precisión e o rigor na linguaxe matemática.

PE (Non incluída no REA) 25
CA4.1 - Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema.

Comproba sen resolver a corrección das solucións dunha ecuación lineal e de segundo grao e dun sistema lineal utilizando a corrección matemática no desenvolvemento do proceso.

PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 25
CA4.2 - Comprobar a validez das solucións dun problema e elaborar respostas coherentes no contexto exposto, avaliando o seu alcance e a súa repercusión desde diferentes perspectivas (de xénero, de sostibilidade, de consumo responsable etc.).

Comprobar a validez das solucións de ecuacións lineais e de segundo grao e de sistemas lineais segundo o contexto do problema facendo unha análise crítica da solución desde distintas perspectivas.

PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 25
CA4.5 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.

Calcula a expresión alxébrica dunha ecuación lineal
ou cadrática ou sistema lineal a partir dun enunciado e resólvea e valora o resultado obtido interpretando e modificando algoritmos

PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 50
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. Recoñece a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. Xestiona as emocións propias e desenvolve o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. Mostra unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. Colabora activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. Participa na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Ao desenvolver de maneira conxunta tres temas é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.

Actividades e instrumentos empregados no REA

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
Álxebra e ecuacións
CA4.1 - Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema.
  • Practica problemas de ecuaciones / Sección 3.2.1 Manual del Detective: capítulo 2

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA4.2 - Comprobar a validez das solucións dun problema e elaborar respostas coherentes no contexto exposto, avaliando o seu alcance e a súa repercusión desde diferentes perspectivas (de xénero, de sostibilidade, de consumo responsable etc.).
  • ¿Y si supieses cuánto mide el lápiz? / Sección 3.1.4. Resolviendo el caso 1
  • Detective al servicio del Ministerio de Consumo / Sección 3.2.2 Casos y más casos 

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

Autoavaliación

CA4.3 - Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.
  • Practica el valor numérico / Sección 3.1.1. Manual del detective: capítulo 1
  • Ecuaciones de primer grado / Sección 3.2.1 Manual del Detective: capítulo 2
  • Ecuaciones incompletas / Sección 3.3.1. Manual del detective: capítulo 3
  • En la piel del ladrón  /  Sección 3.3.1. Manual del detective: capítulo 3
  • Enigma visual /  Sección 3.4.1. Manual del detective: capítulo 4
  • Declaraciones de testigos /  Sección 3.4.1. Manual del detective: capítulo 4
  • Practica la resolución de sistemas /  Sección 3.4.1. Manual del detective: capítulo 4
  • Pintando con sistemas /  Sección 3.4.1. Manual del detective: capítulo 4

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA4.4 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
  • Rapidez mono-mental / Sección 2.1. Demuestra tus habilidades
  • Detective de ecuaciones / Sección 2.1. Demuestra tus habilidades
  • Un enigma de ecuaciones / Sección 2.1. Demuestra tus habilidades
  • Clasifica expresiones / Sección 3.1.1. Manual del detective: capítulo 1
  • Partes de un monomio / Sección 3.1.1. Manual del detective: capítulo 1
  • Practica las operaciones / Sección 3.1.2. Operaciones especiales
  • Divide y vencerás / Sección 3.1.2. Operaciones especiales
  • Practica las identidades / Sección 3.1.3. Analizando identidades
  • Y ahora...todo junto / Sección 3.1.3. Analizando identidades

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA4.5 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
  • Las variables de un caso / Sección 2.1. Demuestra tus habilidades.
  • Comprando piso / Sección 3.1.1. Manual del detective: capítulo 1
  • Prueba 1.1. Medidas del ladrón / Sección 3.1.1. Manual del detective: capítulo 1
  • Tomando medidas / Sección 3.1.2. Operaciones especiales
  • Prueba 1.2. Herencias / Sección 3.1.2. Operaciones especiales
  • Estima cuánto aire hay en la habitación / Sección 3.1.4 Resolviendo el caso 1
  • Resuelve en grupo / Sección 3.1.4. Resolviendo el caso 1

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

Autoavaliación

CA4.8 - Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
  • Habilidades de un buen detective. Opción A. Conectando ideas. Opción B. Resumiendo declaraciones. Opción C. Creando nuevas situaciones / Sección 2.1. Demuestra tus habilidades.
  • Detective al servicio del Ministerio de Consumo. Concurso benéfico. Acertijo numérico. Las lecturas de Luís. A vueltas con el turismo de masas. / Sección 3.2.2 Casos y más casos
  • Prueba 2.1. Incendios provocados / Sección 3.2.2 Casos y más casos
  • ¿Accesible?. Zonas verdes. Comedor social. / Sección 3.3.2 Detective por la comunidad
  •  Prueba 3.1 Escuchas telefónicas / Sección 3.3.2 Detective por la comunidad
  • Vandalismo en el museo. Publicidad engañosa. Operativo de vigilancia.  / Sección 3.4.2 Patrullando las calles
  • Prueba 4.1. ¿Fraude fiscal o denuncia falsa? / Sección 3.4.2 Patrullando las calles
  • Prueba 4.2. Redada policial / Sección 3.4.2 Patrullando las calles

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

Autoavaliación

Matemáticas para a vida en sociedade
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.
  • Detective al servicio del Ministerio de Consumo. Concurso benéfico. Acertijo numérico. Las lecturas de Luís. A vueltas con el turismo de masas. Prueba 2.1. Incendios provocados / Sección 3.2.2 Casos y más casos

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

Autoavaliación

CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.
  • En la piel del ladrón / Sección 3.3.1. Manual del detective: capítulo 3

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.
  • Segunda pausa para pensar / Sección 2.1 Demuestra tus habilidades
  • Tercera pausa para pensar / Sección 3.4.3. Resolviendo el caso 4

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados.
  • Resuelve en grupo / Sección 3.1.4. Resolviendo el caso 1
  • Resolvemos en grupo / Sección 3.2.3 Resolvemos el caso 2
  • Resolvemos en grupo / Sección 3.3.3 Resolvemos el caso 3
  • Resuelve en grupo / Sección 3.4.3. Resolviendo el caso 4

Rúbrica de corrección

CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.
  • Resuelve en grupo / Sección 3.1.4. Resolviendo el caso 1
  • Resolvemos en grupo / Sección 3.2.3 Resolvemos el caso 2

Rúbrica de corrección

Feito con eXeLearning (Nova xanela)