Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
 
CA5.1 - Investigar conxecturas sinxelas de forma guiada analizando patróns, propiedades e relacións.

Identifica patróns e tendencias nun conxunto de datos expresados en táboas ou en gráficas.

PE (Non incluída no REA) Estatística 13
CA5.2 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional. Organiza os datos dados dunha variable unidimensional e constrúe a táboa de frecuencias descompoñendo un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional. PE (Non incluída no REA) Estatística 12
CA5.3  Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos. Interpreta e calcula correctamente as medidas de centralización e de dispersión interpretando e modificando algoritmos. PE (Non incluída no REA) Estatística 13
CA5.4 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir. Interpreta a táboa de frecuencias dunha variable unidimensional establecendo e aplicando
conexións dos datos co mundo real.
PE (Non incluída no REA) Estatística 12
CA5.5 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. Resolve problemas de estatística con aplicación ás Ciencias Socias ou a Economía e analiza de forma crítica a achega da estatística a esas materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. PE (Non incluída no REA) Estatística 13
 
CA5.6 - Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Representa conceptos, procedementos e resultados de estatística e probabilidade usando diferentes ferramentas (lapis e papel, calculadora e/ou software estatístico) e valorando a súa utilidade para compartir información. PE (Non incluída no REA) Estatística 12
CA5.7 - Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións. Elixe a representación gráfica adecuada para describir os datos dados utilizando describindo, explicando e xustificando razoamentos procedementos e conclusións. PE (Non incluída no REA) Estatística 13
CA5.8 - Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá. Recoñece información estatística sinxela recollida en medios de comunicación e outros ámbitos, empregando a linguaxe estatística con precisión e rigor. PE (Non incluída no REA) Estatística 12
CA6.1  - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. Recoñece a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. Xestiona as emocións propias e desenvolve o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. Mostra unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. Colabora activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. Participa na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Ao desenvolver de maneira conxunta dous temas da programación modelo de PROENS, é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación inclúese a relación dos criterios de avaliación das competencias específicas avaliadas neste recurso.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
TEMA 9: Estatística

CA5.1 - Investigar conxecturas sinxelas de forma guiada analizando patróns, propiedades e relacións.

  • Clasifica otras variables del tiempo / Sección 2.2. El estado del cielo.
  • Cuatro arqueros / Sección 3.4. Cercanos pero distintos: La partida.

Retroalimentación (en autocorrexibles)

CA5.2 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.

  • Organizando los datos (Paso 1 y Paso 2) / Sección 2.4. Despejando.
  • Organizando la temperatura (Paso 3 y Paso 4) / Sección 2.4. Despejando.
  • Organizando el estado del cielo (Paso 3 y Paso 4) / Sección 2.4. Despejando.
  • Ahora te toca a ti: Intervalos / Sección 3.1. Mejor en grupo.

Retroalimentación (en autocorrexibles)

CA5.3 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.

  • Gráficos de temperatura / Sección 2.3. Contando nubes.
  • Opción A: Registro de caminantes / Sección 2.5. Fin de la primera etapa: Entrena para hacer el Camino.
  • Opción B: Registro de caminantes / Sección 2.5. Fin de la primera etapa: Entrena para hacer el Camino.
  • Ahora te toca a ti: histogramas / Sección 3.2. Consultando el mapa.
  • Opción A: Valorando resultados / Sección 3.4. Cercanos pero distintos: La partida: Tarde de campeonato.

Retroalimentación (en autocorrexibles).

CA5.4 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.

  • Gráficos de estado del cielo / Sección 2.3. Contando nubes.
  • Melide de 10 en 10 / Sección 3.2. Consultando el mapa: Más montañas de datos: "Big Data".
  • Ahora te toca a ti: horas de frío en Vilamartín de Valdeorras / Sección 3.3. El Camino de invierno. 
  • Ahora te toca a ti: desviación media / Sección 3.4. Cercanos pero distintos: Sigue la flecha.

Retroalimentación (en autocorrexibles).

CA5.5 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.

  • Por goleada / Sección 3.4. Cercanos pero distintos: Parada en el VAR.
  • Opción B: Valorando resultados / Sección 3.4. Cercanos pero distintos: La partida: Tarde de campeonato.

Retroalimentación (en autocorrexibles).

CA5.6 - Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.

  • Informativos del tiempo / Sección 2.3. Contando nubes.
  • Revisión del VAR / Sección 3.4. Cercanos pero distintos:: Parada en el Var.

Retroalimentación (en autocorrexibles).

CA5.7 - Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións.

  • Ahora te toca a ti: el rango / Sección 3.4. Cercanos pero distintos: A quien madruga....
  • Id por la sombra / Sección 3.4. Cercanos pero distintos: Parada en el VAR.
  • Opción D: El mejor día de la partida / Sección 3.4. Cercanos pero distintos: La partida: Tarde de campeonato.
  • Manos a las ondas / Sección 4. Ya tenemos Camino.

Listas de cotexo.

Retroalimentación (en autocorrexibles).

Rúbrica de avaliación do estudo estatístico


Rúbrica de avaliación do pódcast
 

CA5.8 - Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.

  • Galicia refugio climático / Sección 1.1. Preparando el Camino.
  • Opción C: Registro de caminantes por su procedencia / Sección 2.5. Fin de la primera etapa: Entrena para hacer el Camino. 
  • Opción D: Registro de caminantes por su procedencia / Sección 2.5. Fin de la primera etapa: Entrena para hacer el Camino. 
  • Opción C: Ganancias de la partida / Sección 3.4. Cercanos pero distintos: La partida: Tarde de campeonato.

Listas de cotexo.

Retroalimentación (en autocorrexibles).

TEMA 13 Matemáticas para a vida e a sociedade

CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.

  • ¿Tiempo o clima? / Sección 1.1. Preparando el Camino.
  • Reporteros del clima / Sección 1.2. El Camino Alto.

Rúbrica para avaliar o traballo en equipo.

Rúbrica para avaliar a exposición oral.

CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.

  • Tómate tu tiempo / Sección 2.5. Fin de la primera etapa.

Rúbrica para avaliar o traballo en equipo.

Rúbrica para avaliar a exposición oral.

CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.

  • ¿Eres una persona dispersa? / Sección 3.4. Cercanos pero distintos: La partida.

Rúbrica para avaliar o traballo en equipo.

Rúbrica para avaliar a exposición oral.

CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados.

  • El Camino que elegiste / Sección 4. Ya tenemos Camino.

Rúbrica para avaliar o traballo en equipo.

Rúbrica para avaliar a exposición oral.

CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.

  • Compartiendo Caminos / Sección 5. El final del Camino.

Rúbrica para avaliar o traballo en equipo.

Rúbrica para avaliar a exposición oral.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)