Eixes da proposta didáctica
A área de Ciencias da Natureza busca formar nenas e nenos como persoas activas, responsables e respectuosas co medio natural. A través da observación sistemática, a medición, a experimentación e a formulación de hipóteses, aprenden a comprender a ciencia como un proceso de investigación, respondendo aos problemas dunha sociedade globalizada e en constante desenvolvemento científico-tecnolóxico.
A través da realización deste REA o alumnado adquirirá conceptos, destrezas e actitudes relacionadas coa materia, as forzas e as formas de enerxía e o respecto cara á súa contorna a favor da consecución dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible. Por outra banda, o avance das tecnoloxías e a súa influencia na vida cotiá, fai preciso que o alumnado coñeza as tecnoloxías que o rodea e faga un uso seguro, eficaz e responsable delas.
Especificamente o alumnado traballará as diferentes formas de enerxía, as súas características e propiedades, así como as propiedades da materia, as propiedades do aire, as forzas do voo e o impacto das novas tecnoloxías á hora de solucionar un problema. Estes aspectos conforman o núcleo central da unidade quinta e sexta da proposta de PROENS.
A situación de aprendizaxe proposta "Entramos en materia" vinculase tamén con varios dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS), xa que promove habilidades científicas, tecnolóxicas e cooperativas cun enfoque práctico e innovador. Algunhas conexións clave son:
- ODS 4: Educación de calidade → O REA fomenta o desenvolvemento de competencias científicas, metodolóxicas e de pensamento crítico mediante o método científico. Potencia unha aprendizaxe significativa e multinivel a través da experimentación e a resolución de problemas.
- ODS 9: Industria, innovación e infraestrutura → O Design Thinking e a creación dun prototipo funcional favorece a exploración e o deseño de solucións innovadoras, aplicando principios de enxeñaría e tecnoloxía. Ademais, a metodoloxía empregada reforza o pensamento computacional e a innovación.
- ODS 12: Produción e consumo responsables → A análise de materiais para protexer o ovo e a elección de recursos sustentables e o uso de materiais de refugallo pode vincularse coa necesidade de promover o uso responsable de materiais e fontes de enerxía, fomentando unha maior conciencia ambiental no alumnado.
- ODS 17: Alianzas para lograr os obxectivos → O enfoque cooperativo do proxecto fortalece as habilidades sociais e a aprendizaxe compartida, aspectos fundamentais para contribuír a sociedades máis sostibles e inclusivas.