Saltar navegación

2.2. Temporalización

Temporalización do REA

Esta situación de aprendizaxe está elaborada para desenvolverse nun total de 22 sesións didácticas. Para o seu deseño estableceuse como base a programación de Proens, polo que concorda coa mesma na súa temporalización. 

A continuación figura unha proposta de temporalización que poderá ser adaptada por cada docente segundo conveña, tendo en conta o ritmo e a diversidade do alumnado para así levar a cabo unha intervención individualizada e que respecte as súas características.

Na táboa relaciónanse as diferentes fases da situación de aprendizaxe proposta co número de sesións previstas para cada unha delas, recollendo unha breve descrición do traballo a desenvolver nas diferentes seccións de cada fase.

Fase Seccións Descrición do traballo a desenvolver Temporalización
  • FASE 1:
    Evita o cambio

1.1. Os cambios irreparables

1.2. O reto

1.3. Obxectivos

  • Introdución á historia de Humpty Dumpty para que se familiaricen coa personaxe e desperte a súa motivación polo reto.
  • Exposición do reto a desenvolver.
  • Concreción dos obxectivos que se pretenden acadar.

Sesión 1 

Aula ordinaria

1.4. O noso plan de acción

1.5. Diario de aprendizaxe

  • Resumo das tarefas que se deben levar a cabo ao longo do REA.
  • Presentación e elaboración do diario de aprendizaxe.

Sesión 2 

Aula ordinaria

  • FASE 2:
    Recorda e comparte

2.1. Canto sabes da materia?

2.2. Queres entrar en materia?

Comezamos a entrar en contacto coas ideas previas sobre os contidos a desenvolver. Nesta sesión estarán relacionados coa materia e traballaranse a través de:

  • Tarefas en grupo: estrutura de aprendizaxe cooperativa "folio xiratorio" e dinámica "policías e ladróns".
  • Tarefas individuais: Realización das actividades interactivas propostas.

Sesión 3 

Aula ordinaria

2.3. A enerxía que nos move

2.4. Diario de aprendizaxe

    Continuamos refrescando coñecementos previos, nesta ocasión relacionados coa enerxía. De novo, levarase a cabo a través de:

    • Tarefas en grupo: Relevos de evocación.
    • Tarefas individuais: Realización das actividades interactivas propostas.

    Finalizamos cubrindo o diario de aprendizaxe.

    Sesión 4 

     Aula ordinaria

    • FASE 3:
      A ciencia mola un ovo

    3.1. Formación de equipos

    • Realización da dinámica destinada a formar os grupos de traballo.
    • Elaboración da ficha de equipo cos datos sobre o mesmo.

    Sesión 5 

    Aula ordinaria

    3.2. A materia

    • Explicación da teoría sobre a materia: que é a materia e os cambios que se producen na mesma.
    • Realización dun debate por equipos sobre diferentes aspectos relacionados coa teoría.
    • Introdución ao método científico e reflexión sobre o proceso.
    • Experimento do globo e a botella.

    *Opcional: experimento nivel avanzado.

    Sesión 6 

    Aula ordinaria

    3.3. A flotabilidade

    • Explicación da teoría sobre a flotabilidade.
    • Realización das actividades interactivas propostas.
    • Experimento: “facemos flotar un ovo”.

    Sesión 7

    Aula ordinaria

    3.4. As forzas e a materia

    • Explicación da teoría sobre as forzas na materia.
    • Realización das actividades interactivas. 
    • Investigación sobre o primeiro Humpty challenge.

    Sesión 8 

    Aula ordinaria

    3.5. Os ovos non voan, caen con estilo

    • Deseño do avatar de Humpty con Tinkercard.
    • Introdución da teoría sobre a aerodinámica.
    • Realización do segundo Humpty challenge.

    Sesión 9 – 10

    Espazo de polos creativos e aula ordinaria

    3.6. A mesturarse!

    • Explicación dos distintos tipos de substancias.
    • Realización das actividades interactivas 
    • Experimento: “cociñamos unha mestura”.

    Sesión 11 

    Aula ordinaria

    3.7. A enerxía

    3.8. Fontes de enerxía

    • Explicación da teoría sobre a enerxía e os seus tipos.
    • Realización das actividades interactivas.
    • Explicación da teoría sobre as fontes de enerxía.
    • Realización das actividades interactivas.

    Sesión 12

    Aula ordinaria

    3.9. Diario de aprendizaxe

    • Faladoiro sobre sostibilidade e os ODS.
    • Elaboración do muro sostible de Humpty.
    • Completan o diario de aprendizaxe.

    Sesión 13

    Aula ordinaria

    • FASE 4: A construír un prototipo!

    4.1. Mulleres con Ciencia

    • Investigación e coñecemento das "mulleres con ciencia".
    • Realización da actividade “contamos a súa historia” da muller escollida polo grupo.

    Sesión 14 

    Aula ordinaria

    4.2. Pensamento de deseño

    • Presentación do método Design Thinking para o deseño do prototipo.
    • Chuvia de ideas para comezar a deseñalo a través dos post-it.

    Sesión 15 

    Aula ordinaria

    4.3 Dunha idea a un deseño!

    • Elaboración de bosquexos coa estrutura 1 – 2 – 4.
    • Unha vez rematado, detallarán a través do bosquexo a información sobre o mesmo.

    *As dúas sesións serán de libre estruturación do tempo por parte do alumnado, cada grupo seguirá o seu ritmo e se algún remata antes de finalizar as 2 sesións poderá pasar ao punto seguinte.

    Sesión 16 – 17

    Aula ordinaria

    4.4. A polo reto!

    4.5. Diario de aprendizaxe

    • Construción dos prototipos deseñados previamente e experimentación cos mesmos.
    • Unha vez rematados deberán cubrir a presentación de PPT cos datos necesarios.
    • Para rematar completarán o diario de aprendizaxe.

    Sesión 18 – 19

    Aula ordinaria

    • FASE 5: Conclusións

    5.1. Exposición, coavaliación e reflexión

    5.2. O traballo en equipo

    5.3. Valoro o meu traballo

    5.4. Diario de aprendizaxe

    Distribuirase a exposición e avaliación do reto en tres sesións.

    • Na primeira comezarán coas exposicións dos prototipos e posterior coavaliación entre os equipos, o cal durará aproximadamente unha sesión e media.
    • Posteriormente, na sesión e media restante, realizarán a reflexión final en asemblea de todo o grupo.
    • Cubrirán a avaliación individual e do equipo.
    • Por último rematarán o diario de aprendizaxe.

    Sesión 20-21-22

    Aula ordinaria

    Feito con eXeLearning (Nova xanela)