Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Códigos CA

Criterios de avaliación (CA)

 Mínimos de consecución

Instrumentos de avaliación

Unidad didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)

CA3.4

Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura.

Resume textos narrativos como contos ou novelas con definición de trama e coa presentación dos personaxes principais.

PE

(non incluída no REA)

4

6

CA5.7

Producir, de maneira progresivamente autónoma, textos sinxelos individuais ou colectivos con intención literaria, reelaborando con creatividade os modelos dados, en distintos soportes e complementándoos con outras linguaxes artísticas.

Redacta un texto con intención literaria, cunha estrutura completa (presentación, nó e desenlace).

PE

(non incluída no REA)

4

8

CA5.9

Coñecer os diferentes tipos de textos literarios da tradición oral establecendo diferenzas entre eles e o seu uso: poemas, cancións, contos, refráns e adiviñas.

Recoñece textos literarios de tradición oral pola súa tipoloxía creando outros novos a partir de modelos.

PE

(non incluída no REA)

4

6

CA6.2 

Producir textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e
ortográficas básicas e mobilizando, de maneira
puntualmente acompañada, estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición.

Elabora breves textos literarios con corrección gramatical e ortográfica.

PE

(non incluída no REA)

4

8

CA6.6 

Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, para favorecer unha comunicación máis eficaz.

Recoñece nun texto escrito os grupos nominais identificando artigos, nomes e adxectivos.

PE

(non incluída no REA)

4

4

CA2.1

Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais.

Redacta resumos de obras literarias incluíndo as ideas principais.

TI

4

7

CA2.5

Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel, a partir de experiencias e interaccións orais.

Expresa con claridade instrucións ou peticións, empregando un vocabulario axeitado.

TI

4

7

CA 3.2

Comprender distintos tipos de textos valorando a lectura como medio para ampliar o vocabulario e como gozo persoal.

Completa a lectura da maioría dos textos do seu interese, sen deixalos a medias.

TI

4

5

CA3.9

Acadar as destrezas e competencias lingüísticas a través do uso da lingua escrita.

Amosa unha lectura fluída de textos literarios de calquera xénero.

TI

4

7

CA4.5

Ler de maneira autónoma textos de diversas fontes, compartindo a experiencia de lectura, avanzando na construción da súa identidade lectora e participando en comunidades lectoras no ámbito escolar.

Amosa continuidade na lectura de textos nos momentos destinados á lectura na clase.

TI

4

7

CA4.6 

Compartir oralmente a experiencia de lectura participando, de forma autónoma, en comunidades lectoras de ámbito escolar.

Expresa a súa valoración sobre poemas e cancións.

TI

4

4

CA5.1

Ler de maneira autónoma textos de diversos autores e autoras axustados aos seus intereses, facendo valoracións persoais das obras literarias de forma guiada para comentar o gusto pola lectura e avanzar na construción da súa identidade lectora.

Redacta a súa propia valoración sobre a lectura dun texto literario da súa escolla.

TI

4

7

CA5.3 

Valorar os textos literarios en calquera lingua e a literatura en xeral como vehículo de comunicación e como recurso de gozo persoal, utilizando a lectura como fonte de lecer e información.

Amosa preferencias por algún tipo de literatura e explica as súas razóns.

TI

4

4

CA5.4 

Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e as virtuais, como escenario de actividades literarias compartidas

Participa activamente no club de lectura do nivel.

TI

4

4

CA5.5 

Incorporar a lectura expresiva e a comprensión e interpretación de textos literarios narrativos, líricos e dramáticos na práctica escolar.

Participa con interese en representacións lidas e escenificacións teatrais.

TI

4

4

CA5.6

Escoitar e ler textos literarios adecuados á súa idade, que recollan diversidade de autores e autoras, relacionándoos en función dos temas e de aspectos elementais de cada xénero literario, e interpretándoos e relacionándoos con outras manifestacións artísticas ou culturais de maneira acompañada.

Asocia a lectura dun texto literario a unha época ou movemento cultural determinado.

TI

4

5

CA6.4

Revisar e mellorar os textos propios e alleos e emendar algúns problemas de comprensión lectora, de maneira progresivamente autónoma, a partir da reflexión metalingüística e interlingüística e usando a terminoloxía básica adecuada.

Reelabora textos de creación propia elaborados con anterioridade mellorando a súa claridade e cunha maior riqueza de vocabulario.

TI

4

7

Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

Concreción das actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
CA3.4 — Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de
lectura.

1. Los determinantes. Fase 3.2

2. La novela. Fase 3.1

3. Ensayando en la oscuridad. Fase 4

4. Autoevaluación. Fase 4.2

5. Puesta en común. Fase 5

Retroalimentación

Autoavaliación

Coavaliación

PE

CA5.7 — Producir, de maneira progresivamente autónoma, textos sinxelos individuais ou colectivos con intención literaria, reelaborando con creatividade os modelos dados, en distintos soportes e complementándoos con outras linguaxes artísticas.

1. La novela. Fase 3.1

2. Ortografía. Fase 3.3

3. Ensayando en la oscuridad. Fase 4.

Retroalimentación

Rúbrica

 PE
CA5.9 — Coñecer os diferentes tipos de textos literarios da tradición oral establecendo diferenzas entre eles e o seu uso: poemas, cancións, contos, refráns e adiviñas.

1. La novela. Fase 3.1

2. Ortografía. Fase 3.3

Retroalimentación

 PE

CA6.2 — Producir textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias  sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición.

1. La novela. Fase 3.1

2. Gramática. Fase 3.2

3. Ortografía. Fase 3.3

4. Ensayando en la oscuridad. Fase 4.

Retroalimentación

Rúbrica

 PE
CA6.6 — Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, para favorecer unha comunicación máis eficaz.

1. La novela. Fase 3.1

2. Gramática. Fase 3.2

3. Ortografía. Fase 3.3

4. Ensayando en la oscuridad. Fase 4.

Retroalimentación

Rúbrica

  PE
CA2.1 — Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais.

1. La novela. Fase 3.1

2. Ensayando en la oscuridad. Fase 4.

3. Posta en común. Fase 5.1

Rúbrica

Escala de valoración

Coavaliación

CA2.5 — Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel, a partir de experiencias e interaccións orais.

1. La novela. Fase 3.1

2. Ensayando en la oscuridad. Fase 4.

3. Posta en común. Fase 5.1

Rúbrica

Escala de valoración

Coavaliación

CA3.2 — Comprender distintos tipos de textos valorando a lectura como medio para ampliar o vocabulario e como gozo persoal.

1. La novela. Fase 3.1 

Retroalimentación 

Escala de valoración

CA3.9 — Acadar as destrezas e competencias lingüísticas a través do uso da lingua escrita.

1. La novela. Fase 3.1

2. Gramática. Fase 3.2

3. Ortografía. Fase 3.3

4. Ensayando en la oscuridad. Fase 4.

Retroalimentación 

Rúbrica

CA4.5 — Ler de maneira autónoma textos de diversas fontes, compartindo a experencia de lectura, avanzando na construción da súa identidade lectora e participando en comunidades lectoras no ámbito escolar.

1. La novela. Fase 3.1 

 Retroalimentación

Escala de valoración

CA4.6 — Compartir oralmente a experiencia de lectura participando, de forma autónoma, en comunidades lectoras de ámbito escolar.

1. La novela. Fase 3.1

2. Ensayando en la oscuridad. Fase 4.

3. Posta en común. Fase 5.1

Retroalimentación

Rúbrica

Escala de valoración

CA5.1 — Ler de maneira autónoma textos de diversos autores e autoras axustados aos seus intereses, facendo valoracións persoais das obras literarias de forma guiada para comentar o gusto pola lectura e avanzar na construción da súa identidade lectora.

 1. La novela. Fase 3.1

 Retroalimentación

Rúbrica

Escala de valoración

CA5.3 — Valorar os textos literarios en calquera lingua e a literatura en xeral como vehículo de
comunicación e como recurso de gozo persoal, utilizando a lectura como fonte de lecer e
información.

1. La novela. Fase 3.1

2. Posta en común. Fase 5.1

Retroalimentación

Escala de valoración

CA5.4 — Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e as virtuais, como escenario de actividades literarias compartidas.

1. La novela. Fase 3.1

Escala de valoración

CA5.5 — Incorporar a lectura expresiva e a comprensión e interpretación de textos literarios narrativos, líricos e dramáticos na práctica escolar.

1. La novela. Fase 3.1

2. Ensayando en la oscuridad. Fase 4.

3. Posta en común. Fase 5.1

Retroalimentación

Rúbrica

Escala de valoración

CA5.6 — Escoitar e ler textos literarios adecuados á súa idade, que recollan diversidade de autores e autoras, relacionándoos en función dos temas e de aspectos elementais de cada xénero literario, e interpretándoos e relacionándoos con outras manifestacións artísticas ou culturais de maneira acompañada.

1. La novela. Fase 3.1

2. Ensayando en la oscuridad. Fase 4.

3. Posta en común. Fase 5.1

Retroalimentación

Rúbrica

Escala de valoración

CA6.4 — Revisar e mellorar os textos propios e alleos e emendar algúns problemas de comprensión lectora, de maneira progresivamente autónoma, a partir da reflexión matalingüística e interlingüística e usando a terminoloxía básica adecuada.

1. La novela. Fase 3.1

2. Ortografía. Fase 3.3

3. Ensayando en la oscuridad. Fase 4.

Retroalimentación

Rúbrica

Escala de valoración

 

Feito con eXeLearning (Nova xanela)