Eixes da proposta didáctica
Esta proposta didáctica céntrase no uso da lingua como ferramenta para garantir a transmisión dos bens culturais, coma os xogos populares, fomentando o respecto polas diferentes linguas que coexisten e dándolle importancia á riqueza léxica da contorna. O estudo do substantivo (clasificación e formación) e os mecanismos de formación de palabras derivadas utilizando prefixos e sufixos, así como a importancia dos textos instrutivos, completan esta proposta. O alumnado terá que ir acadando diferentes aprendizaxes e habilidades seguindo unha ruta marcada que culminará coa creación dun manual de xogos que será de utilidade para o grupo clase. Este percorrido pola situación de aprendizaxe irá encamiñado á consecución das competencias clave por parte do alumnado.
Produción de textos orais, no que o alumnado terá que:
- Transmitir a mensaxe a través da linguaxe oral e xestual.
- Practicar a entoación, dicción e fluidez.
- Traballar en equipo, chegando a acordos e respectando os roles.
Comprensión de textos orais, no que o alumnado terá que:
- Extraer información relevante.
- Destacar as palabras clave.
- Resumir a información.
Investigación, no que o alumnado terá que:
- Seleccionar fontes de información fiables.
- Atopar información precisa e axeitada.
- Seleccionar a información necesaria.
Produción de textos escritos, no que o alumnado terá que:
- Organizar instrucións de xeito eficaz.
- Utilizar os signos de puntuación necesarios.
- Escribir con corrección ortográfica, poñendo os acentos gráficos necesarios e utilizando correctamente as maiúsculas.
Comprensión de textos escritos, no que o alumnado terá que:
- Seguir as instrucións dun xogo.
- Traballar de xeito autónomo cando as actividades o requiran seguindo as instrucións dos enunciados.
Participación activa nas titorías (asembleas) no que o alumnado poderá:
- Practicar a escoita activa.
- Participar libremente con intervencións axeitadas, nun entorno seguro.
- Respectar a quenda de intervencións.
- Respectar as intervencións dos demais sen emitir xuízos.
Contribución á consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS):
ODS 10, redución das desigualdades. O fío condutor deste REA contribúe á cohesión do grupo a través de distintas actividades que buscan o respecto do grupo á hora de traballar ou xogar sen temor a sufrir discriminación. A consecución do reto busca crear un espazo de diversión e entendemento a través do xogo no que as diferenzas de xénero, orientación sexual, discapacidade, procedencia, orixe, cultura ou relixión sexan aceptadas e respectadas.
ODS 16, promover sociedades xustas, pacíficas e inclusivas. Aprender a importancia de que haxa leis xustas para toda a sociedade e o dereito a ser tratados xustamente nos tribunais (é dicir, sen discriminación por razón de xénero, orientación sexual, discapacidade, procedencia, orixe, cultura ou relixión). Neste REA, a través do xogo, temos a oportunidade de entender que o establecemento dunhas normas xustas e claras, libres de estereotipos e prexuízos, favorecen as relacións interpersoais e melloran a convivencia do grupo.
Tamén ten importancia neste REA a creación dun espazo seguro, no que sentirnos protexidos e poder expresarnos con confianza.
A importancia de coñecer a nosa cultura e a responsabilidade de transmitila ás seguintes xeracións.
A participación activa, a cooperación na resolución de problemas e retos, o respecto á diversidade valorando os talentos de cada persoa, van contribuír a mellorar as relacións interpersoais do grupo e, por tanto, podemos dicir que este REA contribúe á formación dunha cidadanía que traballará en prol da redución das desigualdades.