Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada nos eixes da materia “Ciencias Sociais” de 5º de Primaria. 

Neste REA, centrado na viaxe a través do tempo, coa creación dun museo, trataranse os seguintes eixes:

Implicación do alumnado no coñecemento e respecto pola súa contorna, cultura e historia a través do coñecemento do planeta Terra e a representación da mesma.

  • Fomento de actitudes como a creatividade, a cooperación, o desenvolvemento tecnolóxico sostible ou o emprendemento.
  • Coñecemento das ferramentas axeitadas para formar individuos libres e con espírito crítico, que apliquen a conciencia ecosocial no coidado do noso planeta.
  • Colaboración na consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS) e a súa conexión co mundo real, en particular os seguintes:

ODS 4. Educación de calidade.

ODS 11. Cidades e comunidades sostibles.

ODS 12. Produción e consumo responsable.

ODS 13. Acción polo clima.

ODS 15 Vida dos ecosistemas terrestres

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA desenvolve ás seguintes unidades da programación didáctica de referencia publicada en PROENS (curso 2023-2024, na súa primeira edición) para o 5º curso de Educación Primaria na materia de Ciencias Sociais: 1 " O noso planeta: A Terra” e 2 " A representación da Terra”.

Enmárcase nos  bloques de contido 1. Ciencia e Tecnoloxía e 2. O mundo e o desenvolvemento sostible.

Contidos Bloque da materia

C1.1 - Fases da investigación científica (observación, formulación de preguntas e predicións, planificación e realización de experimentos, recollida e análises de información e datos, comunicación de resultados...).

C1.2 - Instrumentos e dispositivos apropiados para realizar observacións e medicións precisas de acordo coas necesidades da investigación.

C1.3 - Terminoloxía propia da área e vocabulario científico básico relacionado coas diferentes investigacións.

C1.4 - Fomento da curiosidade, da iniciativa, da constancia e do sentido da responsabilidade na realización das diferentes investigacións.

C1.5 - A ciencia, a tecnoloxía, a enxeñaría e as matemáticas como actividades humanas. As profesións STEM na actualidade desde unha perspectiva de xénero. (*)

C1.6 - Dispositivos e recursos dixitais de acordo coas necesidades do contexto educativo. A aula virtual.

C1.7 - Estratexias de recollida, almacenamento e representación de datos para facilitar a súa comprensión e análise.

Bloque 1

C2.1 - A Terra, o universo e o Sistema Solar. Movementos terrestres e fases lunares.

C2.3 - Cartografía, planos, mapas e planisferios. Escalas e símbolos convencionais de mapas, elaboración de itinerarios.

Bloque 2

(*) Indicar que, respecto do contido C1.5, amplióuse o tratamento das profesións STEM a STEAM.

Obxectivos da materia traballados específicamente no REA.

Obxectivos Descrición
OBX 1 Utilizar dispositivos e recursos dixitais de forma segura, responsable e eficiente, para buscar información, comunicarse e traballar de maneira individual, en equipo e en rede.
OBX 2 Expor e dar resposta a cuestións científicas sinxelas, utilizando diferentes técnicas, instrumentos e modelos propios do pensamento científico, para interpretar e explicar feitos e fenómenos que ocorren no medio natural, social e cultural.
OBX 3 Identificar as características dos diferentes elementos ou sistemas do medio natural, social e cultural, analizando a súa organización e propiedades e establecendo relacións entre estes, para recoñecer o valor do patrimonio cultural, conservalo, melloralo e emprender accións para o seu uso responsable.
OBX 4 Identificar as causas e consecuencias da intervención humana na contorna, desde os puntos de vista social, económico, cultural, tecnolóxico e ambiental, para mellorar a capacidade de afrontar problemas, buscar solucións e actuar de maneira individual e cooperativa na súa resolución, e para poñer en práctica estilos de vida sustentables e consecuentes co respecto, o coidado e a protección das persoas e do planeta.

Competencias clave e os descritores operativos traballados.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
CCL Competencia en comunicación lingüística CCL 1, CCL 2, CCL 3, CCL 5
STEM Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría STEM 1, STEM 2, STEM 4, STEM 5
CD Competencia dixital CD 1, CD 2, CD 3, CD 4, CD 5
CPSAA Competencia persoal, social e de aprender a aprender  CPSAA 4
CC Competencia cidadá CC 1, CC 3, CC 4
CE Competencia emprendedora CE 1
CCEC Competencia en conciencia e expresión culturais CCEC 1, CCEC 4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)