Orientacións e recomendacións de uso
Recursos materiais necesarios
Neste REA están incluídos os materiais necesarios para o seu desenvolvemento. Facilítanse tanto en formato pdf como en formato editable, para que o profesorado que así o desexe poida modificalos ou adaptalos.
Ademais, o alumnado precisará ordenador con conexión a internet e unha gravadora (que pode ser un teléfono móbil) para elaborar o "vídeo gancho" e acceder a aplicacións dixitais da súa elección para a elaboración dos enigmas. Como materiais complementarios de carácter opcional para o deseño das probas, destacan os seguintes:
- Cúter ou tesoiras.
- Codificador de cores: lupa ou unhas lentes con papel celofán vermello.
- Mensaxes invisibles: bolígrafo invisible e unha lanterna de luz azul.
- Rascas: pintura tipo plastidecor de cor branca, pintura acrílica negra, unhas pingas de xabón tipo Fairy, un bote pequeno e un pincel.
Proposta de agrupamentos para actividades grupais
Para a realización do reto, recoméndase que o profesorado deseñe 2 grupos estables, que poderá dividir en subgrupos de 4 ou 5 persoas en actividades concretas. Para garantir que o traballo en equipo sexa efectivo, deberá ter en conta os seguintes criterios:
- Heteroxeneidade en canto a nivel de competencia lingüística e de creatividade, diversidade de estilos de aprendizaxe ou diferente grao de motivación.
- Promoción da cohesión e a cooperación.
- Para garantir o equilibrio na participación, é recomendable a asignación de roles para funcións como a coordinación, a creación de cada enigma, o deseño das probas, a verificación do seu funcionamento, a portavocía, etc.
As actividades individuais están deseñadas para que o alumnado consolide os contidos teóricos. Estas tarefas facilitarán que o alumnado reforce os seus coñecementos de Gramática para abordar con éxito a elaboración e a resolución dos enigmas do escape room.
Produtos finais
É fundamental que o alumnado coñeza con claridade o proxecto desde o principio. Unha presentación motivadora mellora a implicación do alumnado porque sabe que debe facer e con que obxectivo traballa. Neste caso, os produtos finais esperados son os seguintes:
- Deseño dun escape room con temática de misterio que ten como obxectivo promover a reflexión sobre a lingua.
- Resolución dun escape room para que o alumnado poña práctica todos os seus coñecementos sobre Gramática.
Enfoque multinivel do reto
O enfoque multinivel permite que todo o alumnado -independentemente do seu punto de partida- descubra, analice e aplique coñecementos gramaticais mediante retos colaborativos que integran de maneira secuenciada tanto as competencias comunicativas como a reflexión lingüística.
Por iso, indícanse a continuación tres niveis de dificultade:
| Nivel de dificultade | Deseño e resolución do escape room |
|
Nivel 1. Básico Descubrir as pezas da lingua |
Competencias:
Exemplos de probas:
|
|
Nivel 2. Intermedio Entender como funciona a estrutura |
Competencias:
Exemplos de probas:
|
|
Nivel 3. Avanzado Reflexión gramatical profunda e creativa |
Competencias:
Exemplos de probas:
|