Tendo en conta a programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de Lingua Castelá e Literatura de 1º de ESO, este REA traballa os contidos da unidade 4 (O misterio das palabras). Nesta proposta, trasládase ao primeiro trimestre, en concreto como segunda unidade do curso, para que o alumnado afonde na súa reflexión sobre a lingua desde o comezo e poida aplicar os coñecementos adquiridos nos outros dous trimestres, especialmente nas unidades quinta e sétima.
Por iso, este recurso céntrase nos seguintes bloques de contidos:
- Bloque 2. Comunicación: comprensión oral e escrita.
- Bloque 5. Reflexión sobre a lingua.
| Contidos |
Bloque da materia |
- Recoñecemento dos elementos lingüísticos en textos orais, escritos e multimodais.
- Uso de dicionarios, de manuais de consulta e de correctores ortográficos en soporte analóxico ou dixital.
- Os signos básicos de puntuación como mecanismo organizador do texto escrito. A súa relación co significado.
|
Bloque 2 |
- Elaboración de conclusións propias sobre o funcionamento do sistema lingüístico cunha linguaxe específica a partir da observación, comparación e clasificación das unidades comunicativas e do contraste entre linguas.
- Diferenzas relevantes e interseccións entre a lingua oral e a lingua escrita atendendo a aspectos sintácticos, léxicos e pragmáticos.
- Aproximación á lingua como sistema e ás súas unidades básicas tendo en conta os diferentes niveis: o son e o sistema de escritura, as palabras (forma e significado) e a súa organización no discurso (orde das palabras, compoñentes das oracións ou conexión entre os significados).
- Relación entre os esquemas semántico e sintáctico da oración simple. Observación e transformación de enunciados de acordo con estes esquemas e co uso da terminoloxía sintáctica necesaria. Orde das palabras e concordancia.
- Estratexias de uso progresivamente autónomo de dicionarios e manuais de gramática para obter información gramatical básica.
|
Bloque 5 |
Os obxectivos da materia nos que se centra especificamente este REA son os seguintes:
| Obxectivos |
Descrición |
| OBX5 |
Producir textos escritos e multimodais coherentes, cohesionados, adecuados e correctos atendendo ás convencións propias do xénero discursivo elixido, para construír coñecemento e para dar resposta de maneira informada, eficaz e creativa a demandas comunicativas concretas. |
| OBX9 |
Mobilizar o coñecemento sobre a estrutura da lingua e os seus usos e reflexionar de maneira progresivamente autónoma sobre as eleccións lingüísticas e discursivas, coa terminoloxía adecuada, para desenvolver a conciencia lingüística, aumentar o repertorio comunicativo e mellorar as destrezas tanto de produción oral e escrita como de recepción crítica. |
As competencias clave e os descritores operativos traballados son os seguintes:
| Competencias clave |
Clave dos descritores operativos |
| Competencia en comunicación lingüística (CCL) |
CCL1, CCL2, CCL3, CCL5 |
| Competencia plurilingüe (CP) |
CP3 |
| Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM) |
STEM1 |
| Competencia dixital (CD) |
CD2, CD3 |
| Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) |
CPSAA3, CPSAA5 |
| Competencia cidadá (CC) |
CC1, CC2, CC3 |