Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Táboa na que se recollen os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens)

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA2.3 - Comprender e interpretar o sentido global, a estrutura, a información máis relevante e a intención do emisor en textos escritos e multimodais sinxelos
de diferentes ámbitos que respondan a diferentes propósitos de lectura, realizando as inferencias
precisas.
O alumnado terá que responder
adecuadamente a preguntas precisas sobre o sentido global, a intención do emisor, a estrutura do texto dos medios de comunicación e a súa información máis importante.
PE 8 5
CA2.4 - Valorar a forma e o contido de textos sinxelos, avaliando a súa calidade, a súa fiabilidade, a súa eficacia e a idoneidade da canle utilizada En textos escritos sinxelos, o alumnado será quen de valorar a calidade, a fiabilidade e os principais procedementos
comunicativos empregados para
enriquecelos.
PE 8 5
CA3.3 - Planificar a redacción de textos escritos e multimodais sinxelos, atendendo á situación
comunicativa, ao destinatario, ao propósito e á canle; redactar borradores e revisalos coa axuda do diálogo entre iguais e instrumentos de consulta e
presentar un texto final coherente, cohesionado e co rexistro adecuado.
O alumnado será quen de producir textos dos medios de comunicación utilizando o
rexistro adecuado e presentando as ideas de maneira coherente e cohesionada.
PE 8 5
CA3.6 - Elaborar traballos de investigación de maneira guiada en diferentes soportes sobre diversos temas de interese académico, persoal ou social partindo da información seleccionada. O alumnado será capaz de producir textos adecuados de diferentes tipoloxías textuais, cunha ortografía correcta, co vocabulario apropiado, e cunha organización lóxica e coherente das ideas. PE 8 5
CA2.1 - Comprender o sentido global, a estrutura, a información máis relevante en función das
necesidades comunicativas e a intención do emisor en textos orais e multimodais sinxelos de diferentes ámbitos, analizando a interacción entre os distintos
códigos.
O alumnado deberá ser capaz, como mínimo, de captar a idea principal e a información máis relevante dos textos orais e multimodais propios dos medios
de comunicación e das redes sociais.
TI 8 5
CA2.5 - Adoptar hábitos de uso crítico, seguro, sostible e saudable das tecnoloxías dixitais con
relación á procura e á comunicación da información.
O alumnado deberá ser capaz de valorar a fiabilidade das fontes nas que se informa sobre asuntos da vida cotiá. TI 8 5
CA2.6 - Localizar, seleccionar e contrastar de maneira guiada información procedente de
diferentes fontes calibrando a súa fiabilidade e pertenza en función dos obxectivos da lectura.
Os alumnos e as alumnas teñen que discriminar a información útil e percibir as diferenzas entre a información e as opinións TI 8 5
CA2.9 - Identificar os usos discriminatorios da lingua,
os abusos de poder a través da palabra e os usos manipuladores da linguaxe partindo da reflexión e
mais da análise dos elementos lingüísticos, textuais e discursivos utilizados, así como os elementos non verbais que rexen a comunicación entre as persoas.
O alumnado terá que detectar, como mínimo, a linguaxe sexista nos medios de comunicación, nomeadamente na publicidade. TI 8 5
CA3.4 - Incorporar procedementos básicos para enriquecer os textos, segundo os aspectos discursivos, lingüísticos e de estilo, procurando a precisión léxica e a corrección ortográfica e gramatical. Para acadar o mínimo de consecución, o alumnado atopará sinónimos para evitar repeticións innecesarias e incluirá elementos cohesivos que evidencien unha
correcta organización do contido.
TI 8 5
CA3.5 - Organizar a información e integrala en esquemas propios, reelaborala e comunicala de xeito
creativo adoptando un punto de vista crítico con relación aos principios de propiedade intelectual.
O alumnado ten que identificar as ideas principais de textos alleos e ser quen de aportar o seu punto de vista persoal. TI 8 5
CA 4.2 - Comprender e interpretar o sentido global, a estrutura, a información máis relevante e a intención do emisor en textos literarios escritos e multimodais
sinxelos, respondendo a diferentes propósitos de lectura.
O alumnado será capaz, como mínimo, de captar a idea principal e a información máis relevante dos textos literarios escritos. PE 9 5
CA4.3 - Valorar a forma e o contido de textos literarios sinxelos avaliando a súa calidade e a eficacia dos procedementos comunicativos empregados. En textos sinxelos, o alumnado deberá identificar os tópicos literarios e localizar os principais recursos expresivos empregados. PE 9 10
CA4.6 - Explicar e argumentar, coa axuda de pautas e paradigmas, a interpretación das obras lidas
partindo da análise das relacións internas dos seus elementos constitutivos co sentido da obra, consonte a configuración dos xéneros e subxéneros literarios.
En textos sinxelos, o alumnado deberá identificar os tópicos literarios, mediante unha lectura comparada que atenda á evolución dos temas e formas estéticas. PE 9 5
CA4.8 - Crear textos persoais ou colectivos con intención literaria e conciencia de estilo en distintos
soportes e con axuda doutras linguaxes artísticas e audiovisuais, partindo da lectura de obras ou anacos significativos en que se empreguen as convencións
formais dos diversos xéneros e estilos literarios.
O alumnado será quen de producir textos de intención literaria respectando as convencións dos xéneros e empregando con eficacia os principais recursos
expresivos.
PE 9 10
CA4.1 - Participar de xeito activo e adecuado en interaccións orais informais con relación a obras
literarias no traballo en equipo e mais en situacións orais formais de carácter dialogado (como actos
culturais vinculados co circuíto literario e co lector), mantendo actitudes de escoita activa e estratexias de cooperación coloquial e cortesía lingüística.
O alumnado deberá realizar unha escoita activa, respectará as opinións alleas e exporá con claridade as súas achegas. TI 9 5
CA4.4 - Elixir e ler textos a partir de preseleccións guiándose polos propios gustos, intereses e necesidades, deixando constancia do propio itinerario lector e da experiencia da lectura. Como mínimo, cada alumno ou alumna contribuirá con dous textos á antoloxía multimedia que conteña os textos máis
representativos sobre os universais
temáticos traballados.
TI 9 5
CA4.5 - Compartir a experiencia da lectura en soportes diversos relacionando o sentido da obra coa
propia experiencia biográfica e lectora.
Cada alumno ou alumna recitará como mínimo un texto e xustificará a súa elección a partir da súa propia experiencia biográfica e lectora. TI 9 5
CA4.7 - Establecer, de xeito guiado, vínculos argumentados entre os textos lidos e outros textos escritos, orais ou multimodais, así como con outras manifestacións artísticas e culturais en función de temas, tópicos, estruturas, linguaxe e valores éticos e estéticos, mostrando a implicación e a resposta persoal do alumnado na lectura. O alumnado deberá ser capaz de
relacionar os textos en relación co
emprego común de tópicos literarios e estruturas.
TI 9 5
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Actividades e instrumentos empregados no REA

Táboa na que se concretan as actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA2.3 - Comprender e interpretar o sentido global, a estrutura, a información máis relevante e a intención do emisor en textos escritos e multimodais sinxelos
de diferentes ámbitos que respondan a diferentes
propósitos de lectura, realizando as inferencias
precisas.

Avaliable con PE non incluída no REA

CA2.4 - Valorar a forma e o contido de textos sinxelos, avaliando a súa calidade, a súa fiabilidade, a súa eficacia e a idoneidade da canle utilizada. Avaliable con PE non incluída no REA
CA3.3 - Planificar a redacción de textos escritos e multimodais sinxelos, atendendo á situación comunicativa, ao destinatario, ao propósito e á canle; redactar borradores e revisalos coa axuda do diálogo entre iguais e instrumentos de consulta e presentar un texto final coherente, cohesionado e co rexistro adecuado.

Avaliable con PE non incluída no REA

1. Sección 3.2. "Protege tu intimidad": Aplicamos lo aprendido (actividad individual de redacción)

2. Sección 3.2. "Protege tu intimidad": Planificamos una entrada a un blog (actividad de redacción en parejas)

3. Sección 3.2. "Protege tu intimidad": Practicamos (actividad de redacción en pequeño grupo)

4. Sección 3.4. "Crea una red amiga":  Practicamos (actividad de redacción en pequeño grupo)

1. Observación directa

2. Observación directa

3. Observación directa

4. Observación directa

CA3.6 - Elaborar traballos de investigación de maneira guiada en diferentes soportes sobre
diversos temas de interese académico, persoal ou
social partindo da información seleccionada.

Avaliable con PE non incluída no REA

Reto "Creación dun blog"

Rúbrica do reto

CA2.1 - Comprender o sentido global, a estrutura, a información máis relevante en función das
necesidades comunicativas e a intención do emisor en textos orais e multimodais sinxelos de diferentes ámbitos, analizando a interacción entre os distintos códigos.

1. Sección 3 "Nos mostramos con seguridad": Reflexionamos sobre el contenido del vídeo (actividad en pequeño grupo)

2. Sección 3.2. "Protege tu intimidad": Aprendemos a aprender

1. Observación directa

2. Observación directa

CA2.5 - Adoptar hábitos de uso crítico, seguro, sostible e saudable das tecnoloxías dixitais con relación á procura e á comunicación da información.

1. Sección 1.1. "La importancia de proteger nuestra intimidad": actividad interactiva multinivel "Comprueba cuánto sabes de ciberseguridad"

2. Sección 2.1. "El entorno virtual": ¿Cuánto sabemos de los peligros de internet?(test verdadero-falso)

3. Sección 3.5 "Exprésate con seguridad": test de autoevaluación sobre ciberseguridad

4. Reto "Creación dun blog"

1. Retroalimentación

2. Retroalimentación

3. Retroalimentación

4. Rúbrica do reto

CA2.6 - Localizar, seleccionar e contrastar de
maneira guiada información procedente de
diferentes fontes calibrando a súa fiabilidade e pertenza en función dos obxectivos da lectura.

1. Sección 3.3 "Analiza críticamente": Detecta las noticias falsas

2. Reto "Antoloxía dos tópicos literarios"

1. Observación directa

2.  Rúbrica do reto

CA2.9 - Identificar os usos discriminatorios da lingua,
os abusos de poder a través da palabra e os usos
manipuladores da linguaxe partindo da reflexión e
mais da análise dos elementos lingüísticos, textuais e discursivos utilizados, así como os elementos non verbais que rexen a comunicación entre as persoas.

1. Sección 3.4. "Crea una red amiga": Frena las opiniones desagradables

2. Sección 3.4: "Crea una red amiga": Detecta rasgos del lenguaje sexista

3. Sección 3.4: "Crea una red amiga": Reflexionemos sobre el lenguaje sexista en los medios de comunicación

1. Observación directa

2. Observación directa

3. Observación directa

CA3.4 - Incorporar procedementos básicos para enriquecer os textos, segundo os aspectos
discursivos, lingüísticos e de estilo, procurando a
precisión léxica e a corrección ortográfica e
gramatical.

1. Sección 2.3. "La expresión de nuestros sentimientos": Jugamos con sinónimos, hiperónimos y expresiones equivalentes (actividad individual)

 2. Sección 2.3. "La expresión de nuestros sentimientos": actividades multinivel (clasifica estas palabras según sean adverbios o adjetivos)

3. Sección 3.2. "Protege tu intimidad": Redes sociales versus ortografía (actividad individual)

 4. Sección 3.2. "Protege tu intimidad": actividades interactivas multinivel (Completa los huecos con signos de puntuación, Pregunta de verdadero y falso sobre signos de puntuación, Pregunta de selección múltiple sobre signos de puntuación)

5. Sección 3.3. "Analiza críticamente": actividad de redacción en parejas

6. Reto "Creación dun blog"

1. Observación directa

2. Retroalimentación

3. Observación directa

4. Retroalimentación

5. Observación directa

6. Rúbrica do reto

CA3.5 - Organizar a información e integrala en
esquemas propios, reelaborala e comunicala de xeito creativo adoptando un punto de vista crítico con relación aos principios de  propiedade intelectual.

1. Sección 3.2. "Protege tu intimidad": En busca de errores de privacidad en RRSS (actividad en parejas)

2. Sección 3.3. "Analiza críticamente": Comprobamos lo aprendido (actividad de redacción en parejas)

3. Reto "Creación dun blog"

1. Observación directa

2. Observación directa

3. Rúbrica do reto

CA 4.2 - Comprender e interpretar o sentido global, a estrutura, a información máis relevante e a intención do emisor en textos literarios escritos e multimodais sinxelos, respondendo a diferentes propósitos de lectura.

Avaliable con PE non incluída no REA

1. Sección 2 "Una nueva forma de mostrarnos": Comprobamos nuestra comprensión (actividades de comprensión lectora y actividades de tipo de texto)

2. Sección 2 "Una nueva forma de mostrarnos": Comprobamos nuestra gramática (actividades de gramática)

3. Sección 2.3 "La expresión de nuestros sentimientos": actividades interactivas multinivel (Pregunta verdadero-falso)

1. Observación directa

2. Observación directa

3. Retroalimentación

CA4.3 - Valorar a forma e o contido de textos literarios sinxelos avaliando a súa calidade e a eficacia dos procedementos comunicativos empregados.

Avaliable con PE non incluída no REA

1. Sección 2.3 "La expresión de nuestros sentimientos": actividades interactivas multinivel (Pregunta de elección múltiple sobre recursos literarios)

1. Retroalimentación
CA4.6 - Explicar e argumentar, coa axuda de pautas e paradigmas, a interpretación das obras lidas partindo da análise das relacións internas dos seus elementos constitutivos co sentido da obra, consonte a configuración dos xéneros e subxéneros literarios.

Avaliable con PE non incluída no REA

1. Sección 3.1. "Expresa tus sentimientos": Canciones que hacen pensar

1. Observación directa
CA4.8 - Crear textos persoais ou colectivos con
intención literaria e conciencia de estilo en distintos soportes e con axuda doutras linguaxes artísticas e audiovisuais, partindo da lectura de obras ou anacos
significativos en que se empreguen as convencións
formais dos diversos xéneros e estilos literarios.

Avaliable con PE non incluída no REA

1. Sección 2 "Una nueva forma de mostrarnos": Escribimos sobre el texto de lectura (actividades de creación)

1. Observación directa

CA4.1 - Participar de xeito activo e adecuado en
interaccións orais informais con relación a obras
literarias no traballo en equipo e mais en situacións orais formais de carácter dialogado (como actos culturais vinculados co circuíto literario e co lector), mantendo actitudes de escoita activa e estratexias de cooperación coloquial e cortesía lingüística.

1. Sección 2.1."El entorno virtual": Reflexionamos en grupo (actividad grupal)

2. Reto "Antoloxía dos tópicos literarios"

3. Reto "Creación dun blog"

4. Sección 5 "Una intimidad protegida": exposición oral sobre os retos realizados (puesta en común)

5. Sección 5 "Una intimidad protegida": recitado de poemas (puesta en común)

1. Observación directa

2. Rúbrica do traballo en equipo

3. Rúbrica do traballo en equipo

4. Rúbrica de avaliación dos traballos finais

5. Rúbrica de recitado dun poema

CA4.4 - Elixir e ler textos a partir de preseleccións
guiándose polos propios gustos, intereses e
necesidades, deixando constancia do propio
itinerario lector e da experiencia da lectura.
Reto "Antoloxía dos tópicos literarios"

1. Rúbrica do reto

2. Coavaliación: rúbrica dos traballos finais

CA4.5 - Compartir a experiencia da lectura en
soportes diversos relacionando o sentido da obra coa propia experiencia biográfica e lectora.
Reto "Antoloxía dos tópicos literarios"

1. Rúbrica do reto

2. Coavaliación: rúbrica dos traballos finais

CA4.7 - Establecer, de xeito guiado, vínculos
argumentados entre os textos lidos e outros textos
escritos, orais ou multimodais, así como con outras manifestacións artísticas e culturais en función de temas, tópicos, estruturas, linguaxe e valores éticos e estéticos, mostrando a implicación e a resposta persoal do alumnado na lectura.
Reto "Antoloxía dos tópicos literarios"

1. Rúbrica do reto

2. Coavaliación: rúbrica dos traballos finais

Feito con eXeLearning (Nova xanela)