Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Os contidos e actividades desta proposta didáctica están referenciados no currículo de 1º ESO da materia de Bioloxía Xeoloxía, segundo dispón a orde do 26 de maio do 2023, DOGA do 13 de xuño.

Atinxen aos seguintes bloques:

  • Bloque 1: Proxecto científico. Introduce ao alumnado no pensamento e métodos científicos: a formulación de preguntas e hipóteses, a observación, o deseño e a realización de experimentos, análise e a comunicación de resultados.
  • Bloque 6: “Ecoloxía e sostibilidade”. Aborda o concepto de ecosistema, o coñecemento de ecosistemas da contorna, a relación entre os seus elementos integrantes, a importancia da súa conservación e da implantación dun modelo de desenvolvemento sostible e a análise de problemas ambientais.

E ademais están conectados co Obxectivo de Desenvolvemento Sustentable (ODS 2030) número 13, que fala de adoptar medidas urxentes para frear o cambio climático e os seus efectos.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Contidos Bloque da materia
  • Estratexias para a elaboración do proxecto científico:
    - Formulación de preguntas, hipóteses e conxecturas científicas.
    - Estratexias de utilización de ferramentas dixitais para a procura de información, a colaboración e a comunicación de procesos, resultados ou ideas científicas: ferramentas dixitais e formatos de uso frecuente en ciencia (presentación, gráfica, vídeo, póster, informe...).
    - Recoñecemento e utilización de fontes fidedignas de información científica.
    - Métodos de observación e de toma de datos de fenómenos naturais.
    - Deseño de controis experimentais (positivos e negativos) e argumentación sobre a súa esencialidade para obter resultados obxectivos e fiables nun experimento.
    - A resposta a cuestións científicas mediante a experimentación e o traballo de campo: utilización dos instrumentos e espazos necesarios (laboratorio, aulas, contorna...) de forma adecuada.
    - Métodos de análise de resultados. Diferenciación entre correlación e causalidade.
    - Modelado como método de representación e comprensión de procesos ou elementos da natureza.
  • O labor científico e as persoas dedicadas á ciencia: contribución ás ciencias biolóxicas e xeolóxicas e importancia social. O papel da muller na ciencia.
Bloque 1
  •  Os ecosistemas:
    - Elementos bióticos e abióticos. Relacións intraespecíficas e interespecíficas.
    - Importancia da conservación dos ecosistemas, a biodiversidade e a implantación dun modelo de desenvolvemento sostible.
    - Exemplos da contorna.
  • Impactos sobre os ecosistemas ocasionados polas actividades humanas.
  • Importancia da adquisición dos hábitos sostibles (consumo responsable, prevención e xestión de residuos, respecto ao ambiente).
Bloque 6

Obxectivos Descrición
OBX1 Interpretar e transmitir información e datos científicos argumentando sobre eles e utilizando diferentes formatos para analizar conceptos e procesos das ciencias biolóxicas e xeolóxicas.
OBX2 Identificar, localizar e seleccionar información, contrastando a súa veracidade, organizándoa e avaliándoa criticamente para resolver preguntas relacionadas coas ciencias biolóxicas e xeolóxicas.
 OBX3 Planificar e desenvolver proxectos de investigación, seguindo os pasos das metodoloxías científicas e cooperando cando sexa necesario para indagar en aspectos relacionados coas ciencias xeolóxicas e biolóxicas.
OBX5 Analizar os efectos de determinadas accións sobre o ambiente e a saúde baseándose nos fundamentos das ciencias biolóxicas e da Terra para promover e adoptar hábitos que eviten ou minimicen os impactos ambientais negativos, que sexan compatibles cun desenvolvemento sostible e que permitan manter e mellorar a sáude individual e colectiva.
OBX6 Analizar os elementos dunha paisaxe concreta valorándoo como patrimonio natural e utilizando coñecementos sobre xeoloxía e ciencias da Terra para explicar a súa historia xeolóxica, propoñer accións encamiñadas á súa protección e identificar posibles riscos naturais.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL) 1, 2, 3 e 5
Competencia plurilingüe (CP) 1
Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (STEM) 1, 2, 3, 4, e 5
Competencia dixital (CD) 1, 2, 3, 4, e 5
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) 1, 2, 3, 4, e 5
Competencia cidadá (CC) 3 e 4
Competencia emprendedora (CE) 1 e 3
Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) 1 e 4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)