Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidade didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)
 CA1.1 - Analizar e explicar conceptos e procesos biolóxicos e xeolóxicos interpretando a información obtida en diferentes formatos cunha actitude crítica e chegando a conclusións fundamentadas. Analizar e explicar conceptos e procesos biolóxicos e xeolóxicos. TI 11 e 12 0,5
CA1.2 - Resolver cuestións sobre bioloxía e xeoloxía localizando, seleccionando e organizando información de distintas fontes e citándoas correctamente. Resolver cuestións sobre bioloxía e xeoloxía. TI 11 e 12 0,5
CA1.3 - Expor preguntas e hipóteses e intentar realizar predicións sobre fenómenos biolóxicos ou xeolóxicos que poidan ser respondidas ou contrastadas utilizando métodos científicos. Expor preguntas e hipóteses que poidan ser respondidas utilizando métodos científicos. TI 11 e 12 0,5
CA1.4 - Recoñecer a información sobre temas biolóxicos e xeolóxicos con base científica  distinguíndoa de pseudociencias, boatos, teorías conspiradoras e crenzas infundadas... e mantendo unha actitude escéptica ante estes. Recoñecer a información sobre temas biolóxicos e xeolóxicos con base científica. TI 11 e 12 0,5
CA1.5 - Deseñar e realizar a experimentación, a toma de datos e a análise de fenómenos biolóxicos e xeolóxicos de modo que permitan responder preguntas concretas e contrastar unha hipótese exposta. Deseñar e realizar a experimentación, a toma de datos e a análise de fenómenos biolóxicos e xeolóxicos. TI 11 e 12 0,5
CA1.6 - Presentar as conclusións do proxecto de investigación mediante o formato e as ferramentas dixitais adecuadas, interpretando os resultados e a información obtida a través da experimentación e da
observación de campo.
Presentar as conclusións do proxecto de investigación mediante o formato e as ferramentas dixitais adecuadas. TI 11 e 12 0,5
CA1.7 - Cooperar dentro dun proxecto científico asumindo responsablemente unha función concreta, respectando a diversidade e a igualdade de xénero e favorecendo a inclusión. Cooperar dentro dun proxecto científico respectando a diversidade e a igualdade de xénero e favorecendo a inclusión. TI 11 e 12 0,5
CA1.8 - Valorar a contribución da ciencia á sociedade e o labor de persoas dedicadas a ela con  independencia da súa etnia, sexo ou cultura, destacando e recoñecendo o papel das mulleres científicas e entendendo a investigación como un labor colectivo e interdisciplinar en constante evolución. Valorar a contribución da ciencia á sociedade e o labor de persoas dedicadas a ela. TI 11 e 12 0,5
CA5.5 - Recoñecer os impactos ambientais sobre a hidrosfera e a atmosfera debidos á acción humana
relacionándoos coas súas causas e consecuencias no medio.
Recoñecer os impactos ambientais sobre a hidrosfera e atmosfera PE 11 e 12 7,5
CA6.1 - Coñecer os compoñentes dun ecosistema establecendo as relacións existentes entre eles. Coñecer os compoñentes dun ecosistema. PE 11 e 12 7,5
CA6.2 - Explicar as características xerais dos principais ecosistemas terrestres e acuáticos facendo unha especial referencia aos ecosistemas galegos. Explicar as características xerais dos principais ecosistemas terrestres e
acuáticos.
PE 11 e 12 7,5
CA6.3 - Identificar nun ecosistema os factores desencadeantes de desequilibrios indicando estratexias para restablecelos e difundindo accións
que favorezan a conservación medioambiental.
Identificar nun ecosistema os factores
desencadeantes de desequilibrios.
PE 11 e 12 7,5
CA6.4 - Analizar criticamente a solución a un problema ambiental relacionándoo con fenómenos biolóxicos e xeolóxicos. Analizar criticamente a solución a un problema ambiental. PE 11 e 12 7,5
CA6.5 - Recoñecer a información con base científica distinguíndoa de pseudociencias, boatos, teorías
conspiradoras e crenzas infundadas etc. e mantendo unha actitude escéptica ante estes.
Recoñecer a información con base
científica.
PE 11 e 12 7,5
CA6.6 - Relacionar con fundamentos científicos a preservación da biodiversidade, a conservación do medio ambiente, a protección dos seres vivos da contorna, o desenvolvemento sostible e a calidade de vida. Relacionar a preservación da
biodiversidade, a conservación do medio
ambiente, a protección dos seres vivos da
contorna, o desenvolvemento sostible e a
calidade de vida.
PE 11 e 12 7,5
CA6.7 - Propoñer e adoptar hábitos sostibles analizando dunha maneira crítica as actividades propias e alleas a partir dos propios razoamentos, dos coñecementos adquiridos e da información dispoñible. Propoñer e adoptar hábitos sostibles. PE 11 e 12 7,5

Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación).

 PE: Proba escrita. TI: Táboa de indicadores. 

Actividades e instrumentos empregados no REA

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.1 - Analizar e explicar conceptos e procesos biolóxicos e xeolóxicos interpretando a información obtida en diferentes formatos cunha actitude crítica e chegando a conclusións fundamentadas.

4. ECOcongreso.

5. Conclusións e compromisos coa ecosfera.

TI

Rúbrica.

Diario de aprendizaxe.

CA1.2 - Resolver cuestións sobre bioloxía e xeoloxía localizando, seleccionando e organizando información de distintas fontes e citándoas correctamente.

2.3. Mulleres con sona.

2.4. Pero ti que dis!

4. ECOcongreso.

TI

Lista de cotexo. 

Diario de aprendizaxe.

CA1.3 - Expor preguntas e hipóteses e intentar realizar predicións sobre fenómenos biolóxicos ou xeolóxicos que poidan ser respondidas ou contrastadas utilizando métodos científicos. 2.6. Pero ti que dis! TI
CA1.4 - Recoñecer a información sobre temas biolóxicos e xeolóxicos con base científica
distinguíndoa de pseudociencias, boatos, teorías conspiradoras e crenzas infundadas... e mantendo unha actitude escéptica ante estes.
2.6. Pero ti que dis! TI
CA1.5 - Deseñar e realizar a experimentación, a toma de datos e a análise de fenómenos biolóxicos e xeolóxicos de modo que permitan responder preguntas concretas e contrastar unha hipótese exposta.

4. ECOcongreso.

TI

Lista de cotexo.

Diario de aprendizaxe

CA1.6 - Presentar as conclusións do proxecto de investigación mediante o formato e as ferramentas dixitais adecuadas, interpretando os resultados e a información obtida a través da experimentación e da observación de campo.

4. ECOcongreso.

5. Conclusións e compromisos coa ecosfera.

TI

Lista de cotexo.

Rúbrica.

Diario de aprendizaxe

CA1.7 - Cooperar dentro dun proxecto científico
asumindo responsablemente unha función concreta,
respectando a diversidade e a igualdade de xénero e
favorecendo a inclusión.

4. ECOcongreso.

5. Conclusións e compromisos coa ecosfera.

TI

Lista de cotexo.

Rúbrica.

Diario de aprendizaxe

CA1.8 - Valorar a contribución da ciencia á sociedade e o labor de persoas dedicadas a ela con independencia da súa etnia, sexo ou cultura, destacando e recoñecendo o papel das mulleres científicas e entendendo a investigación como un
labor colectivo e interdisciplinar en constante evolución.
2.3. Mulleres con sona

TI

Diario de aprendizaxe

CA5.5 - Recoñecer os impactos ambientais sobre a hidrosfera e a atmosfera debidos á acción humana relacionándoos coas súas causas e consecuencias no medio.

2. Activa o que sabes.

3. Coñece os ecosistemas.

4. ECOcongreso.

PE

Lista de cotexo.

Diario de aprendizaxe

CA6.1 - Coñecer os compoñentes dun ecosistema establecendo as relacións existentes entre eles.

2. Activa o que sabes.

3. Coñece os ecosistemas.

4. ECOcongreso.

PE

Lista de cotexo.

Diario de aprendizaxe

CA6.2 - Explicar as características xerais dos principais ecosistemas terrestres e acuáticos facendo unha especial referencia aos ecosistemas galegos.

2. Activa o que sabes.

3. Coñece os ecosistemas.

4. ECOcongreso.

 PE

Lista de cotexo.

Diario de aprendizaxe.

CA6.3 - Identificar nun ecosistema os factores desencadeantes de desequilibrios indicando estratexias para restablecelos e difundindo accións que favorezan a conservación ambiental.

 2. Activa o que sabes.

3. Coñece os ecosistemas.

4. ECOcongreso.

5. Conclusións e compromisos coa ecosfera.

 PE

Lista de cotexo.

Diario de aprendizaxe.

CA6.4 - Analizar criticamente a solución a un problema ambiental relacionándoo con fenómenos biolóxicos e xeolóxicos.

2. Activa o que sabes.

3. Coñece os ecosistemas.

4. ECOcongreso.

 PE

Lista de cotexo.

Diario de aprendizaxe.

CA6.5 - Recoñecer a información con base científica distinguíndoa de pseudociencias, boatos, teorías conspiradoras e crenzas infundadas etc., e mantendo unha actitude escéptica ante estes.

 2. Activa o que sabes.

3. Coñece os ecosistemas.

4. ECOcongreso.

 PE

Lista de cotexo.

Diario de aprendizaxe.

CA6.6 - Relacionar con fundamentos científicos a preservación da biodiversidade, a conservación do ambiente, a protección dos seres vivos da contorna, o desenvolvemento sostible e a calidade de vida.

2. Activa o que sabes.

3. Coñece os ecosistemas.

4. ECOcongreso.

 PE

Lista de cotexo.

Diario de aprendizaxe.

CA6.7. Propoñer e adoptar hábitos sostibles analizando dunha maneira crítica as actividades propias e alleas a partir dos propios razoamentos, dos coñecementos adquiridos e da información dispoñible.

 2. Activa o que sabes.

3. Coñece os ecosistemas.

4. ECOcongreso.

5. Conclusións e compromisos coa ecosfera.

 PE

Lista de cotexo.

Diario de aprendizaxe.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)