Saltar navegación

3.1. Recomendacións de uso

Orientacións e recomendacións de uso

Recomendacións para o uso deste recurso na aula, relativas aos seguintes aspectos:

1. Recursos materiais necesarios 4. Enfoque multinivel do reto
2. Proposta de agrupamentos 5. Diario de aprendizaxe
3. Produtos finais

Recursos materiais necesarios

Ordenadores con conexión a Internet, material básico de debuxo (folios, lapis, goma, pinturas de calquera tipo), ferramentas básicas de debuxo técnico (regra, escuadro, cartabón, compás e transportador de ángulos), papel de calco, rotuladores de tea.

Para a formación dos equipos proponse unha dinámica con naipes, que pode ser cambiada por calquera alternativa que considere a persoa docente.

Programas informáticos: Piskel for kids ou Gimp para crear unha ilustración e LibreoOffice Draw, GIMP, Excalidraw ou outro de características similares para o tratamento de imaxe á hora de facer as credenciais, invitacións, rótulos e carteis da feira artística. 

Proposta de agrupamentos para actividades grupais

A primeira proposta de tarefa de grupo do REA vai dirixida a todo o grupo-clase, co dobre obxectivo de motivar e activar os coñecementos previos do alumnado.

Para a elaboración dos equipos proponse unha dinámica con naipes na que se repartirán  tantas cartas dun mesmo pau como persoas formen o grupo.

Ao longo do REA fanse propostas de tarefas para o traballo colaborativo en equipo. A análise, valoración e avaliación das producións dos grupos faise tamén en grupo.

Na elaboración do pano tradicional da fase 3.2. a persoa docente pode valorar se elaborar un pano por cada membro do equipo, como aparece no REA do alumnado, ou facer só un pano por equipo. Neste caso, cada equipo decidirá o deseño de entre todos os elaborados no papel para levar á tea.

Produtos finais

Durante as distintas fases irán elaborando diferentes obras plásticas, empregando o estilo Arte Pop, coas que completarán unha feira artística, onde xuntarase o estilo de Andy Warhol, e unha recompilación de todos os traballos elaborados durante todo o curso, para gozo do resto do centro.

O modelo de cadrantes para elaborar os panos da fase 3.2. pode imprimirse en A4, A3 ou deseñarse en papel continuo. Isto dependerá do tamaño dos panos que se queiran crear.

Os ficheiros elaborados na tarefa da fase 3.3. poderán ser partillados na aula virtual do centro, mediante unha tarefa no EVA Edixgal ou empregando un dispositivo de almacenamento USB.

Tamén empregarán as súas obras para decorar os corredores en diferentes conmemoracións, neste caso, para o Día das Letras Galegas.

Enfoque multinivel do reto

Tanto o reto como as tarefas individuais preséntanse multiniveladas. Enténdese que o concepto de multinivel está ligado á flexibilidade no procedemento para acadar o reto. Polo tanto, ofrécense as seguintes alternativas para desenvolvelo.

En relación ao espazo no que desenvolver a feira artística:

  • Opción A: nun espazo do colexio.
  • Opción B: en Internet.
  • Opción C: na propia aula.

En relación ao tempo:

  • Opción A: nunha sesión da área.
  • Opción B: ao longo dunha mañá.
  • Opción C: en varios días da semana.

Con flexibilidade:

Utilízanse recursos accesibles, na creación dos produtos ofrécense alternativas, non existe un formato ríxido.
Neste caso a complexidade do reto vén determinado polo desempeño do alumnado.

Actividades individuais.

No apartado correspondente ás tarefas individuais ("2.2. Agora ti" e "3.5. Antes de rematar") recóllense varias actividades con diferentes características, procedemento de resolución, tipoloxía e nivel de dificultade, coa intención de que o alumnado poida escoller segundo o seu criterio calquera das actividades propostas. Será a persoa docente a que decida, se así o estima, o número de tarefas que debe resolver o alumnado.

No diario de aprendizaxe existen apartados específicos para que a alumna e o alumno comente as actividades que realizou en cada fase.

Reto.

Para resolver o reto, o alumnado debe ir elaborando produtos que, recompilados, formarán parte da decoración dos corredores nas diferentes conmemoracións (Hórreos para as Letras Galegas) así como da feira artística que deben crear as alumnas e alumnos de xeito cooperativo.

Na planificación das creacións do alumnado tivéronse en conta factores como as características do material, a seguridade e a dificultade de elaboración. Os elementos necesarios para crear as obras artísticas son recursos de uso habitual para o alumnado ou sinxelos de conseguir, así como económicos.

Para algunhas actividades da Fase 3,  "3.3. Arte de píxel" e "3.4. Warhol á galega " cítanse catro aplicacións informáticas de tratamento de texto e imaxe (Piskel for kids, LibreOffice Draw, Gimp e Excalidraw), que se recomendan por ser libres, gratuítas e estar dispoñibles para diferentes sistemas operativos. Esta proposta vai acompañada do correspondente videotitorial de uso, adaptado á idade do alumnado e ás características do reto. A persoa docente pode tomar a decisión de usar estas ou outras aplicacións informáticas, así como plataformas online segundo os seus propios criterios.

Ofrecer un itinerario para acadar o reto que supoña non utilizar medios dixitais non é posible porque así está recollido na programación modelo, de referencia para o deseño desta situación de aprendizaxe. Os centros docentes que non conten cos recursos necesarios, como equipamento informático, poden solicitar estes recursos ao CAFI ou CFR que corresponda.

Durante o desenvolvemento do REA ofrécense propostas de traballo con diferentes niveis de esixencia cognitiva.

No caso concreto deste REA  o modelo de programación de Proens condiciona o deseño do reto na situación de aprendizaxe.

O profesorado pode orientar e recomendar actividades.

Diario de aprendizaxe

O diario de aprendizaxe ofrécese como unha proposta de guía de reflexión (non avaliable) para o propio alumnado. Busca que recapaciten sobre as súas aprendizaxes e a maneira na que eles aprenden (estreitamente ligado ca competencia aprender a aprender). Pero é tamén para o profesorado xa que aínda que non sexa unha actividade avaliable, a revisión dos diarios de aprendizaxe pode servir para guiar e reorientar a nosa práctica docente e adaptarse mellor ás características do noso alumado.

No mesmo se responden cuestións relativas ás aprendizaxes adquiridas e ao proceso e valoración das mesmas. O alumnado ao rematar cada unha das fases ten unha "chamada" ao diario.

O diario está pensado para poder utilizalo de diversas maneiras, (tanto de maneira dixital como a man e de maneira completa ou segmentada por fases) como o docente decida:

  • O diario pódese imprimir en formato "libro" en A5, un tamaño razoable e funcional, co fin de que poidan cubrir nun momento da sesión a fase que se considere.
  • O diario pódese imprimir por fases e ser entregado segmentado como se fose unha ficha a realizar ao finalizar cada fase.
  • O diario pódese completar e editar directamente no ordenador, coma unha tarefa a desenvolver na casa ou no tempo libre e posteriormente ser entregado ao rematar cada fase (se é segmentado) ou ao finalizar á situación de aprendizaxe (arquivo enteiro).

Feito con eXeLearning (Nova xanela)