Orientacións e recomendacións de uso
Algunhas recomendacións para o uso deste recurso na aula son:
Recursos materiais necesarios
Recomendamos a previa selección das novas, e webs específicas facendo un filtrado cara a seleccionar aquela información o máis real posible.
Os textos literarios que se proporcionen deberán respectar a licenzas de autoría e así facerllo saber ao alumnado.
Proposta de agrupamentos para actividades grupais
Neste REA propóñense actividades individuais e grupais, considerando as seguintes premisas:
É recomendable a creación de grupos de 3-5 alumnos/as, de xeito que elixan, ou se asignen polo profesorado cada un dos retos propostos. Logo, terán que expoñer o seu resultado ao resto de compañeiras/os.
O groso do traballo será realizado en actividades grupais onde se pretende que o alumnado traballe de forma cooperativa e colaborativa. Con isto, procuramos que aprendan a coordinarse na realización de tarefas e aumenten a súa autonomía persoal. Debemos procurar que os grupos sexan diversos e heteroxéneos, na procura do traballo en equipo, para que o alumnado aprenda a tomar decisións e accións conxuntamente, promovendo a “democracia de grupo”. Para iso, recoméndase ao profesorado que implemente este REA na súa aula considerando as seguintes pautas:
- Organiza ao teu alumnado en función das súas diferentes capacidades, para crear equipos nos que cada un pon o seu gran de área, dende os máis proactivos, líderes, organizativos aos máis pasivos, non colaborativos, etc.
- Asigna a cada alumno/a unha función no grupo na que amose as súas capacidades.
- Crea un clima de traballo positivo e participativo, poñendo en valor os progresos e aconsellando nas dificultades.
Produtos finais
No noso REA en concreto, o producto final é un tríptico que contén varias actividades: a elaboración dun poema con temática sobre o turismo poñendo en valor aspectos como o respecto ao patrimonio, o turismo sostible, ou código de boas prácticas no que se refire ao turismo; a elaboración dunha lenda/texto narrativo situada en Santiago ou na localidade onde se atope o alumnado e, por último, unha descripción dun conxunto de actividades que se poden realizar en Santiago ou noutra localidade. A presentación deste produto final pode ser de diversas maneiras incidindo así no concepto DUA como poderían ser: unha gravación audacity, un enlace a través de códigos QR, un traballo de exposición en formato texto, un vídeo...
Enfoque multinivel do reto
Dentro deste recurso educativo podemos levar a cabo un enfoque multinivel dos retos e tamén do produto final (tríptico turístico).
O tríptico ten que promover a vosa localidade dun xeito respectuoso co medio e coas persoas que alí habitan. Hai que ter en conta o concepto de "turismo devagar" e incluír os seguintes tres elementos:
- Unha lenda (narración). O alumnado preguntará na casa que lendas coñecen e traerá un resumo á aula para compartir co resto do grupo. Esta lenda pode estar en formato escrito ou mesmo en audio ou vídeo.
- Unha descrición (poema ou canción) da localidade con recursos literarios. Poderá empregarse tamén o formato de audio ou vídeo como variable ao escrito ou como formato único.
- Pequenos textos informativos sobre actividades que se poden facer na localidade ou arredores, sobre os lugares de interese e sobre produtos típicos da zona. Do mesmo xeito que nos casos anteriores, este elemento poderá realizarse en formato de audio ou vídeo.
Respectando o enfoque multinivel, este tríptico non ten que ser un produto final cun formato único escrito, senón que pode ser enfocado a través da utilización de todos aqueles recursos audiovisuais cos que conte o centro educativo (gravación de vídeo, audio, podcast…).
Ademais, como contido extra, o alumnado poderá deseñar un slogan, un código de boas condutas para visitantes ou incluír unha curiosidade sobre o lugar onde viven.
Cando pensamos nun tríptico turístico, imaxinamos o formato impreso unicamente, mais, podemos ofrecer diferentes posibilidades ao noso alumnado co fin de axudar na realización do reto. Por iso, outras posibilidades serían: un vídeo, unha gravación (audio) ou mesmo unha presentación en formato dixital; sempre engadindo os tres elementos mencionados, sexa cal sexa o formato elixido.