Criterios de avaliación e mínimos de consecución
Lembramos que os criterios de avaliación que aquí se amosan son os que conteñen a unidade didáctica 4 e a unidade didáctica 5 de PROENS. Pode haber criterios de avaliación (CA) que aparezan máis dunha vez debido a que poden ter mínimos de consecución variados tamén un peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.
| Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación |
Unidad didáctica (Proens) |
% (Orientación de Proens) |
|---|---|---|---|---|
| CA3.4: Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura. |
Redacta un resumo de textos narrados con coherencia e claridade |
Proba escrita | 4 | 6 |
| CA5.6: Escoitar e ler textos literarios adecuados á súa idade, que recollan diversidade de autores e autoras, especialmente da literatura galega, relacionándoos en función dos temas e de aspectos elementais de cada xénero literario, e interpretándoos, e relacionándoos con outras manifestacións artísticas ou culturais de maneira acompañada. |
Identifica e clasifica textos segundo o seu formato literario: prosa, poesía. |
Proba escrita | 4 | 5 |
| CA5.7: Producir, de maneira progresivamente autónoma, textos sinxelos individuais ou colectivos con intención literaria, reelaborando con creatividade os modelos dados, en distintos soportes e complementándoos con outras linguaxes artísticas. |
Redacta un texto narrativo con intención literaria, cunha trama e personaxes definidos. |
Proba escrita | 4 | 6 |
| CA5.9: Coñecer os diferentes tipos de textos literarios da tradición oral: poemas, cancións, contos, refráns e adiviñas. |
Identifica textos literarios narrativos fronte a textos instructivos ou informativos |
Proba escrita | 4 | 6 |
| CA6.2: Producir en galego textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición. |
Elabora textos narrativos en prosa nos que da voz aos personaxes |
Proba escrita | 4 | 6 |
| CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. |
Identifica os determinantes nun texto narrativo breve. |
Proba escrita | 4 | 8 |
| CA2.1: Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais básicos. | Expresa unha valoración emocional sobre unha breve historia narrada |
Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA2.5: Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir de experiencias e interaccións orais próximas. |
Resume un texto narrativo breve, con vocabulario axeitado. |
Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA3.2: Comprender distintos tipos de textos en lingua galega valorando a lectura como medio para ampliar o vocabulario e como gozo persoal. |
Interésase polo final de textos narrativos antes de lelos. |
Táboa de indicadores | 4 | 5 |
| CA3.9: Acadar as destrezas e competencias lingüísticas a través do uso da lingua escrita. |
Amosa lectura fluída en textos literarios narrativos |
Táboa de indicadores | 4 | 5 |
| CA4.5: Ler de maneira autónoma textos de diversas fontes, autores e autoras da literatura galega, axustados aos seus gustos e intereses avanzando na construción da súa identidade lectora. |
Utiliza regularmente os momentos de lectura de xeito adecuado |
Táboa de indicadores | 4 | 5 |
| CA4.6: Compartir oralmente a experiencia de lectura participando, de forma autónoma, en comunidades lectoras de ámbito escolar. |
Aporta opinións persoais nos debates literarios |
Táboa de indicadores | 4 | 5 |
| CA5.1: Ler de maneira autónoma textos de diversos autores e autoras axustados aos seus intereses, facendo valoracións persoais das obras literarias de forma guiada para fomentar o gusto pola lectura e avanzar na construción da súa identidade lectora. |
Manifesta preferencias por tipo de narrativa ou autor/a. |
Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA5.3: Valorar os textos literarios en calquera lingua e a literatura en xeral e especialmente en lingua galega, como vehículo de comunicación e como recurso de gozo persoal, utilizando a lectura como fonte de lecer e información. |
Rexistra un número de lecturas suficiente, marcado no comezo de curso. |
Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA5.4: Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e as virtuais, como escenario de actividades literarias compartidas. |
Coñece o funcionamento da biblioteca, e a súa organización para buscar fondos e recursos |
Táboa de indicadores | 4 | 6 |
| CA5.5: Incorporar a lectura expresiva e a comprensión e interpretación de textos literarios narrativos, líricos e dramáticos na práctica escolar. |
Participa activamente en representacións lidas e escenificacións teatrais. |
Táboa de indicadores | 4 | 5 |
| CA6.4: Revisar e mellorar os textos propios e alleos e emendar algúns problemas de comprensión lectora, de maneira progresivamente autónoma, a partir da reflexión metalingüística e interlingüística e usando a terminoloxía básica adecuada. |
Revisa e mellora textos narrativos previamente elaborados |
Táboa de indicadores | 4 | 8 |
| CA3.4: Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura. |
Analiza a métrica e a rima dun poema. | Proba escrita | 5 | 10 |
| CA5.7: Producir, de maneira progresivamente autónoma, textos sinxelos individuais ou colectivos con intención literaria, reelaborando con creatividade os modelos dados, en distintos soportes e complementándoos con outras linguaxes artísticas. |
Produce textos literarios expresando as súas emocións. |
Proba escrita | 5 | 8 |
| CA5.8: Recoñecer e interpretar recursos básicos da linguaxe literaria e diferenza das principais convencións formais dos xéneros. |
Recoñece algún recurso literario. | Proba escrita | 5 | 8 |
| CA6.2: Producir en galego textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición. |
Escribe progresivamente sen faltas de ortografía progresando nas normas gramaticais. |
Proba escrita | 5 | 8 |
| CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. |
Recoñece algunhas categorías gramaticais |
Proba escrita | 5 | 8 |
| CA2.3: Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos |
Recita poemas de maneira autónoma de xeito coherente. |
Táboa de indicadores | 5 | 8 |
| CA4.5: Ler de maneira autónoma textos de diversas fontes, autores e autoras da literatura galega, axustados aos seus gustos e intereses avanzando na construción da súa identidade lectora. |
Le poesía con correcta entoación e ritmo | Táboa de indicadores | 5 | 8 |
| CA4.6: Compartir oralmente a experiencia de lectura participando, de forma autónoma, en comunidades lectoras de ámbito escolar. |
Expresa a súa valoración sobre poemas e cancións. |
Táboa de indicadores | 5 | 7 |
| CA5.2: Compartir a experiencia de lectura, en soportes diversos, participando en comunidades lectoras no ámbito escolar ou social. |
Comparte a lectura a través de comunidades lectoras. |
Táboa de indicadores | 5 | 7 |
| CA5.3: Valorar os textos literarios en calquera lingua e a literatura en xeral e especialmente en lingua galega, como vehículo de comunicación e como recurso de gozo persoal, utilizando a lectura como fonte de lecer e información. |
Manifesta preferencias dentro do mundo da poesía |
Táboa de indicadores | 5 | 6 |
| CA5.4: Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e as virtuais, como escenario de actividades literarias compartidas. |
Participa activamente en foros literarios | Táboa de indicadores | 5 | 8 |
| CA5.5: Incorporar a lectura expresiva e a comprensión e interpretación de textos literarios narrativos, líricos e dramáticos na práctica escolar. |
Emprega tono e actitude axeitadas nas representacións literarias lidas ou interpretadas. |
Táboa de indicadores | 5 | 7 |
| CA5.6: Escoitar e ler textos literarios adecuados á súa idade, que recollan diversidade de autores e autoras, especialmente da literatura galega, relacionándoos en función dos temas e de aspectos elementais de cada xénero literario, e interpretándoos, e relacionándoos con outras manifestacións artísticas ou culturais de maneira acompañada. |
Expresa emocións coa lectura e audición de textos literarios poéticos e cancións, con relación ao seu contido. |
Táboa de indicadores | 5 | 7 |
| Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores | ||||