Eixes da proposta didáctica
Esta proposta didáctica, centrada nas noticias e na creación dun programa de televisión coa temática do medioambiente, desenvólvese arredor de diferentes eixes, nos que alumnado terá que acadar variados aprendizaxes e habilidades, que o irán encamiñando á consecución das competencias clave.
Comprensión e análise de noticias en diversos medios, no que o alumnado terá que:
- Identificar as características das noticias (titular, entradilla, corpo...) e os tipos de noticias segundo a súa temática (medioambiental, política...).
- Comprender o propósito e as funcións que teñen as noticias na sociedade na que vivimos.
- Coñecer o propósito dos medios de comunicación.
- Aprender a identificar a veracidade dos contidos que aparecen nas noticias contrastando a información en diferentes fontes.
Comprensión de textos escritos, no que o alumnado terá que:
- Desenvolver habilidades para comprender textos de diversa índole, inferir significados e recoñecer detalles.
- Aprender a extraer a información principal dunha noticia usando técnicas de lectura rápida, palabras chave, etc.
- Comprender o que están lendo en relación ao REA á hora de poder realizar reflexións, exercicios concretos que se lles solicita, etc.
Produción de textos escritos, no que o alumnado terá que:
- Practicar a escritura de noticias a partir das estruturas proporcionadas pola persoa titora.
- Desenvolver habilidades na redacción, de tal xeito que a información a transmitir sexa clara, concisa, obxectiva, estea contrastada e non presente linguaxe discriminatoria.
- Fomento da creatividade á hora de elaborar a noticia de cada sección.
Comprensión de textos orais, no que o alumnado terá que:
- Extraer información para a realización de exercicios máis concretos relacionados co uso dos signos de puntuación, realización dunha boa exposición oral, ...
Produción de textos orais, no que o alumnado terá que:
- Aprender técnicas de exposición oral á hora de transmitir ao público a noticia da súa sección.
- Practicar a dicción, entoación e a fluidez previas á hora de realizar a gravación.
- Traballar en equipo de forma cooperada, de forma que todos os presentadores da noticia sigan unha mesma liña.
Produción de contidos audiovisuais e uso de ferramentas TIC, na que o alumando terá que:
- Aprender quen forma parte do equipo humano de televisión e como se van dividir eses roles nas distintas gravacións.
- Aprender o manexo básico dun editor de vídeo para a montaxe do programa.
- Saber buscar material con licenzas libres para o programa, de tal forma que se respecten os dereitos de autor.
Colaboración na consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS) e á súa conexión co mundo real, en concreto, o ODS 12, que ten como obxectivo garantir un consumo e produción sostible. Para iso, a través deste REA traballamos con información relativa ao excesivo lixo que producimos, ás dificultades para a súa reciclaxe e tentamos que o alumnado se vaia concienciando do problema desta sobreprodución e, dalgún xeito, sexan quen de tomar decisións que favorezan cambios no seu comportamento como consumidores, así como poder recoñecer aquelas empresas que teñen presente este obxectivo no seu xeito de producir.