Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

A continuación aparecen reflectidos os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación en base á proposta do aplicativo PROENS para esta materia en 5º de Educación Primaria.

Códigos CA Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidad didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)
CA2.6 Valorar os medios de comunicación social como instrumento de aprendizaxe e de acceso a informacións e experiencias doutras persoas. Respecta os medios de comunicación como transmisores de información. TI 9 15
CA2.7 
Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios e os abusos de poder a través da palabra identificados mediante a reflexión grupal acompañada sobre distintos aspectos, verbais e non verbais, que rexen a comunicación, tendo en conta unha perspectiva de xénero. Rexeita os usos lingüísticos que se poidan producir nos medios de comunicación. TI 9 15
CA3.3 Utilizar estratexias para a comprensión lectora de textos de diversa tipoloxía, identificando palabras clave e anticipando hipóteses. Explica por escrito a información obtida en noticias sinxelas.

PE

(Non incluída no REA)

9 20
CA3.10 Construír, a través da linguaxe, un
pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos.
Emprega o pensamento crítico para rexeitar posibles discriminacións que poidan existir na prensa escrita, a través da valoración dun texto de prensa seleccionado.

PE

(Non incluída no REA)

9 15
CA4.4 Adoptar hábitos de uso crítico, seguro, sustentable e saudable no uso das tecnoloxías dixitais da información e comunicación para a procura e tratamento da información de modo eficiente e responsable. Amosa hábitos seguros en internet. TI 9 15
CA6.6 Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, para favorecer unha comunicación máis eficaz. Recoñece algunhas categorías
gramaticais, especialmente as
preposicións, conxuncións e adverbios.

PE

(Non incluída no REA)

9 20
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación concrétanse as actividades/retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
CA3.3 - Utilizar estratexias para a comprensión lectora de textos de diversa tipoloxía, identificando palabras clave e anticipando hipóteses.

Fase 2.2. ¡A escribir!

Fase 3.1. Redactando noticias

Fase 4. Preparamos nuestro guion

Rúbrica

Lista de control

Modelo "Guion minutado"

CA3.10 - Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e
prexuízos.

Fase 2.2. Análisis de la noticia

Ligazón a noticia

CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, para favorecer unha comunicación máis eficaz.

3.2. Gramática manipulativa

Qué símbolo representa...?

Actividades multinivel

Relevos gramaticales

3.3. Ortografía

Componiendo palabras

Las cinco estaciones

Autocorrección

Modelos

Feedback docente

CA2.6 - Valorar os medios de comunicación social
como instrumento de aprendizaxe e de acceso a
informacións e experiencias doutras persoas

Fase 2. Nuestro programa: mapa mental mudo

Fase 2. 2. ¡A escribir!

Fase 4.2. Hacemos memoria

Mapa mental mudo

Rúbrica

Autocorrección

CA2.7 - Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios
e os abusos de poder a través da palabra identificados mediante a reflexión grupal acompañada sobre distintos aspectos, verbais e non verbais, que rexen a comunicación, tendo en conta
unha perspectiva de xénero.

Fase 2.2. Análisis de la noticia

Fase 3.1. Redacta la noticia.

Modelo

CA4.4 - Adoptar hábitos de uso crítico, seguro, sustentable e saudable no uso das tecnoloxías
dixitais da información e comunicación para a procura e tratamento da información de modo eficiente e responsable.

Fase 3. En busca de información

Fase 3. Actividad grupal: relevante e impactante

Fase 4. Imagen y sonido

Modelo "selección de noticias"

Feito con eXeLearning (Nova xanela)