- C5 - Estratexias de recoñecemento de abusos de poder e prácticas discriminatorias pola linguaxe, a través da reflexión grupal.
- C6 - Uso dunha linguaxe non discriminatoria e respectuosa coas diferenzas e coa perspectiva de xénero.
|
Bloque 1 |
- C2.2 - Xéneros discursivos
- C2.2.3 - Utilización dun vocabulario adaptado ao nivel sobre diferentes temáticas para unha mellor comunicación oral en distintas situacións.
- C2.2.4 - Estratexias para a coherencia, cohesión e adecuación na produción e reprodución oral de textos.
- C2.3 - Procesos: interacción oral
- C2.3.1 - Estratexias para a utilización da linguaxe oral como instrumento de comunicación e aprendizaxe: escoitar, recoller datos, preguntar, expoñer ideas.
- C2.3.2 - Interacción oral adecuada en situacións de aula e en contextos formais pautados con respecto ás estratexias de cortesía lingüística.
- C2.3.3 - Participación activa en situacións de comunicación, espontáneas e dirixidas, utilizando un discurso coherente, ordenado e lóxico, e mobilizando a empatía na escoita e na expresión para transmitir necesidades, vivencias e emocións propias e alleas.
- C2.3.4 - Estratexias de escoita activa e asertiva para a resolución dialogada de conflitos, utilizando unha linguaxe oral non discriminatoria, con propostas propias e tendo en conta a perspectiva de xénero.
- C2.4 - Procesos: comprensión oral
- C2.4.1 - Comprensión e expresión de mensaxes verbais e non verbais.
- C2.4.4 - Comprensión global e específica de textos orais de diversa tipoloxía atendendo á forma da mensaxe (descritivos, narrativos, dialogados, expositivos) e á súa intención comunicativa (informativos, literarios e prescritivos), desenvolvendo unha valoración crítica e detectando usos discriminatorios da linguaxe verbal e non verbal.
- C2.5 - Procesos: produción oral
- C2.5.3 - Elaboración de textos orais axeitados ao nivel, con utilización correcta dos elementos da prosodia e non verbais, empregando unha linguaxe non discriminatoria e respectuosa coas diferenzas.
|
Bloque 2 |
- C3.2 - Xéneros discursivos
- C3.2.2 - Intención comunicativa e claves da tipoloxía textual básica: narración, descrición, diálogo, exposición e argumentación breve.
- C3.2.4 - Estratexias elementais para a coherencia, cohesión e adecuación dos textos escritos.
- C3.2.6 - Construción do pensamento crítico a través da lingua para evitar a discriminación.
- C3.3 - Procesos: comprensión lectora
- C3.3.2 - Estratexias de identificación e valoración do sentido global do texto, de integración da información explícita e de realización de inferencias para superar o sentido literal de textos en fontes documentais diversas en procesos de comprensión de textos escritos.
- C3.3.6 - Comprensión global e específica de distintos tipos de texto atendendo á forma da mensaxe (descritivos, narrativos, dialogados, expositivos) e á súa intención comunicativa (informativos, literarios e prescritivos), desenvolvendo unha valoración crítica destes.
- C3.4 - Procesos: produción escrita
- C3.4.1 - Elaboración de textos, con presentación coidada e con intención comunicativa e creatividade.
|
Bloque 3 |
- C4.6 - Comunicación creativa do coñecemento, con recoñecemento da autoría e respecto pola propiedade intelectual.
|
Bloque 4 |
- C6.12 - Recoñecemento das distintas clases de palabras e características do seu uso en situacións concretas de comunicación (substantivo, verbo, adxectivo, preposición, adverbio, pronomes e artigos) e utilización das regras ortográficas e de puntuación.
|
Bloque 6 |
| Contidos unidade 8 |
Bloques da materia |
- C2.2 - Xéneros discursivos
- C2.2.2 - Elementos básicos de contido en textos orais (tema, fórmulas fixas, léxico, inferencias de información).
- C2.3 - Procesos: interacción oral
- C2.3.1 - Estratexias para a utilización da linguaxe oral como instrumento de comunicación e aprendizaxe: escoitar, recoller datos, preguntar, expoñer ideas.
- C2.3.3 - Participación activa en situacións de comunicación, espontáneas e dirixidas, utilizando un discurso coherente, ordenado e lóxico, e mobilizando a empatía na escoita e na expresión para transmitir necesidades, vivencias e emocións propias e alleas.
- C2.3.4 - Estratexias de escoita activa e asertiva para a resolución dialogada de conflitos, utilizando unha linguaxe oral non discriminatoria, con propostas propias e tendo en conta a perspectiva de xénero.
- C2.5 - Procesos: produción oral.
- C2.5.2 - Construción, e comunicación e valoración crítica de coñecemento mediante a produción relativamente autónoma de textos orais e multimodais.
- C2.5.3 - Elaboración de textos orais axeitados ao nivel, con utilización correcta dos elementos da prosodia e non verbais, empregando unha linguaxe non discriminatoria e respectuosa coas diferenzas.
|
Bloque 2 |
- C3.2 - Xéneros discursivos
- C3.2.2 - Intención comunicativa e claves da tipoloxía textual básica: narración, descrición, diálogo, exposición e argumentación breve.
- C3.3 - Procesos: comprensión lectora
- C3.3.3 - Elementos gráficos, textuais e paratextuais progresivamente complexos que favorecen a comprensión antes, durante e despois da experiencia lectora.
- C3.3.5 - Valoración da lectura como medio para ampliar o vocabulario e consolidar a ortografía correcta.
- C3.3.7 - Uso da biblioteca para a lectura dos libros propostos, na procura de información e utilización desta como fonte de información e lecer.
- C3.3.9 - Estratexias para detectar usos discriminatorios da linguaxe verbal e icónica en textos escritos.
- C3.4 - Procesos: produción escrita
- C3.4.2 - Estratexias elementais, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición de textos escritos e multimodais de relativa complexidade, con distintos propósitos comunicativos.
- C3.4.8 - Uso dunha linguaxe non discriminatoria e respectuosa coas diferenzas.
|
Bloque 3 |
- C6.8 - Estratexias de revisión e modificación de textos para mellorar a súa comprensión a través do uso de recursos lingüísticos apropiados.
- C6.9 - Estratexias elementais para o uso progresivamente autónomo de dicionarios, en distintos soportes.
- C6.12 - Recoñecemento das distintas clases de palabras e características do seu uso en situacións concretas de comunicación (substantivo, verbo, adxectivo, preposición, adverbio, pronomes e artigos) e utilización das regras ortográficas e de puntuación.
- C6.13 - Procedementos elementais de adquisición e enriquecemento de vocabulario a través dos textos.
|
Bloque 6 |