Criterios de avaliación e mínimos de consecución
| Códigos CA | Criterios de avaliación | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación | Unidad didáctica (Proens) |
% (Orientación de Proens) |
| CA1.3 | Identificar as distintas linguas empregadas na súa contorna, valorando a diversidade cultural próxima. |
Recoñece o castelán, o galego e o inglés en textos escritos. | PE (Non incluída no REA) |
Unidade 2 |
53.5 % |
| CA3.1 | Ler de maneira silenciosa e en voz alta textos escritos e multimodais sinxelos, identificando o sentido global e a información relevante, realizando inferencias a partir de estratexias básicas de comprensión antes, durante e despois da lectura de maneira acompañada e superando a interpretación literal. |
Resume correctamente un breve texto de 100/150 palabras adaptado á súa idade. |
Unidade 2 |
||
| CA3.2 | Comprender distintos tipos de textos valorando a lectura como medio para ampliar o vocabulario e como gozo persoal. | Diferencia textos escritos pola súa intención: literarios ou informativos. |
Unidade 2 |
||
| CA3.6 | Producir textos escritos e multimodais coherentes e sinxelos, en distintos soportes, a partir do modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da cohesión textual e mobilizando estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, textualización, revisión e edición. |
Redacta textos breves de 100/150 palabras con redacción correcta e vocabulario non repetitivo. Escribe un breve texto instrutivo de forma comprensiva. |
Unidade 2
Unidade 1 |
||
| CA3.7 | Elaborar textos escritos e multimodais coherentes, en distintos soportes, integrando recursos gráficos ou paratextuais que faciliten a comprensión do sentido global e da información relevante. | Elabora documentos dixitais con redacción correcta e presentación acompañada de imaxes de maneira equilibrada. |
Unidade 2 |
||
| CA6.1 | Comparar aspectos básicos das linguas do ámbito escolar e social para acadar unha competencia comunicativa integrada. | Recoñece en textos transcritos conversas entre iguais, comparadas con conversas docente/discente. |
Unidade 2 |
||
| CA6.6 | Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, para favorecer unha comunicación máis eficaz. |
Identifica os nomes nun texto escrito. Escribe texto breve con acentuación correcta. |
Unidade 2 Unidade 1 |
||
| CA6.7 | Sistematizar a adquisición de vocabulario a través dos textos. |
Recoñece significado da totalidade dos nomes dun texto de 100/150 palabras, a través do contexto ou con axuda dixital ou de dicionario. Reelabora cun vocabulario adecuado textos instrutivos lidos previamente. |
Unidade 2
Unidade 1 |
||
| CA1.1 | Mostrar interese e respecto polas distintas linguas e variedades dialectais, incluídas as linguas de signos, identificando as características fundamentais das da súa contorna xeográfica, así como algúns trazos dos dialectos e linguas familiares do alumnado. |
Amosa a mesma consideración polo Recoñece nas conversas ás persoas interlocutoras en castelán con entorno familiar non galego. |
TI
|
Unidade 1
Unidade 2 |
|
| CA1.2 | Detectar, de xeito guiado, con autonomía crecente e en contextos próximos, prexuízos e estereotipos lingüísticos frecuentes, ofrecendo alternativas e valorando a pluralidade lingüística do mundo como unha fonte de riqueza cultural. |
Usa unha linguaxe respectuosa e inclusiva nas conversas co resto da clase. |
Unidade 2 |
||
| CA1.3 | Identificar as distintas linguas empregadas na súa contorna, valorando a diversidade cultural próxima. |
Recoñece na conversa o galego, o castelán e o inglés. |
Unidade 1 |
||
| CA1.5 | Usar unha linguaxe respectuosa coas diferenzas persoais, culturais e coa perspectiva de xénero. |
Trata con consideración a todo o alumnado con lingua ou cultura familiar diferente. Emprega unha linguaxe respectuosa con todas as persoas do grupo. |
Unidade 1
Unidade 2 |
||
| CA2.1 | Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais básicos. | Resume unha comunicación oral breve. |
Unidade 1 |
||
| CA2.2 | Utilizar de xeito efectivo a linguaxe oral: escoitar con atención, recoller datos, preguntar, repreguntar e un vocabulario adaptado ao nivel. | Respecta as quendas nas conversas en grupo. |
Unidade 2 |
||
| CA2.4 | Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional. |
Intervén activamente en conversas de grupo reducido: escoita outras intervencións; manifesta opinión propia. Expresa opinión en conversas grupais de maneira activa. |
Unidade 1
Unidade 2 |
||
| CA3.5. | Adquirir eficacia lectora mediante unha planificación sistemática de mellora e o gusto pola lectura. | Aproveita o momento lector con regularidade. Resume oralmente un texto de aproximadamente 50 palabras lido en 60''. |
Unidade 1 |
||
| Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores | |||||