Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica baséase nos eixes da materia "Matemáticas" de 1º de ESO, traballa fundamentalmente o sentido da medida e o espacial ademais do socioafectivo facendo fincapé nos seguintes aspectos:

  • As matemáticas como instrumento para explicar e comprender a nosa contorna.
  • Aprendizaxe a través da resolución de problemas e a exploración de distintos procesos para obter solucións.
  • Desenvolvemento do pensamento computacional e a modelización de situacións.
  • Conexión das matemáticas con outras materias e en situacións reais.
  • Interconexión dos diferentes conceptos matemáticos.
  • Fomento do traballo en equipo e individual.
  • Uso de distintas metodoloxías con uso de material manipulativo e de ferramentas tecnolóxicas.
  • Perspectiva socioemocional, diminución das actitudes negativas cara á materia, a normalización dos erros, e a toma de decisións informadas e responsables.
  • Fomento das matemáticas inclusivas.
  • Comunicación de forma individual e colectiva de procesos e conceptos matemáticos coa terminoloxía matemática axeitada.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA, en relación coa programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de "Matemáticas" de 1º de ESO, contextualízase nas unidades didácticas "Unidades de medida. Sistema métrico decimal",  "Figuras planas", "Perímetros e áreas" e "Matemáticas para a vida en sociedade".

O recurso englóbanse fundamentalmente nos  bloques de contidos 2. "Sentido da medida", 3. "Sentido espacial" e 6. "Sentido socioafectivo".

Contidos Bloque da materia
  • C2.1 Magnitude.
    • C2.1.1 Recoñecemento das magnitudes e das súas diferentes unidades de medida. Uso dos factores de conversión.
    • C2.1.2 Elección das unidades e operacións adecuadas en problemas que impliquen medida.
    • C2.1.3 Estimación de medidas coa precisión adecuada a cada situación.
    • C2.1.1 Dedución, interpretación e aplicación das principais fórmulas para obter lonxitudes e áreas en formas planas.
  • C2.2 - Medición.
    • C2.2.1 - Dedución, interpretación e aplicación das principais fórmulas para obter lonxitudes e áreas en formas planas.
Bloque 2
  • C3.1 - Figuras xeométricas de dúas e tres dimensións.
    • C3.1.1 - Descrición de figuras planas e dos seus elementos característicos: ángulos, rectas e puntos notables.
    • C3.1.2 - Clasificación das figuras xeométricas planas en función das súas propiedades ou características.
    • C3.1.3 - Construción de figuras xeométricas con ferramentas manipulativas e dixitais, como programas de xeometría dinámica, realidade aumentada etc.
Bloque 3
  • C6.1 - Crenzas, actitudes e emocións.
    • C6.1.1 - Fomento da curiosidade, da iniciativa, da perseveranza e da resiliencia cara á aprendizaxe das matemáticas.
    • C6.1.2 - Recoñecemento das emocións que interveñen na aprendizaxe como a autoconciencia e a autorregulación.
    • C6.1.3 - Desenvolvemento da flexibilidade cognitiva para aceptar un cambio de estratexia cando sexa necesario e transformar o erro nunha oportunidade de aprendizaxe.
  • C6.2 - Traballo en equipo e toma de decisións.
    • C6.2.1 - Técnicas cooperativas para optimizar o traballo en equipo e compartir e construír coñecemento matemático.
    • C6.2.2 - Condutas empáticas e estratexias de xestión de conflitos.
  • C6.3 - Inclusión, respecto e diversidade.
    • C6.3.1 - Promoción de actitudes inclusivas e aceptación da diversidade presente na aula e na sociedade.
    • C6.3.2 - Recoñecemento da contribución das matemáticas ao desenvolvemento dos distintos ámbitos do coñecemento humano desde unha perspectiva de xénero.
Bloque 6

Así, este recurso trata específicamente os seguintes obxectivos da materia:

Obxectivos Descrición
OBX 1 Interpretar, modelizar e resolver problemas da vida cotiá e propios das matemáticas aplicando diferentes estratexias e formas de razoamento para explorar distintas maneiras de proceder e obter posibles solucións.
OBX 3 Formular e comprobar conxecturas sinxelas ou expor problemas de forma autónoma, recoñecendo o valor do razoamento e a argumentación para xerar novos coñecementos.
OBX 4 Utilizar os principios do pensamento computacional organizando datos, descompoñendo en partes, recoñecendo patróns, interpretando, modificando e creando algoritmos para modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz.
OBX 5 Recoñecer e utilizar conexións entre os diferentes elementos matemáticos interconectando conceptos e procedementos para desenvolver unha visión das matemáticas como un todo integrado.
OBX 6
Identificar as matemáticas implicadas noutras materias e en situacións reais susceptibles de ser abordadas en termos matemáticos, interrelacionando conceptos e procedementos para aplicalos en situacións diversas.
OBX 7 Representar, de forma individual e colectiva, conceptos, procedementos, información e resultados matemáticos usando diferentes tecnoloxías, para visualizar ideas e estruturar procesos matemáticos.
OBX 9
Desenvolver destrezas persoais identificando e xestionando emocións, poñendo en práctica estratexias de aceptación do erro como parte do proceso de aprendizaxe e adaptándose ante situacións de incerteza para mellorar a perseveranza na consecución de obxectivos e o gozo na aprendizaxe das matemáticas.
OBX 10
Desenvolver destrezas sociais recoñecendo e respectando as emocións e as experiencias dos demais, participando activa e reflexivamente en proxectos en equipos heteroxéneos con roles asignados para construír unha identidade positiva como estudante de matemáticas, fomentar o benestar persoal e grupal e crear relacións saudables.

A continuación inclúense os descritores das competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL) CCL1, CCL3, CCL5
Competencia plurilingüe CP1, CP3
Competencia matemática, en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM) STEM1, STEM2, STEM3, STEM4, STEM5
Competencia dixital (CD) CD1, CD2, CD3, CD5
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA1, CPSAA3, CPSAA4, CPSAA5
CC - Competencia cidadá CC2, CC3, CC4
Competencia emprendedora (CE) CE2, CE3
Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) CCEC1, CCEC3, CCEC4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)