Saltar navegación

2.2. Temporalización

Temporalización do REA

Este REA deseñouse para desenvolver en 35 sesións.  A proposta é que se imparta no segundo trimestre, a continuación do REA de álxebra.

Engloba os aspectos curriculares dos temas "Unidades de medida e SMD" (11 sesións), "Figuras planas" (11 sesións),  "Perímetros e áreas" (11 sesións) e o transversal "Matemáticas para a vida en sociedade" ( 2 sesións).

Estimación da temporalización recomendada para cada fase deste recurso:

Fase Seccións Para que? Temporalización
Descrición

1."Geometría tras las piedras"

Sesión de introdución e motivación sobre o reto: deseñar un panel descriptivo dun monumento. Posta en valor dos bens patrimoniais e das  súas sinalizacións. Vincular a xeometría e a medida a situacións reais (1).

Sesión sobre o desenvolvemento do traballo en equipo coa creación deste (1).

Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal.

2 sesións
Exploración (coñecementos previos) 2."Conectando piedras"

Sesións para conectar cos coñecementos de primaria sobre medida e xeometría: ángulos, triángulos, cuadriláteros, polígonos, círculo e circunferencia, área e perímetro de figuras planas. Contén unha actividade grupal para desenvolver nunha sesión: "El pendón".

Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal.

8 sesións
Conexión  3. "El pazo de mis sueños"

Sesións con actividades nas que se desenvolven os seguintes contidos e procedementos:

- Situacións da vida real nas que se utilizan medidas ou nas que aparecen elementos xeométricos.

- Selección e conversión de unidades, estimación de medidas.

- Identificación de elementos xeométricos en fachadas, deseño de figuras xeométricas con GeoGebra.

- Aplicacións do teorema de Pitágoras.

- Cálculos de áreas e perímetros sobre planos.

- Simetrías en figuras e edificios.

- Problemas sobre posicións de rectas, elementos e puntos notables dos triángulos.

- Uso de mapas para localización de lugares e medición de distancias.

Entre as anteriores hai actividades de distintos niveis:

- máis sinxelas, de aplicación directa de fórmulas,

- de ampliación de contidos (simetrías),

- problemas con enunciados máis complexos (con máis datos, con valores non enteiros, abertos...).

Estas actividades fomentan a modelización de edificios e a súa contorna con elementos xeométricos, unha premisa para a realización do reto final: o deseño do panel.

Contén unha actividade grupal para desenvolver nunha sesión: "El hórreo de los López".

Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal.

20 sesións
Reto final 4. Montando el panel con la llave G

Sesións para o traballo de campo (1), e a elaboración do panel en grupo (2). Proponse un exemplo, o pazo de Torres do Allo.

Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal.

3 sesións
Conclusión 5. Exposición del panel

Sesións vinculadas á síntese dos resultados obtidos e a avaliación destes.

Auto-reflexión, individual e en grupo, sobre a utilidade do aprendido e comunicación dos resultados aos compañeiros/as nunha exposición oral. A duración pode variar dependendo do número de grupos e do tempo que se dea a cada un deles. (1)

Proba escrita (1).

2 sesións

Feito con eXeLearning (Nova xanela)