Temporalización do REA
Este REA deseñouse para desenvolver en 23 sesións. A proposta é que se imparta ao inicio do primeiro trimestre.
Engloba os aspectos curriculares dos temas "Números naturais e potencias" (11 sesións), "Divisibilidade" (11 sesións) e o transversal "Matemáticas para a vida en sociedade" (1 sesión).
Estimación da temporalización recomendada para cada fase deste recurso:
| Fase | Seccións | Para que? | Temporalización |
|---|---|---|---|
| Descrición | 1. "N a la vista" |
Sesión de introdución e motivación sobre o reto: deseñar tres problemas xeolocalizados. Descríbese a formación de equipos, os retos, e o significado da palabra "problema" dentro dun contexto matemático. Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal. |
2 sesións |
| Exploración (coñecementos previos) | 2. "Entrada natural" |
Sesións para conectar cos coñecementos de primaria. Faise un repaso dos sistemas de numeración posicionais, a base destes e as operacións elementais, así como a orde na súa execución. Introdúcense os primeiros problemas contextualizados no litoral que precisan de operacións básicas para o seu desenvolvemento. Tamén inclúe un repaso da definición de potencia vinculada ao problema de exemplo do apartado 1: contar os grans de area do Universo. Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal. |
4 sesións |
| Conexión | 3. "Rumbo N" |
Sesións con actividades nas que se desenvolven os seguintes contidos e procedementos: - Modelización de situacións reais vinculadas ao litoral que se resolven mediante operacións básicas e divisibilidade. - Interpretación e aplicación de códigos alfanuméricos, operacións (sumas, restas, multiplicacións, divisións, potencias e raíces) e as súas propiedades. - Interpretación de múltiplos e divisores e do mcm e o mcd, incluíndo os algoritmos de cálculo destes. Entre as anteriores hai actividades de distintos niveis: - máis sinxelas de aplicación directa de algoritmos, - de ampliación de contidos (raíces non exactas), - problemas con enunciados máis complexos (máis lectura e datos, varias solucións ou solucións en forma de intervalo, abertos...). A maioría dos problemas preséntanse en forma de actividades grupais que serven de guía para os retos finais. Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal. |
10 sesións |
| Reto final | 4. "El tridente" |
Sesións para unha saída escolar para percorrer lugares costeiros (1), e a elaboración dos problemas en grupo (3). Proponse unha sesión para elaborar cada problema pero é posible que sexan necesarias máis Contén reflexións para anotar no Diario de Aprendizaxe de forma individual e grupal. |
4 sesións |
| Conclusión | 5. Cuéntame tus problemas |
Sesións vinculadas á síntese dos resultados obtidos e á avaliación destes. Auto-reflexión, individual e en grupo, sobre a utilidade do aprendido e comunicación dos resultados aos/ás compañeiros/as nunha exposición oral. A duración pode variar dependendo do número de grupos e do tempo que se dea a cada un deles (2). Proba escrita (1). |
3 sesións |