Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada nos eixos da materia "Tecnoloxía e dixitalización" de 1º da ESO:

  • Aplicación da resolución de problemas mediante unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos (ABP).
  • Introdución do pensamento computacional no proceso de aprendizaxe.
  • Colaboración na consecución dos obxectivos do desenvolvemento sostible (ODS) e súa conexión co mundo real.
  • Fomento de actitudes como a creatividade, a cooperación, o desenvolvemento tecnolóxico ou o emprendemento.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA, en relación coa programación didáctica de referencia publicada no PROENS para a materia de "Tecnoloxía e dixitalización" de 1º da ESO contextualízase na unidade 8 "Programación".

O recurso englóbase fundamentalmente no bloque de contidos "4. Programación, control e robótica"

Abarca o proceso de descrición, interpretación e deseño de solucións a problemas informáticos a través de algoritmos e diagramas de fluxo, así como a programación de aplicacións sinxelas.

Contidos Bloque da materia
  • Algorítmica e diagramas de fluxo.
  • Aplicacións informáticas sinxelas para ordenador.
  • Autoconfianza e iniciativa: o erro, a reavaliación e a depuración de erros como parte do proceso de aprendizaxe.
Bloque 4

Este recurso céntrase principalmente no seguinte obxectivo da materia:

Obxectivos Descrición
OBX 5 Desenvolver algoritmos e aplicacións informáticas en distintas contornas, aplicando os principios do pensamento computacional e incorporando as tecnoloxías emerxentes, para crear solucións a problemas concretos, automatizar procesos e aplicalos en sistemas de control e robótica

A continuación inclúense as competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso:

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia plurilingüe (CP) CP2.- A partir das súas experiencias, realiza transferencias entre distintas linguas como estratexia para comunicarse e ampliar o seu repertorio lingüístico individual.
Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM)

STEM1.- Utiliza métodos indutivos e dedutivos propios do razoamento matemático en situacións coñecidas, e selecciona e emprega diferentes estratexias para resolver problemas analizando criticamente as solucións e reformulando o procedemento, se é necesario.

STEM3.- Formula e desenvolve proxectos deseñando, fabricando e avaliando diferentes prototipos ou modelos para xerar ou utilizar produtos que dean solución a unha necesidade ou problema de forma creativa e en equipo, procurando a participación de todo o grupo, resolvendo pacificamente os conflitos que poidan xurdir, adaptándose ante a incerteza e valorando a importancia da sustentabilidade.

Competencia dixital (CD) CD5.- Desenvolve aplicacións informáticas sinxelas e solucións tecnolóxicas creativas e sustentables  para resolver problemas concretos ou responder a retos propostos, mostrando interese e curiosidade pola evolución das tecnoloxías dixitais e polo seu desenvolvemento sustentable e uso ético.
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA5.- Planea obxectivos a medio prazo e desenvolve procesos metacognitivos de retroalimentación para aprender dos seus erros no proceso de construción do coñecemento.
Competencia emprendedora (CE) CE3.- Desenvolve o proceso de creación de ideas e solucións valiosas e toma decisións, de maneira razoada, utilizando estratexias áxiles de planificación e xestión, e reflexiona sobre o proceso realizado e o resultado obtido, para levar a termo o proceso de creación de prototipos innovadores e de valor, considerando a experiencia como unha oportunidade para aprender.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)